FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Anonymous w Styczeń 31, 2004, 18:06:31 pm
-
Witam wszystkich!!!
Chciałbym troche poprawic osiagi swojego poldolota i nie wiem od czego zacząć :roll: Nie chce experymentowac bo kaski szkoda :( Pomyślałem,że może ktoś z forum modyfikował silnik rovera 1.4??Jeżeli tak to co było robione i jakie wyniki(najlepiej wykresik).Myśle żeby zacząć od dolotu i wydechu,ale nie mam pojęcia co moge osiagnac po tych modach :?: Jezeli ktos cosik wie to prosze o wszelkie info jak,gdzie,co,u kogo(najlepiej mazowieckie)za ile i jaki wynik.ps.turbo w gre nie wchodzi bo kaski za mało :cry:
ps2.Szukałem w starych postach,ale nic konkretnego nie znalazłem,jeżeli żle szukałem to bądzcie wyrozumiali dla nowicjusza :mrgreen:
POZDRAWIAM!!!
-
Jeżeli chodzi o wydech to możesz zamiast ostatniego seryjnego tłumika zastosować tłumik przelotowy od Poldków 78-91. Da to poprawę przyspieszenia na wyższych obrotach...
Jeżeli chodzi o dolot to stożek da poprawę...
Pozdrawiam
Jeff
-
to sa po prostu przelotówki, nie mają żadnych wkładów :) spaliny szybko przez nie przelatuja
-
A ile moze kosztowac taki nowy tlumik o poldka 88-91???
ps.mialem kiedys wymieniny na jakis Michela czy jakos tak i po roku najpierw mi poldka zmulilo,a potem przy wyscogu z temprą tlumik przy 6.5 tusiacach obrotow wybuchł (doslownie :shock: ).Okazalo sie ze wata sie odkleila i zapchala przelot -nie chce znowu jezdzic na jakims badziewiu co mi powoli autko zamula :evil:
-
Cena takiego tłumiczka nie jest duża ok. 30zł ;)
-
Cena takiego tłumiczka nie jest duża ok. 30zł ;)
Dokładnie ja tyle płaciłem za fabryczny tłumik... Możesz także wstawić zamiast katalizatora strumiennicę co napewno da Ci konkretnego kopa, ale wtedy auto nie przejdzie przeglądu, gdyż ilość spalin będzie zbyt wysoka.
Dodam jeszcze, że jeżeli nie posiadasz LPG to stożek w dolocie jest bardzo ciekawym rozwiązaniem, na którym również możesz zyskać przy wysokich obrotach...
Tylko uważam, że w przypadku tego silnika więcej nie ma sensu kombinować, gdyż i tak ponad 100KM z pojemności 1.4 to bardzo dobry wynik nawet obecnie, a co dopiero ponad 10 lat temu.
Pozdrawiam
Jeff
-
Dzieki za odpowiedzi 8)
Interesuje mnie jeszcze,czy mocowania ostatniego tlumika z Polonezow z 88-91 sa takie jak w Caro plus z 97r??I jak poznac,ze to wlasnie ten stary tlumik przelotowy a nie taki jak teraz mam(wypchany watą :x ).Jak kupowalem ten to gosc poprostu dal mi jak to okreslil"oryginalny polonezowski" :roll:
Rozumiem,ze teraz mam prosic o tlumik do polonezów z lat 88-91??Iść do Polmozbytu,czy gdzie???Kurcze żeby mi znów nie wcisneli badziewia :evil:
-
a Bocian#313 nie ma przypadkiem 1,4 16v??
Ano mam :mrgreen: .
-
Ja tez mam 1.4 16v ale jesli chodzi o 8-9sek do 100hm/h to takiego poldka mial nasz klubowicz Jacek :) z Nowej Rudy sprzedal go za 10tys bo brakowalo mu kasy na Honde :) i silnik był robiony u CHojniackiego za 4,5tys złotówek :P tak wiec mozesz albo pomazyc albo :) sobie to zrobic :) tzn GTI Tunning :)
-
skoro wcielo stara baze danych to podaje link do profesjonalnego tuningu silnikow serii K rovera, podaje to tak dla ciekawosci bo kasa jaka potrzebna jest na takie zabawy jest no ...
http://members.aol.com/DVAndrews/kengine.htm
-
Na tej stronie jest pokazany między innymi nowy kolektor dolotowy z osobnymi przepustnicami na każdym kanale i wlotami w kształcie trąbek. Czy w takim razie nie ma filtru powetrza?. To ile żyje taki silnik? Może to jest rozwiązanie do silników jednorazowych, jeden rajd czy wyścig i do wymiany.
-
wiecie co ?? tak naprawde to kiedys tato mi powiedzial cos takiego :) nie ma to jak dobrze utrzymany silnik wtedy nie ma zadnych gadan o przerobkach, moj silnik ma przejechane 180 tys. i jakby tak pomyslal to zamiast tunning zrobil bym gruntowny remont i wkrecalby sie na obroty tak samo jak kiedys :) i nie trzeba zadnego tuning , z tego co pamietam ktos narzekal na popychacz(sszklanki) ze rano mu stukaja , i ze po ich wymianie auto nabralo dynamiki :) to jest jedno, drugie wtryski mozna tez juz wyminiec a to tez nie tania rzecz :) 3 moze nowa pompa paliwa :) . Wiecie tak naprawde to stary silnik tunningowac to nie trzeba a jak sie go wyszykuje to i dluzej pojzdzi i ekonomiczniej :) mam nadzije ze sie ze mna zgodzicie :)
-
Gifter moj 1.4 16v ma zrobione 50tyś i jest żyleta- remont odpada :wink:
Ciekawy jestem ile KM ma 1.4 po "kuracji" Chojnackiego??Skoro kolegi poldek miał 8-9 do setki to niezła poprawa :) Słyszalem,ze z tego silnika mozna ok.120KM wyciagnąc i bedzie sie to jeszcze nadawalo do codziennej jazdy,tyle ze "dosc" wysokoobrotowej.Gdyby Poldka jeszcse odchudzić o 150Kg to byloby cos :D ...,ale kasa duża :cry:
-
poldki 1.4 na holenderski rynek miały 125 koni, holendrzy nimi startowali w rajdach :)
-
poldki 1.4 na holenderski rynek miały 125 koni, holendrzy nimi startowali w rajdach :)
to były wersjie do wyścigów (nie do rajdów), a zwykłe miały 103 :D
-
chojniacki sciemnial ze wtedy te silniki jada od 0-100km/h w 7,5 sek ale dodaje on 32 KM dzięki swoim przerobka a na bank jest to dolot,walek gt, planowanie glowicy itp tylko ze to wszystko robi on starannie i profesjonalnie :)
-
z poldasów 1,4 da sie wycisnąć 7,5 - dokładniej przy 160 km - ale silnik długo nie żyje (tak słyszałem)
-
no tak turbinka 6000zł i masz 7,5 :P :P :P to juz lepiej silnik zmienic :)
-
W Chojnackiego +32KM cięzko mi uwierzyć :roll: Troche dużo jak na tak wysilony silniczek :?
Bardzo ciekawe te Poldki z Holandii-ma ktos jakies konkretne info??Pewnie taniej by było kupic gotowe częsci z takiego 1.4 125KM i przełozyc do 103KM :roll:
Co do turbo to jeden z panów z Krakowskiej firmy tuningowej V-tech(gosc ma ksywe Piro)mial uturbinego 1.4.Auto mialo ok.140-150KM.Odziwo silnik był nieodpręzony i jezdził na malym doladowaniu(0,4-0,5bara) a w chwili sprzedazy mial zrobione z turbo juz 90.000Km a silnik bez problemów to wytrzymał :shock: Podobno auto nadal jeżdzi 8)
-
Te, Macko. Dlaczego uważasz, że to jest wysilony silnik.
Zobacz ile mają: nowe Volvo, volkswagen z 2.0 nie mówie o lancerze Evo.
Jasne, to nie ta klasa wozu ale zapas jest spory. Do 100 KM z litro to jeszcze jest nie za bardzo wysilony.
Pozdro
-
A propos zwiększenia mocy silnika - zauważyłem u siebie (w poldku 1,4 LPG) pewną prawidłowość - wzrost mocy silnika w przypadku, gdy w butli pozostaje niewielka ilość gazu ok 5l (zbiornik 42l). Czy ktoś jest w stanie z was wyjaśnić to zjawisko? Efekt jest ciekawy, widać to szczególnie podczas przyspieszania - dynamicznie wkręca się na obroty etc.
-
Te, Macko. Dlaczego uważasz, że to jest wysilony silnik.
Zobacz ile mają: nowe Volvo, volkswagen z 2.0 nie mówie o lancerze Evo.
VW 2.0?? - 115 KM :lol: :lol: :lol:
A Evo jest na turbo :D
-
hihihihihi pgussmann, poprostu samochód jest lżejszy ;)
Silnik jest naprawde wysilony jak ma 75 -100 KM z litra pojemności bez doładowania. Rover ma ten wskaŹnik na granicy (na 74 KM z litra). Np. BMW M3 Csi ma 112 KM z litra a Honda s2000 120KM z litra. Wiec myśle że jest jeszcze pole do popisu dla roverowców, ale raczej profesjonalnego popisu ;)
-
A propos zwiększenia mocy silnika - zauważyłem u siebie (w poldku 1,4 LPG) pewną prawidłowość - wzrost mocy silnika w przypadku, gdy w butli pozostaje niewielka ilość gazu ok 5l (zbiornik 42l). Czy ktoś jest w stanie z was wyjaśnić to zjawisko? Efekt jest ciekawy, widać to szczególnie podczas przyspieszania - dynamicznie wkręca się na obroty etc.
Powiem tak :) to zjawisko widze i u siebie w 1.4 i u znajomego oraz u kuzyna i nie jestem w stanie powiedziec o co tak naprawde z tym chodzi :)
-
Ja mam 1.4 tylko na benzynę i zauważam u siebie zjawisko odwrotne. Jak napełnię bak na stacji benzynowej, to samochód dostaje nowego wigoru, a przecież jest cięższy o 40 kg.
Chyba wyższy poziom paliwa w baku nie powinien większać ciśnienia we wtryskiwaczach. Można by powiedzieć, że na dnie baku uzbierało się więcej wody niż benzyny, ale taki objaw istnieje od nowości samochodu.
-
prace nad silnikami serii K rovera zostaly rozpoczete w 1984r.
a dopiero teraz sa silniki innych firm ktore im dorownuja :-)
zapraszam do zapoznania sie z artkiem jaki umiescilem na roverkach
http://www.roverki.pl/article.php?sid=350
-
no s2000 to ma 240 koni tylko co z tego, jak na 400 metró robi ją jak chce lotus elise który ma w porywach 150 km !!!!!
Honda zaczyna odrabiac straty 3-4 długości auta przy starcie dopiero pod sam koniec (suża prędkośc moc sie liczy)
Honda ma moc pewnie od 8550 rpm do 8635 rpm. tak samo moment a poniżej tego kicha. Ja wolę słabszy silnik który ma to równiej rozłożone (w elizie jest K16 1.8 VVC).
A rover to raczej ciągle jest wysilony.
Popatrzcie na 1.4 16V u opla ma toto 100 KM równo, do chłodzienie potrzebuje dodatkowej pompy wody elektrycznej i sypie sie jak stary tynk (znajomy ma astre z 99 roku i 3 razy robił głowice już). Każdy mechanik mu na razie potwierdza że ten silnik do kicha okropna.
-
Widać, że opel niezbyt dopracował swoją 1.4, która o ile się nie mylę jest dość starą konstrukcją tylko ze zmienioną głowicą
-
Vai-podałes zle przykłady -delikatnie mówiąc :lol:
co do serii K to swje zaawansowanie techniczne zawdzięcza wspólpracy Honda-Rover,bo napewno panowie z Hondy mieli duży udział w charakterystyce tych silników :)
-
Nie porównujcie nic do opla! Jedyne silniki które coś są warte w oplu to 2,5 i 3,0 i to tylko dlatego że opel nie wsadzał do nich swoich łap. (silniki te wywodzą się z BMW)
To co z tego że honde lotus robi jak chce, nie chodziło mi oto że jest tak mocna i wspaniała. Uważacie że jest bezproblemowo jest podnieść moc do takiej wartości nawet przy takich obrotach (poza tym jaki seryjny silnik wytrzyma takie obroty). Poza tym czy silniki Rovera nie wywodzą się z Hondy?? (moge sie mylić)
Jak checie bawić się w moment to dużo więcej z tego silnika nie zrobicie bez turbosprężarki a jak nie odpowiada Wam turbo to jest inne wyjście jakiś konkretny silniczek od 3.0 w góre. JeŹdziłem kumpla S4 z silnikiem od S8 to jest moment a nie jakieś skromne 1.4, na szóstym biegu rozpędza się od 40km/h do 270km/h i cały czas wgniata w fotel. Ma założony gaz i kilometr mu tyle samo wychodzi co drugiemu mojemu kuplowi w octawii 1.9TDi (90KM)
Sorki za wylewność ale jestem jakiś zdenerwowany dzisiaj, bez urazy i wcale nie uważam że 1.4 rovera jest słabą konstrukcją :)
-
Silniki Rovera nie wywodza sie od Hondy jest to odręba konstrukcja ten temat był juŹ poruszany nie raz.
-
Bobi czytałem kiedys cały artykół na ten własnie temat.Autor poruszał dokladnie ten problem i porównywał silnik civica 1.4 16v z Rovera 1.4.Pisał co zmieniono,czym sie róznia,ale zaznaczał,ze to bliżniacze konstrukcje "spłodzone"podczas zwiazku Honda-Rover.Pozatym tak samo z 1.6 tym co jest np.Rowerze 416,ktory to jest wierna kopia CivicaConcerto.Oczywiscie silniki te roznia sie.Mimo,ze ta 16 zaworowa jednostka z kadlubem i glowica aluminiowa wywodzi sie z Hondy to w samej hondzie silnik jest "skromniejszy" bo z jednym walkiem rozrządu w głowicy.
-
No tak ale produkcjia jest Rovera i tylko Rovera moze skopiowali go troszke ale nie zawiele bo Hondowski ma mniej kucy
-
Produkcja produkcją,mogą robić i w NASA,ale mi chodziło o projekt silnika.wiadomo,ze rover robi go sam :wink: .A roznice w mocy i charakterystyce tych dwoch silników są spowodowane m.in roznicami w budowie o ktorych wspominalem troche wczesniej.
-
Rover dostał technologie od Hondy - między innymi Vtec (tylko honda i rover tego używają - mowa o nowszych silniczkach - bo z tego co wiem vtec jest dopiero w 1,8 i to nie tym który był w poldku)
-
wrrrrrrr ktory raz ja to bede pisal
silniki serii K rovera to samodzielna konstrukcja rovera a wlasciwie firmy PowerTrain Ltd. !!!!!!!! www.powertrainltd.com i z honda nie maja nic wspolnego
silniki hondy montowane w roverach byly nawet odwrotnie montowane po maska skrzynia po drugiej stronie a i 16V hondy tez byl zdaje sie montowany w kanciakach zdaje sie mial oznaczenie 216 GTI
-
to skąd u nich VTEC?? skoro nie ma to związków z Hondą?? (i nie mówiłem o serii K bo ja sie na serjach nie znam.)
-
Jezu AndrewS#100 - chyba musimy jakiś wielki napis zrobić że Rovera K nie jest kopia, pochodną itp hondy !!!. Konstrukcja tych silników zaczela zię pod koniec lat 80 na długo przed związkiem z hondą.
A rover nie ma VTECA bo to przy tym co ma Rover jest badziewie (zaledwie dwa różne SKOKI zaworów - przłączanie przy 5000 tyś (stąd moc VTECów)); rover ma zmienne fazy rozrządów i tylko Rover to ma bo wynalazek (zresztą z lat 70) jest opatentowany - w roverze wałki rozrządów mogą zmieniać swoją prędkość obrotową podczas cyklu pracy silnika !!!.
-
Pomijając wszystko Voj-o to radze najpierw przeczytac co to jest Vtec,potem przejechac sie Honda z silnikiem z Vtekiem a potem nie porównywać tej technologii to serii K Rovera bo mój silniczek marnie w tym porównaniu wypadnie :| ps.zauważcie tez,ze nie wszystkie silniki Hondy maja Vteca(mało ich jest)niestety.
POZDRO i noł ofens :D
-
To zapoczątkowałem kłutnie, jak wiewiór w Ice Age epokę lodowcową;)
-
nie wiewiur tylko wiewiór i nie wiewiór tylko SCRAT :P :)
-
Pomijając wszystko Voj-o to radze najpierw przeczytac co to jest Vtec,potem przejechac sie Honda z silnikiem z Vtekiem a potem nie porównywać tej technologii to serii K Rovera bo mój silniczek marnie w tym porównaniu wypadnie :| ps.zauważcie tez,ze nie wszystkie silniki Hondy maja Vteca(mało ich jest)niestety.
POZDRO i noł ofens :D
Macko 1.4 rovera nigdy nie miało zmiennych faz rozrządu które u roverka zowią się VVC, takie cóś mają chyba tylko 1.8 16v ale nie te, które przez "przypadek" trafiały do polonezów. Honda vteca wsadza do 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 3.2 v6.
-
Macko - seria K nie ma zmienny faz to dopiero zagościło w mocnych wersjach 1.8 właśnie w elizie, więc nie ma co proównywać zwykłego K czyli wszystko stałe do Vtecka.
Nie wiem o co biega ale z tego co ja wiem to Vtek to są dwa różne skoki zaworów (czyli wielkośc ich otwarcia) przełączane przy pewnych obrotach (np zeby móc osiągnac max moc dając "ostre" krzywki w górnym zakresie obrotów i nie stracić kultury pracy i w ogóle niskich obrotów). Tyle
Są też rozwiązania zmiennych faz, które po prostu przefazowują wałki raorządu o zadany kąt nie zmieniając długości czasu otwarcia zaworów (po porstu okienko otwarcia zaworu przesuwa się wcześniej lub póŹniej)
U rovera VVC można przyspieszyć otwarcie zaworu jednocześnie przedłużając czas tego otwarcia. Jest to chyba jedna z najbardziej zaawansowanych technik VVC. P.S w roverze można by też zasotaoswać oprócz tego co ma patent hondy - i wtedy to by się działo ;)
-
hahah Wafel ty oszuscie :P zmieniles po tym poscie z u na ó :P :P oszust!!! :P
-
na tym forum zeby tobie cos Wafel udowodnic to trzeba robic screen shoty :P
-
hahah Wafel ty oszuscie zmieniles po tym poscie z u na ó oszust!!!
Popatrz uwaznie zanim zaczniesz po kims jechac 8)
-
hahah Wafel ty oszuscie zmieniles po tym poscie z u na ó oszust!!!
Popatrz uwaznie zanim zaczniesz po kims jechac 8)
Guciu jakbys wczesniej widzial post wafla przed zmiana to bys tu mnie nie cytował :evil:
-
Wafla? A nie Georga?
-
Bodzio,Woj-o gdzie ja napisalem ze Rover 1.4 ma zminne fazy??? :?: Napisalem zeby nie porownywac Silnika hondy z Vteciem do serii K a konktetnie do mojego silnika czyli 1.4 16v(no vtec.no VVC,no itd :D ).Ciagle pisze o tym silniku i porównuje go do 1.4 16v hondy(no VTEC),ktore moim zdaniem sa wspolnym projektem Honda-Rover.To wszystko.Rover VVC i Honda VTEC to zupelnie inna bajka :wink: ps.Postaram sie jasniej wyrażac-sorry :wink:
-
aaa kurde tam był wafel cholera mieszac sie zachciało wam :P wiewiór i tyle :P było przez u ale zostało zmienione po moim poscie :P
-
tsza dbac o jakoŹdŹ i qóltórem gramatycznom i ortograficznom pofyszszego foróm...
:lol: :lol: :D :D
-
:lol: :lol: Macko napisać"1.4 16V(no VTEC)"gdzie no VTEC znaczy bez VTECA-moim zdaniem nie bylo 1.4 16v vteca hondy :D najmniejsza jednostka z Vteciem to 1.5 o mocy chyba 115KM,ale nie jestem tego pewny 8)
Co do CRX to swietne furki.bardzo lekkie co w polaczeniu nawet z silnikiem o mocy rzedu 130KM pozwala objechac wszelki GTI,GSi 2.0 16v 150KM itp. :twisted:
-
a czy przypadkiem ten polonez z kosci słoniowej nie mial silnika v-tec??? chyba ze nie doczytalem i v-tec nie byl w roverze???
-
tez my slałem aby cos zrobic żeby poldek sie lepiej zbierał bo te 1,4 to za mały silniczek i sie strasznie męczy jak sie szybko jeżdzi chodzi na 4-5 tys jak sie w trasie jezdzi i wolny jest nie udało mi sie go ponad 180 rozpedzić :( .ale wiosna mam zamiar poszukac w niemczech silnika serii K jakies 1,8 to chyba cos poprawi ::???:)
-
jak ci sie to uda tam upakowac to bedzie rakieta :)
-
NIe lubię krytykować Twoich wypowiedzi Andrzeju ale...
ile razy byli w stanie powtórzyć tą próbę. JA obstawiam że ze dwa. No może z pięć. :wink:
-
i silnik do remnotu :)
-
i silnik do remnotu :)
raczej na złom :mrgreen:
-
i silnik do remnotu :)
raczej na złom :mrgreen:
na żyletki Gillete Mach 3 TURBO :) :P
-
a myslicie ze silniki F1 to na ile starczaja ?? ja to podalem jako ciekawostke :evil:
-
hehe silniki F1 z tego co pamietam bo jestem fanem F1 to wytrzymuja okolo 3 wyscigów reszta podzespołów nie wiem
-
A co myslicie na temat rozwiercenia skurczybyka na 1.6? Oczywiscie chodzi mi o 1.4 rovera
-
heeh wyleciałby z pod maski :( ten silnik to i tak juz dopieszczona jednostka przez Rovera(po tuningu) tak wiec za bardzo nie ma go co wysilac ale jak ktos ma kase i chęci :)
-
Checi to ja mam ale kasy nie mam :) :lol:
-
Ja sie oczywiscie nie znam :), ale czy na pewno rozwiercanie doprowadza do wysilenia silnika? :roll:
-
hmmm no chyba tak,bo inny wałek chyba bedzie trzeba??? tłoki??itp. nie jestem znawca w tym temacie tylko zgaduje ale tak mi sie wydaje
-
W 1.4 Rovera chyba nie koniecznie jest co rozwiercać. No bo jak rozwiercić pływające tuleje. Moze po prostu wystarczy wyjąć je z 1.6, dodac tłoki, wsypać to wszystko do bloku 1.4 i już :) Pytanie tylko co z głowicą? Czy ta od 1.4 po wymianie zaworów na większe (jeśli się da) przypasuje?
-
przeciez 1.4 1.6 i 1.8 serii K maja takie same wymiary zewnetrzne !!, wiec jakos sie da, 1.6 w porownaniu do 1.4 ma wiekszy skok co oczywiscie pociaga za soba zmiane walu, no i sterownie wtryskiem pewnie ciut inne, i chyba lepiej juz poszukac gotowego silnika 1.6
-
jakiś rok temu w iganiach k/siedlec był do zdobycia za około 3000zł z papierami. Z przekładką owszem można się bawićale to już naprawdę niezła jazda. W sumie to najlepiej ze starego 1,4 zostawić blok z numerem silnika i nie mamy problemu z przerejesrowywaniem :mrgreen:. A gdyby tak dorwać 1,8 K16 to by było auto.
Oczywiście zostająjeszcze kwestie kolektora ssącego czy ten od 1,4 będzie nie za "wąski" i kilka innych drobiazgów.
PS. Andrzeju jesrteś pewien że 1,4 i 1,6 różnią się skokiem tłoka. Mi się zdaje że to 1,6 i 1,8 się tym różnią. 1,4 a 1,6 to chyba tylko inna średnica tłoka. No ale mogę się mylić.
-
ano pewien na sto procent nie jestem bo na stronach roverki.pl w danych silnikow w jednym miejscu jest ze ma wieksza srednice tlok, w drugim skok tloka jest inny, wiec moze dwa rozdzaje byly
-
A gdyby tak wrzucić do niego silnik z Hondy S2000 ? dwa litry pojemność..powinien sie zmieścić, napęd też na tył więc bez problemu a moc 240 KM :D Tylko że taki silnik pewnie bardzo ciężko dostać... No ale może jakiś mniejszy np. 1,6 VTEC... Albo z rovera tak jak już pisaliście...taki 1,8... Ile ten 1,8 ma KM ???
-
Wrzucać to sobie można dla zabawy ale ze względów ekonomicznych to nieopłacalne. Taniej by wyszło grzebnąć jakąś jednostkę fiata (1.6, 1.8, 2.0). Ja narazie bawie sie powoli w 2.0 a następne będzie 1.6 - fajna szlifierka wyjdzie :)
-
byly dwie wresjie 1.8 bez VVC oba takie same wymiary jak 1.4
pierwszy 116 KM przy 5500 rpm ; 160 Nm przy 2750 rpm
drugi 135 KM przy 6750 rpm; 165 przy 5000 rpm
oba bez zmiennych faz rozrzadu jest jeszcze jeden 1.8 z VVC ten ma 160 KM
-
Ja mam pytanie co do wydechu, czy TEN KOLEKTOR (http://www.tomateam.pl/sklep/silnik.php?a=12) to nie jest czasami 4-2-1 ? Co to za konkretny model Rovera i czy zmieściło by się pod maską 125p :| ?
-
zasadnio w roverach z silnikiem K16 wtryskiem MPI są kolektory rurowe. W starszych wersjach są kolektory 4-2-1 w nowszych jest 4-1. Wejść do poloneza/fiata nie wejdzie od tak sobie z prostej przyczyny. W roverach układ wydechowy idzie pod silnikiem w tym samym miejscu w którym u nas wypada belka zawieszenia. Bez cięcia/spawania nie wejdzie. Niemniej jednak po dobrym pomyśleniu powinno to wszystko wejść.
Sam kolektor wejdzie na pewno w miejsce żeliwnego bo są podobnych wymiarów. inne są tylko nieco kąty i przez co trzeba kombinować jak spasować to z resztą układu wydechowego. Niemniej jednak warto pokombinować bo to co jest w polonezie to porażka.
Jako ciekawostkę dodam tylko że kolektor żeliwny w polonezie pochodzi z wersji silnikowej SPI roverów. Dlaczego ten a nie inne pojęcia nie mam....
-
Panowie, posiada ktoś wykres mapy zapłonu w k16 1,4 w formie jpg, gif lub innego cyfrowego obrazka ? chodi o odpalenie tego na poziomych weberach :) i potrzebuje dobrać klasyczny aparat zapłonowy
-
chodi o odpalenie tego na poziomych weberach
Wrescie ktos kto przerabia ten silnik na najlepszy system zasilania jaki wynaleziono :mrgreen: Jakie DCOE posiadasz ?? i od czego one sa ?
[ Dodano: 2007-07-23, 11:50 ]
Jako ciekawostkę dodam tylko że kolektor żeliwny w polonezie pochodzi z wersji silnikowej SPI roverów. Dlaczego ten a nie inne pojęcia nie mam....
Pewnie dlatego ze pasuje sam z siebie a rurowce musieliby przerabiac albo produkowac sami
-
alfa romeo 75 2,0 dohc
-
alfa romeo 75 2,0 dohc
Zapomnij o tych gaznikach do 1,4 -maja zapewne zwezki 32/34mm i dysze paliwowe paliwowe 175 lub wieksze. Ja mam dellorto od alfy 1,8 i mój silnik 1,8 dostaje juz zbyt duzo paliwa(sugerowane dysze paliwowe 135). Niczego mniejszego niz 1800 nie ma sensu pod te gazniory podpinac gdyz beda zalewac silnik. Te gazniki sprawdza sie w 2,0 dohc fiata lub 2,0 ohc forda czy czyms takim ale nie 1,4 rovera :|
-
pod wawelem w krakowie jest gosc ktory naprawe potrafi to wystroic :)
dysponuje ktoś takim skanem mapy ? jestem przeciwnikiem elektroniki dlatego o minijoltach i megasquirtach chce zapomniec ;]
-
Ja tez nienawidze elektroniki dlatego uznaje tylko gazniki a z elektroniki pod maska mam tylko moduł zaplonowy. Ale w przypadku tych gazników wazne jest aby dobrac je odpowiednio do silnika. To nie jest tak ze bierzesz pierwsze lepsze gazniki do silnika 1,4, regulujesz i juz jest ok. Pamietaj ze niektórzy optymalnego zestawu szukaja kilka miesiecy jak równiez ze nie zawsze wieksze znaczy lepsze bo akurat tutaj jest dokladnie odwrotnie. Sciagnij sobie emule " How to build i power tune weber & dellorto DCOE & DHLA carburettors" tam wszystko jest opisane i wyjasnione
Ps kolektor pod poziomy juz masz do roverka ??
-
narazie pracuje nad zapłonem, wykonanie kolektora nie jest skomplikowene :) nie pierwszy on bedzie i zapewne nie ostatni
-
Myślałem że osadzisz gaźniory bezpośednio na gniazdach :wink:
Kolektor zapewne musi być krótki :mrgreen:
-
Kolektor zapewne musi być krótki
Kolektory pod gazniki najczesciej sa krótkie i to akurat nie ze wzgledu na ilosc miejsca pod maska
-
Kolektory pod gazniki najczesciej sa krótkie
ee tam gdzie Ty zyjesz?? OHV ma dłuuugi kolektor i jak zap...la :D
-
Krótkie kolektory, bądź całkowity ich brak stosuje się do silników kręconych na wysokie obroty 8)
-
a 6k rpm to niby nisko?? :D :twisted: Moje OHV na gazniku połyka 1.8 Michała na sniadanie :D
-
Moje OHV na gazniku połyka 1.8 Michała na sniadanie
_________________
Veryfany :wink:
Przyczyne juz najprawdopodobniej znalazłem -po odkreceniu przedniego koła sruba byla tak goraca ze nie szło jej utrzymac w reku :shock: a do obrócenia tarczy trzeba było naprawde mocno sie przyłozyc. Po prostu klocki trzymaja
Ps Mastah - rozmawiamy o kolektorach pod podwójne gazniki :) - byłes chyba dwa lata temu na Czerniewicach 8)
-
bylem widzialem jechalem :) zadnej rewelacji :twisted: :mrgreen:
Zartuje :)
-
Wracając do tematu Tuningu polda 1.4 osoby ktore juz conieco pozmienialy mogly by dac jakies informacje tutaj np Swiece brisk cena 120zl efekt taki i taki itd wtedy byloby jasne w co warto inwestowac albo ze lepiej isc w innym kierunku :]
-
wtedy byloby jasne w co warto inwestowac
W wiekszy silnik z rodziny K-16 albo krótszy most od trucka(trzeba przespawac mocowania) To jedyne sensowne inwestycje które daja cos poza lepszym samopoczuciem :)
-
a most z trucka 1.6 benzyna,ale nie plusa-on jest jedynym krótszym od roverowskiego,tyle ze ma bebny z tyłu...
-
trzeba przespawac mocowania)
U mnie most i tak wył więc przełożyłem same wnętrzności i też działa.
a most z trucka 1.6 benzyna,ale nie plusa-on jest jedynym krótszym od roverowskiego
A to nie wszystkie trucki 1,6 miały 4,55 :shock: .
-
nie nie zdecydowanie nie,trucki zaleznie od tego czy plusy czy caro mialy rozne przelozenia o dieslach nei wspomne.Kiedys sprawdzałem to z tabelami.
-
Ja tez mam 1.4 16v ale jesli chodzi o 8-9sek do 100hm/h to takiego poldka mial nasz klubowicz Jacek :) z Nowej Rudy sprzedal go za 10tys bo brakowalo mu kasy na Honde :) i silnik był robiony u cenzura za 4,5tys złotówek :P tak wiec mozesz albo pomazyc albo :) sobie to zrobic :) tzn GTI Tunning :)
Czy ktoś ma namiar na gościa, o którym mowa powyżej?
Będę wdzięczny :)
Pozdrawiam
-
Ja tez mam 1.4 16v ale jesli chodzi o 8-9sek do 100hm/h to takiego poldka mial nasz klubowicz Jacek :) z Nowej Rudy sprzedal go za 10tys bo brakowalo mu kasy na Honde :) i silnik był robiony u cenzura za 4,5tys złotówek :P tak wiec mozesz albo pomazyc albo :) sobie to zrobic :) tzn GTI Tunning :)
Czy ktoś ma namiar na gościa, o którym mowa powyżej?
Będę wdzięczny :)
Pozdrawiam
-
po tylu latach??