FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: milosnikkredensow w Luty 16, 2012, 20:27:41 pm
-
Witam! Podajcie mi objawy walnietego czujnika walu w abimexie
-
nie uruchomisz silnika
-
witam
a ma on jakiś wpływa na uruchomienie silnika zimnego. Bo coś mi nie podaje paliwa przez wtryskiwacz. tylko trochę i już. A jak zapali to chodzi normalnie dobrze się wkręca i trzyma czyli dobrze podaje paliwo. Pompa paliwa nowa ma 1,5 roku.
Muszę jeszcze sprawdzić ciśnienie ale jak się zrobi trochę cieplej.
Dziwne bo jak kręcę silnikiem przy dużym mrozie to nieraz zapali za pierwszym razem ale jak już nie załapie przy I próbie zapalania to już wiem że będzie trudno zapalić. Kiedyś odkręciłem świece bo myślałem że już zalałem a tu sucha świeca.
Już opisywałem problem ale może mi ten czujnik coś szwankuje.
Bo jak po naładowaniu się akumulatora i mogę dłużej kręcić rozrusznikiem i trzymając gaz to po kręceniu 30 sekunda to gada silnik ale wtedy gasi się po puszczeniu pedała gazu. po zgaszeniu zapalam i już trzyma obroty.
-
podmień dla pewności , czujnik daje sygnał o położeniu tłoka przez co komputer ustawia parametry dla kolejności zapłonu i dawki paliwa.
w chwili przekręcenia kluczyka w położenie go pompa ma podać paliwo do wtryskiwacza i zrobić odpowiednie ciśnienie, trwa to dosłownie ok 1sek w tym czasie wtryskiwacz rozpyla paliwo po kolektorze ssącym. dopiero przekręcenie w poz start powoduje obrót wału korbowego i ruch tłoka , ruch ten jest odczytywany przez czujnik i na tej podstawie następuje kolejne i kolejne dawkowanie paliwa oraz w odpowiednim czasie podawany impuls na moduł i cewkę oraz wytwarzana iskra.
to tak w skrócie.
-
A czy jest taka możliwość ze uszkodzony czujnik położenie wału objawia się taką sytuacją że głównie po zagrzaniu silnika około 70 st. po przygazowaniu lub podczas przyśpieszania jak przekroczy silnik 4 tyś, obrotów odcina zapłon a po chwili znów się wkręca wyżej i co jakiś czas odcina ?
Można sprawdzić czy czujnik jest dobry mierząc np. jego rezystancje ?
-
Witam . Nie ma takiej możliwości jak pytasz . Czujnik jak jest uszkodzony to poprostu nie masz wogóle iskry na swiecach . Objaw jaki opisujesz zgadza się w dużej mierze z objawem uszkodzonego i teraz nie wiem czy użyje fachowej nazwy ale ja to nazywam regulator cisnienia paliwa . Nie wiem jak to jest w abimexie ale u mnie w bosch jest przy wtrysku on umiejscowiony ----- JA ZWIĘKSZYŁEM CISNIENIE POPRZEZ DELIKATNE PUKNIECIE W DEKIELEK TAK BY GO ODKSZTAŁCIC DO WEWNĄTRZ ----robiłem oczywiście to z delikatnością ale i stanowczością i patrząc na manometr podczepiony .
-
To raczej nie w moim przypadku sytuacja dzieje się także na gazie
-
Ja jeszcze miałem taki przypadek że uszkodzony był gdzies przewód - nie widoczne wcale i jak ruszyłem całoscią to bywało że auto nie gadało . Zmieniłem czujnik i jest ok a wiem że to przewód bo nawet jak zapalony to ruszałem nim i raz przery=wał a raz nie --może spróbuj takiej opcji