FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: modrih w Styczeń 23, 2012, 04:16:13 am
-
Witam!
Chciałbym dowiedzieć się czy taki dźwięk silnika:
http://www.youtube.com/watch?v=Rnf4gX8GmB0
lub
http://www.youtube.com/watch?v=jVf3LYh6UKc&feature=related
jest standardowym dźwiękiem przy Abimexie, czy też rodzaj wtrysku nie ma różnicy na dźwięk i na boschu tak samo by pracował?, natomiast jest to spowodowane np. zużyciem się panewek w silniku, rysy na tłoku czy tam inne usterki silnikowe?
Oczywiście cały czas mowa o 1,6 GLI / benzyna.
A może różnica w dźwięku jest spowodowana różnicami w silnikach, i "peryferiach" przy nich, dla wtrysku Bosch i Abimex?
Oraz kto ma w głowie, to proszę o wypisanie kontrataku (wady, zalety) Abimex vs Bosch, w polonezach do końca 97 roku (czyli końcówka "zwykłych atu" z Abimexem i początek Atu i Caro Plusa z Boschem jednopunktowym.
Kto ma 3 sekundy wolnego czasu na zaznaczenie odpowiedzi i przeładowanie strony, to proszony jest o udział w ankiecie.
-
Bosch ma mniejsza ilośc koni(76km) vs abimex (81/82)
Wg mnie dzwięk silnika zależy głównie od zuzycia silnika i zaworów-samoregulowane takie jak w boschach czy samodzielna regulacja tak jak głównie w abimexie
-
abimex ma 75 a bosch 76koni. nie wiem gdzie to mierzyli, ale wg katalogu tak jest.
Bosch ma hydroregulację więc nie klepią zawory.
Abimex jest dynamiczniejszy.
Stare komputery Boscha kiepsko rozwiązywaly problem stukowego spalania, od sterownika 002 ten problem rozwiązano.
-
Poza tym, na pierwszym filmie jest zwykły gaźnikowiec, a zawory to napierd**ają że szok.
-
abimex ma 75 a bosch 76koni. nie wiem gdzie to mierzyli, ale wg katalogu tak jest.
No chyba masz zły katalog, Abimex 1.6 ma 80/81km, ale z tego co widzę to każdy wie swoje :}
W moim Abimex'ie jest tak, że jego praca, dla niewprawionego ucha(przygłuchego na dodatek) brzmi jak dizel, jest takie charakterystyczne "cykanie".
Edit
Odnośnie pojemności, to 1.5 Abimex ma te 75/76km(zależnie od źródła) faktycznie.
-
No chyba masz zły katalog,
sorry, niedopatrzenie 1.5 ma 75KM, a 1.6 80KM
-
Zaraz będzie wojna, bo:
- abimex na benzynie jest dynamiczniejszy od boscha,
- bosch jest za to zupełnie bezawaryjny i prosty,
- standardowy bosch chodzi ciszej od abimexa i jest bezobsługowy,
- dobrze wyregulowane zawory w abimexie będą lepsze, ale trzeba je co jakiś czas regulować,
- w abimexie nie trafiały się wycierające wałki,
- w abimexie nie występowało spalanie stukowe, w boschu owszem (mowa o benzynie),
- w boschu na 99% będą przygotowane nadlewy i otwory do montażu wspornika pompy wspomagania
Wybrałbym boscha na dobrej instalacji LPG, głowicą GSI (fabrycznie były montowane w niektórych GLI), z kolektorem wydechowym z GSI i poprawionym dolotem:) Wtedy można konkurować z GSI.
-
w abimexie nie trafiały się wycierające wałki,
kolega wymienial walek i to jakos ,gdy Polonez jeszcze mlody byl
-
Rozumiem, czyli takiego dźwięku jak z prezentowanych filmików, nawet po starzeniu się silnika nie uzyskam? I nie uda mi sie jakoś usunąć tej cichszej pracy z Boscha?
-
I nie uda mi sie jakoś usunąć tej cichszej pracy z Boscha?
Bez urazy, ale zajmij sie czyms pozyteczniejszym przy swoim aucie niz szukanie immobilisera, w ktorym dioda bedzie mrugac w 2 barwach, jakby jedna to bylo za malo, albo dochodzenie jak zrobic zeby silnik chodzil glosniej o.O chcesz zeby glosniej chodzil to przez tydzien pojezdzij 50km/h na 5 biegu z gazem w podlodze i zacznie panewka najebiać, to będziesz miał głośno pracujący silnik :d
-
Po prostu pytam.
Reszta jest w bardzo dobrym stanie.
-
I nie uda mi sie jakoś usunąć tej cichszej pracy z Boscha?
Uda się. Jak zdejmiesz pokrywę zaworów, to tam będą takie dźwigienki. Przy dźwigienkach jest nakrętka i prostokątny "trzpień". Luzujesz nakrętkę i przekręcasz trzpień, w dowolną stronę. I tak kolejno dla każdej dźwigienki.
-
I co wtedy można uzyskać (prócz usunięcia wyciszenia), kosztem czego?
-
Uzyskasz klepianie zaworów kosztem... hmm w zasadzie zawsze starałem się mieć dobrze wyregulowane zawory :D Kosztem na pewno przyspieszenia, nawet kosztem ciężkiego odpalania i coś pewnie by się jeszcze znalazło. Generalnie, głupi pomysł :P
-
A to klepanie na tych fimlikach w 1 linku to jest czym spowodowane? Bo chyba od nowości tak pracuje silnik w tamtych egzemplarzach.
-
Wadą Abimexa jest brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych , które trzeba później samemu ustawiać <mruga> Ale za to jak dociśniesz pedał do podłogi idzie lepiej od Boscha <mruga> Drugą wadą brak wspomagania , które można później dołożyć :] U mnie są rozwiercone otwory pod pompę . Trzecia wada głośniejsza praca silnika chodzi podobnie jak gaźnik . Bosch ma ładniejszą kulturę pracy :-)
Jeżeli to ma być wóz do miasta i normalnej jazdy bez ustawiania zaworów , dokładania wspomy żeby po prostu nie bawić się z tym Bosch
Chyba że obojętna ci kultura i ustawianie zaworów plus trochę większy power Abimex :-)
-
A to klepanie na tych fimlikach w 1 linku to jest czym spowodowane
Zawory ?
-
A to klepanie na tych fimlikach w 1 linku to jest czym spowodowane? Bo chyba od nowości tak pracuje silnik w tamtych egzemplarzach.
Na tym filmie zawory grają jak stara baba :D Ja mam tak samo do regulacji ale jakoś nie chce mi się przez allegro kupować szczelinomierza bo w sklepach się na mnie patrzą jak na idiotę ;D
Jak kupiłem swojego abimexa to pracował cichutko ;P Ale od kiedy go deptam (od 25k km) to już grają zawory, że ho ho :P
-
Problem polega na tym że mi zależy na tym by:
* Był głośny
* Nie miał wspomagania
* Chodził jak < up >
I jeżeli się da to by mi zależało by tak chodził na Boschu, jak nie da się to jedyne wyjście to sprzedaż tego i zakup Abimexa.
-
I jeżeli się da to by mi zależało by tak chodził na Boschu, jak nie da się to jedyne wyjście to sprzedaż tego i zakup Abimexa.
Zawsze możesz sobie Boscha na Abimexa przerobić. Co za problem zmienić nawet cały silnik z jego osprzętem...
Pytanie tylko po co zmieniać gówno na gówienko...
Jak chcesz głośny silnik to sobie kup Poloneza Diesla :d
-
Nie interesuje mnie diesel ani silniki rovera, ani też wielopunktowy wtrysk.
Z kolei jak by zrobić przeróbkę z bosch na abimex bez zmiany silnika to tez nie wiadomo czy na 100% mi to pomoże ;-| na to co mnie interesuje.
-
Problem polega na tym że mi zależy na tym by:
* Był głośny
* Nie miał wspomagania
* Chodził jak < up >
I jeżeli się da to by mi zależało by tak chodził na Boschu, jak nie da się to jedyne wyjście to sprzedaż tego i zakup Abimexa.
głośny ? Full przelot i mugen na końcu :)
-
pomorze
Pomorze jest na północy Polski.
Z kolei jak by zrobić przeróbkę z bosch na abimex bez zmiany silnika
To zrób ze zmianą silnika. Co za problem...
-
Czyli wszystkie moje niezadowolenia to wina wtrysku?
W takim wypadku by pomogło.
//
Poprawiłem "ż".
Jeszcze jedno pytanie - czy praca silnika na przedstawionych przezemnie filmikach, jest prawidłowa, czy nie prawidłowa?
-
A że tak zapytam........... <mysli> po co Ci głośniejszy silnik?
-
Lepiej się jedzie ;p
A teraz mam dźwiek jak z BMW... <blee> i brak klekotania ;-|
Czekam na info czy praca wyżej wymienionych silników jest prawidłowa. Bo chyba na takim infie się skończy moje męczenie Was odnośnie Boscha, bo nic tu nie zrobi i tyle.. popełniłem błąd z niewiedzy przy zakupie.
-
Jak za cicho to gaz w podłogę i trzymaj dopóki nie zacznie stukać.
-
Wrzuć sobie dwie nakrętki M8 pod korek oleju, na pewno będzie stukać i klekotać. :-) <spoko>
-
spuść olej (ale z silnika!!!) i trzymaj na odcince ze 2 minuty (o ile wcześniej nie pierdyndolnie).... następnie zalej stary olej, dosyp troche piasku. masz idealny przepis na wymarzony dźwięk
-
Wybrałbym boscha na dobrej instalacji LPG, głowicą GSI (fabrycznie były montowane w niektórych GLI), z kolektorem wydechowym z GSI i poprawionym dolotem:) Wtedy można konkurować z GSI.
Iii>? miałem coś takiego.
Silnik GSI 108tyś przebiegu na benzynie, kolektor wydechowy GSI, pucha GLE zamiast kata... zapięte osprzętem boscha + LPG. Na benzynie i tak to nawet się nie umywało do dobrego abimexa na gazie!...
Jeżeli miałbym wybierać, to słupek silnika GSi zapięty pod abimexa, chyba najlepsze rozwiązanie. GSi samo w sobie tez jest bardzo udane moim zdaniem...
-
No ale ja na poważnie pytam.
To jak z tymi wymienionymi wyżej?
-
zalej stary olej, dosyp troche piasku
Jak sobie nawet człowiek pomyśli co się wtedy dzieje w takim silniku <lol2>
-
chcesz mieć silnik chodzący jak sieczkarnia, to kup ohv-kę bez hydropopychaczy i ustaw duże luzy zaworowe, najlepiej z zajechanymi panewkami.
kur... skąd się tacy biorą? <ściana>
-
Za 200zł moge ci sprzedac silnik który spełni Twoje wymagania odnosnie dzwieku <lol> ma wspomaganie ale pompe mozemy odkrecic dla dobra sprawy. Gwarantuje ze bedziesz zadowolony bo jest dynamiczny i klekocze tak jakby miał sie zaraz rozwalic ale chodzi od 3 lat, kompresje trzyma i osiagi ma tyle ze to gaznik jest ;>
-
Ale kolega Elwood to pewnie ma z innych aut, i pewno nie 1,6, pozatym gaźnik, no i byś musiał mi zrobić zamiane. Chyba że komuś zlecić, albo wyrwać silnik z podzespołami ze złomu lub allegro.
Ponawiam pytanie - czy praca silnika na przedstawionych przezemnie filmikach (w 1 poście), jest prawidłowa, czy nie prawidłowa?
Bo skoro tak narzekacie, oznacza że jest nieprawidłowa. <mysli>
Jeszcze nadzieja w koledze "Michau" podobnosz robił zamiane wtrysku.
Jak by nie patrzeć to są 2 wyjścia, jedno to zakup drugiego auta ;-|, natomiast drugie wyjście powiem po odpowiedzi na zadane przezemnie pytanie kilka wersów tego posta wyżej.
-
Ale kolega Elwood to pewnie ma z innych aut, i pewno nie 1,6, pozatym gaźnik, no i byś musiał mi zrobić zamiane.
Silnik 1.6 orginalnie abimex 1995, obecnie w DF na gazniku, wiec nie wiem o jakich innych autach mowa ? Wymiane moge zrobic(jezeli ohv w miejsce ohv) bo kilka godzin, mam zaplecze i narzedzia za dodatkowa oplata rzecz jasna
-
Wybacz, zmylił mnie Twój park maszynowy.
Jesteś w stanie powiedzieć coś na temat dźwieku silników z 1 posta tego tematu?
Napisz mi na PW skąd jesteś.
-
Pierwszy to gaznik z nieustawionymi zaworami, cholera wie jak zaplon ustawiony, zreszta gaznik zupelnie inaczej pracuje na zimno a inaczej po rozgrzaniu, drugi link to abimex i tam juz ewidentnie słychac prace wtrysku oraz posrednio zapłonu którym reguluje komputer w zaleznosci od temp i obciazenia.
Wez pod uwage ze pierwszy film jest z odległosci w a w drugim kamera jest obok zespołu wtryskiwacza BEZ puszki filtra i wyraznie słuchac ssanie powietrza
-
http://www.youtube.com/watch?v=s3fldpuiA-s&context=C3decd82ADOEgsToPDskLQQ7L71OZVc4DDmxan6PMg Masz prace Abisexa
-
I właśnie o to mi chodzi,, by tak chodził. Ja na filmiku krzysztofa360
-
Czyli kupujesz Poloneza Abimex Caro/Atu minus 1.6 GLI więc problem rozwiązany ;]
-
Tyle że tego kupiłem w bardzo dobrym stanie.. ewnetualnie swap silnika, wtrysku (co będzie trudne z tego co mi ludzie piszą), innego wyjścia nie ma. Tylko szkoda bo to unikalny Atu minus z boschem, ale bosch mi sie nie podoba..
-
unikalny Atu minus z boschem
Na allegro go jako prototyp, koniecznie OBRSO i dostaniesz 5tyś €.
-
Sorki za OT :D ale już nie mogę z tym OBRSO :D to już jest takie nudne że aż śmieszne, ale i straszne :D podłapali wszyscy temat :D
-
I tak najgorzej z moją hydroregulacją. Szkoda że nie ma nikogo kto by za odpowiedną cene ten sam silnik przerobił na abimexa bez hydroregulacji! ;-| bo ludzi od zmiany wtrysku ewentualnie silnika już znalazłem w swojej okolicy.