FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: pold20 w Luty 04, 2012, 20:43:06 pm
-
Ostatnio znalazłem producenta tulei cylindrowych i ma między innymi w swoim asortymencie dwa rodzaje tulei naprawczych do fiat 2000 dohc. I teraz pytanie jaki rodzaj jest lepszy?? Tuleja z kołnierzem u góry który uniemożliwia opadnięcie tulei po wprasowaniu, jednak trzeba robić dodatkowe podtoczenie w bloku jednak są one tańsze czy wybrać tuleje bez kołnierza które są droższe.
-
Z ciekawości spytam ile kosztują takie tuleje?
Bo może się okazać że lepiej będzie szukać nadwymiarów, polować na okazję.
Mi się udało kupić markowe tłoki I nadwymiar za mniej niż połowę wartości, warto czekać, szukać i mieć na uwadze nie tylko allegro, bo może Ci to wyjść taniej tak przy okazji ;)
-
Około 70 zł sztuka,
-
No to tanio, kwestia w jakim stanie są Twoje tłoki, w sensie jaki luz w osi pionowej tłoka mają pierścienie w rowkach tłoka.
-
pold20 co do tłoków to nie będą sprzedawane niestety , ja bym Ci proponował żebyś dał blok ze starymi tłokami do firmy "motoszlif Kielce " i dorobią Ci tuleje pod stare tłoki... jeśli chcesz dokładnie dowiem się ile to będzie kosztować. wstepnie cos kolo 450 zł +/-
-
z tulejami to loteria, nie każda firma potrafi założyć itp... osobiście szedłbym w nadwymiary, ale jak już mają być tuleje to zrób jak Ci kolega marcin88 radzi ;)
-
u mnie w tarnowie koszt tulei to ok 70 zł za 1 szt plus 300-400 za usługę - w sumie coś kolo 760-820 zł kosztowało mnie. Ja kazałem zrobić z kołnierzem żeby przy wysokich obrotach nie wypadły (dobra rada wójka kania_ z fiat&furious ) - bo takie przypadki się zdarzały. Ja brałem polskie tuleje z gorzyc czy jakoś tak - ponoć robią dla mahle.
-
Ja brałem polskie tuleje z gorzyc
Federal Mogul Gorzyce. ;-)
-
Ostatnio znalazłem producenta tulei cylindrowych i ma między innymi w swoim asortymencie dwa rodzaje tulei naprawczych do fiat 2000 dohc
Moze zamiast zabawy z tulejami lepiej wiercic na 85/86mm ? Mozna uzyc np tłokow od sierry 1.8 pinto 86,2mm(jedziły przynajmniej 2 takie silniki) tylko kombinacja ze sworzniami bo maja wieksze srednice niz fiat ale wydaje mi sie ze korby od pinto dałoby rade posadzic na wał dohc. Jezeli ktos pomierzy korbe od 2.0 to moge sprawdzic bo mam komletne tłoki z korbowodami od 1.8 pinto do wydaniam za niewielka $ tylko nie mam fiatowskiej do sprawdzenia czy da rade to spiac. Wtedy pojemnosc to okolo 2140cm3 i znacznie lepszy stosunek srednica/skok i lzejsze tłoki :-)
-
Ja mam korby+ tłoki z pinto 2.0 ( stan B dobry ) i korby z dohc 1.8 też moge pomierzyć :P w sumie ciekawy mod to by był.
-
Tłoki od 2,0 pinto nie wejda- maja 90mm srednicy w stosunku do 86,2 w 1.8.
Korby w 1.6/1.8/2.0 pinto sa takie same bo silniki maja ten sam skok
Korby od 1,8dohc fiata sa krótsze niz od 2,0(ze wzgledu na inny skok wału) i mam ich akurat 3 szt ale nie mam zadnej od 2.0
'
-
a przypadkiem fordowe dohc tez nie ma średnicy 86mm ?
-
a przypadkiem fordowe dohc tez nie ma średnicy 86mm ?
Jakoś nie wydaje mnie się (tabelka na dole strony):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra
-
86.4 mm maja tloki w silniku fiata sohc 1301 ccm ,
i skok 55.5 mm ;-|
-
86mm ma również opel c20ne, c20xe, x20xev, x20se itd. Tylko teraz pytanie czy blok rozwiercony do 86mm będzie wytrzymały, bo wg mnie może przypadkiem pęknąć miedzy tulejami.
-
Jakoś nie wydaje mnie się (tabelka na dole strony):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra
tabelka pokazuje że ma 86mm x 86mm :P a ściany powinny wytrzymać :)
-
Jakoś nie wydaje mnie się (tabelka na dole strony):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Sierra
tabelka pokazuje że ma 86mm x 86mm :P a ściany powinny wytrzymać :)
Nie wiem gdzie Ty widzisz takie wymiary dla dohca 2.0 ? Wymiary to: 90,80 mm × 76,95 mm
-
Wymiary to: 90,80 mm × 76,95 mm
To wymiary pinto 2.0, 2.0 DOHC miało istotnie 86x86 -9 pozycja od góry, taka sama geometrie miał RS2000 czyli N7A, ale te tłoki sa na bank sa inne
-
Zwracam honor, rzeczywiście w pozycji 7 i 8 ktoś błędnie wpisał DOHC zamiast OHC.
Nie znam się na silnikach dohc 8v forda stąd zawierzyłem tabelce niee
-
Nie znam się na silnikach dohc 8v forda
Ja tez ale 2.3 moze byc dobrym zastepca pinto(szkoda tylko ze brak zeliwnej glowicy, wtedy by było wszysko jak trzeba <lol>łacznie z rozrzadem na łancuchu czego brakowało w pinto :] co nie zmienia faktu ze ten motor i tak jest za..sty pod kazdym wzgledem, no moze oprocz wagi i tego ze nie nie jest V6 )
-
zeliwne glowice sa do bani ,trzeba stosowac mniejszy epsilon ,a wiec mniejsze cis. uzyteczne wychodzi