FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: loccos w Luty 27, 2012, 16:01:38 pm
-
Silnik GSi
Problem wygląda tak że gdy jadę puszczam gaz brak wyraźnego spadku obrotów
po wciśnięciu sprzęgła obroty falują między 1000-1500
na luzie delikatne falowanie 990-1010
po wciśnięciu hamulca skok na 1400
hamulec przy wyłączonym silniku robi się twardy przy pompowaniu opada po odpaleniu
Chodzi mi głównie o ten problem z falowaniem obrotów, podmieniałem silnik krokowy bez zmian, jak sprawdzić serwo ?
może ktoś zna inną przyczynę,
Silnik po remoncie, przejechany 1000 km, gaz sekwencja, falowanie zarówno na benzynie jak i na gazie
może to lewe powietrze jak sprawdzić czy bierze i skąd
olej pełen syntetyk nie bierze kropli nie ubywa płynu chłodniczego
-
Nie ma jednej rady żeby sprawdzić skąd ucieka najlepiej sprawdzać po kolei zaczynając od najłatwiejszego tj. szczelności wężyków idących do układu regulacji nawiewów do tzw. kuli , przewód do map sensora (czarny na środku na plastiku grodzi nad kolektorem dolotowym), przewód do regulatora ciśnienia.
U mnie wpływ na falowanie obrotów miała obudowa filtra powietrza, kiedy mi pękła obroty wariowały w każda stronę, po wymianie na cały wszystko wróciło do normy.
Sprawdź naciągnięcie linki od gazu czy przypadkiem nie jest za mocno albo czy dźwigienka przepustnicy się nie przycina, jeśli przepustnica nie wróci całkowicie do swojego położenia to obroty będą falowały i zazwyczaj wywali błąd silnika krokowego.
Jeśli w tych punktach nie znajdziesz nieszczelności pozostaje uszczelka przepustnicy (przy nieszczelności kolektora dolotowego względem głowicy silnik szarpie nie faluje, więc raczej to nie będzie to )
To że obroty skaczą po naciśnięciu hamulca prawie jednoznacznie wskazuje na problemy z lewym powietrzem... Musisz tylko ustalić gdzie Ci się dostaje, krok po roku konsekwentnie sprawdzając dojdziesz co to ;)