FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Styczeń 22, 2012, 18:56:23 pm
-
w tej skrzyni występują specjalne łożyska o oznaczeniach- 616833c i 633165. może ktoś wie gdzie je można kupić?
-
u nas w mireksie na energetyków nie mają?
-
generalnie coś jest nie tak z tymi oznaczeniami bo jak na stronie fłt kraśnik nie ma a oni robia łozyska na cały świat to coś musiałeś pomeszać z oznaczeniem
-
w tej skrzyni występują specjalne łożyska o oznaczeniach- 616833c i 633165. może ktoś wie gdzie je można kupić?
jeśli chodzi Ci o małe łożysko igiełkowe pomiędzy wałkiem sprzęgłowym a głównym to z tego co ja wiem jest ono nieosiągalne
-
Mariusz#1926, trudno się pomylić mając łożyska wyjęte. przejrzałem wiele stron producentów łożysk, nigdzie ich nie ma. w jednym sklepie to sprzedawca nie mógł uwierzyć że takie łożyska istnieją. trzymał w ręku łożysko i jeszcze miał wątpliwości.
-
WRB -podaj oprocz tych numerów wymiary i typ to zapytam w jednym sklepie moze cos beda mieli -mała szansza ale moze sie cos trafi i dobiora jakis zamiennik
-
Podaj jeszcze jakieś wymiary to podjadę do sklepu z łożyskami w Kielcach i zapytam, może coś wymyślą.
edit:
wpisałem w Google i są jakieś wyniki między innymi to ale nie wiem co to jest: http://www.bearingnet.net/searchdet.aspx?p=616833C oraz to http://www.123roulement.com/roulement-616833C-SKF.html
-
wychodzi ze to 616833C ma wymiary
zewnetrznie 75mm
wewnetrznie 30mm
grubosc 19mm
i cena 140 euro czyli po dzisiejszym kursie 4,31 to 603zł plus przesyłka wiec raczej odpada, po ilosci sztuk na stanie(z linku) wyglada ze były to łozyska na specjalne zamowienie
Inni tez szukaja
http://www.131mirafiori.com/smf/index.php?PHPSESSID=210beaa53a17424a3548ddd1f46eb836&topic=2869.0;wap2
-
to moga byc jakies stare normy oznaczen ,
wymiary by bardzo ulatwily szukanie,
jezeli sa takie jak pisze Elwood ,to w kulkowych nie ma takiego lozyska ,ale najbardziej zblizone wymiarami jest :
6306 o wymiaeach 30 x 72 x 19
mozna je zastosowac dorabiajac pierscien zewnetrzny
-
dziękuję za zainteresowanie, ja też dziś dowiedziałem się o cenach tych łożysk i mi przeszło. choć fajnie byłoby mieć skrzynie z nowymi łożyskami. teraz właśnie porównuje łożyska w polonezowej skrzyni- prócz jednego wszystkie wymiarowo takie same. z tym że nasi poszli na łatwiznę. Włosi wszystkie kulkowe łożyska zrobili z kasowaniem luzu- wewnętrzny pierścień dzielony i dociskany sprężyną talerzową a my wsadziliśmy zwykłe. następna ciekawa sprawa z tą skrzynią, synchronizatory mają wewnętrzne powierzchnie stożkowe a na wszystkich rysunkach jakie posiadam synchronizatory mają stożki zewnętrzne i dociskane są sprężynami (tak jak w polonezie)- tu tych sprężyn nie ma. synchronizatory są żeliwne. skrzynia którą kupiłem jako totalny złom ma dwa uszkodzenia- pękła sprężyna centrująca drążek w pozycji neutralnej oraz mocno wyrąbane zęby koła wstecznego biegu- ktoś usiłował wrzucić wsteczny nie czekając aż zatrzyma się choinka. po za tym żadnych zatarć, przytarć. brak śladów pracy na zębach synchronizatorów, być może jest lepsza niż ta która pracuje w samochodzie. rozebrałem wszystko i wymyłem w ropie, dziś kupię benzyny ekstrakcyjnej i wypłuczę dokładnie.
-
Mam złom skrzynie to rozbiore jak bede miał czas i moze sie cos dobierze zeby było dobrze
-
Włosi wszystkie kulkowe łożyska zrobili z kasowaniem luzu- wewnętrzny pierścień dzielony i dociskany sprężyną talerzową a my wsadziliśmy zwykłe.
te lozyska maja mniejsza wytrzymalosc zmeczeniowa ,bo powierzchnia ma seryjny karb ,
inan sprawa,ze mozan wlozyc wieksza ilos kulek,co rosklada naciski na wiecej elementow,
generalnie nie ma co sie jarac ,teraz to chyba juz nigdzie nie stosuja takich kulkowych