FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: strowger#1983 w Luty 22, 2012, 14:11:41 pm

Tytuł: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: strowger#1983 w Luty 22, 2012, 14:11:41 pm
Panowie, pacjent to klimatyzowane GSI, mające problem z kierunkami nawiewu. Problem występuje wyłącznie podczas jazdy... na postoju wszystko OK.
Przy ustawieniu ogrzewania/chłodzenia na nogi/twarz, generalnie cokolwiek oprócz szyby - nawiew na tą ostatnią uruchamia się w momencie depnięcia na gaz. Mija kilka sekund i wszystko wraca do normy - i wieje mi tam, gdzie sobie ustawiłem. Słynne cięgna i prowadnice działają w porządku... czy problem może być w kuli pod maską? Ktoś podobny problem przerabiał?

Dziękuję za wszelkie wskazówki gdzie zaglądnąć i co sprawdzić.
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: piciek w Luty 22, 2012, 14:23:56 pm
Kula, albo przewod od podcisnienia miedzy kula a kolektorem dziurawy.
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: strowger#1983 w Luty 22, 2012, 17:09:58 pm
Kula, albo przewod od podcisnienia miedzy kula a kolektorem dziurawy.

Przewody całe, pozostaje chyba kula...
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: piciek w Luty 22, 2012, 19:15:22 pm
żeby zobaczyć czy napewno kula mozesz zrobić taki myk:
1.ustawić na włączonym silniku nawiew na twarz
2.wyłączyć silnik, ale zostawić przekręcony kluczyk, żeby działał nawiew
3. zacisnąć przewód który wychodzi od kuli i wchodzi do środka kabiny, jak się nawiew po kilku minutach przestawi to dziurawy wąż kula - kabina

a później powtórz kroki 1 i 2 i zobacz czy się przestawi nawiew, jak tak to już jest winowajca :)
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Luty 23, 2012, 22:31:42 pm
W kuli jest zaworek, który ma podtrzymywać podciśnienie, po prostu nie trzyma
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Luty 23, 2012, 22:43:58 pm
Hmm a ważne jest do którego króćca (dolny czy górny) w kuli podepniemy ten przewód co idzie do kabiny?
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: strowger#1983 w Luty 24, 2012, 08:21:45 am
żeby zobaczyć czy napewno kula mozesz zrobić taki myk:

Dzięki za sposób na sprawdzenie - zobaczymy co wyjdzie :).

W drugim Polonezie nawet po wyłączeniu silnika jeszcze kilka razy można zmienić kierunek nawiewu, ładnie przełącza i syczy, aż się powietrze skończy. W "nowym" nic się nie da zrobić już po wyłączeniu silnika...
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 25, 2012, 21:05:09 pm
ja poruszałem ten temat już kiedyś... ciśnienie w kuli jest a przy rozpędzaniu się nawiew tak jak by się zamykał, odpuszczę dmucha tam gdzie powinno depnę znowu to samo.
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: strowger#1983 w Luty 25, 2012, 21:14:39 pm
ja poruszałem ten temat już kiedyś... ciśnienie w kuli jest a przy rozpędzaniu się nawiew tak jak by się zamykał, odpuszczę dmucha tam gdzie powinno depnę znowu to samo.

I do tej pory nie udało Ci się tego naprawić?
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Luty 25, 2012, 21:56:42 pm
niee, troche mnie do denerwuje bo lubię dynamicznie jeździć i teraz zimną nie dmuch mi do samochodu ciepła ale jak się utrzymuje stałą prędkość to ładnie grzeje.
Tytuł: Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Luty 25, 2012, 22:33:40 pm
Trzeba zamontować zaworek z wentyla rowerowego, wkręcić w króciec kuli na "wejściu" z kolektora ssącego, wkręcić tak, żeby kulka z zaworkiem była skierowana w stronę silnika, a strona gwintowana do kuli. W ten sposób zaworek będzie utrzymywał podciśnienie w kuli, gdy przyjdzie ochota "depnąć" - co jest równoznaczne z otwarciem przepustnicy i zmniejszeniem podciśnienia w kolektorze. Właśnie to podciśnienie uruchamia nawiewy za pośrednictwem siłowników podciśnieniowych