FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Marzec 02, 2012, 14:04:27 pm
-
Powitac.
Jako ze w temacie Jaro nie odpowiadal nikt, a nie chce mu zasmiecac jego tematu wiec zalozyle nowe.
Jako ze nie posiadam resorow 3 piorowych, a mam 6 2wu piorowych chce zrobic taki oto maly mod
(http://img6.imagebanana.com/img/lfinwrqi/thumb/beztytuu.jpg) (http://www.imagebanana.com/view/lfinwrqi/beztytuu.jpg)
Mam tak w przyczepce tylko wiadomo stoi jak koza bo sluzy do dzwigania, moza wiele naladowac i nie siada.
Probowal ktos tak kiedys?? chce wyklepac je na plasko, oczywiscie nowe tuleje itp.
Pewnie i nowe cybanty.
-
ja mam tak i jest nędza , duzo za twardo . 3 pióra, główne jak dobrze pamiętam z zuka (albo skrócone główne z poloneza i wywinięte przez kowala ) , drugie długości głównego trzecie to drugie ze zwykłych polonezowskich resorów. Dopóki droga jest równa jak stół to fajnie sie jedzie , auto idzie bokiem i bardzo fajnie sie je czuje ale jak zaczną się jakie kolwiek wyboje to nie ma jazdy i nie da się szybko pojechać . Aha , resory sklepane są na 7cm , po zamontowaniu są płaskie.
(http://img834.imageshack.us/img834/520/20080802392.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/20080802392.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ja się tego z auta pozbywam .
pozdrawiam
-
no tak to bedzie twardo,
lepiej by bylo dobrac srodkowe pioro takiej dlugosci,by jego wymiar byl srednia dlugosci skrajnych,
dodatkowo bym lekko wywinal koncowki,zeby dopiero po okreslonym uciegiu dwa dlugie piora sie spotykaly ,
a tak na marginesie to strasznei starego masz tego poloneza,
i co żeś tam wymodzil z dolotem tej OHVki ?
-
to co widzisz na zdjęciu już się zdematerializowało (poza budą), może w przyszłym tygodniu zacznę temat o moim sprzęcie bo coś się zaczęło ruszać w dobrą stronę . To białe to kolektor dolotowy w spadku po Świętym z czasów jak ohv śmigało na ms1 , potem było jeszcze uturbione . Co do resorów to ja mam zamiar skrócić kolumienki , skrócić resor tak jak te powyżej żeby wieszak mógł pracować a drugie pióro i jego długość to już się okaże podczas testów drogowych jakie jest potrzebne . Moim zdaniem dwa pióra na pustego poloneza będą wystarczające.
pozdrawiam
-
wiec dam moze tylko dwa dlugie
-
myśle że tak będzie optymalnie , tylko że pamiętaj że resor jak jest sklepany to się wydłuża i wieszak resoru przestanie spełniać swoją funkcję. Warto skrócić resor .
pozdrawiam
-
tak dwa wystarcza,
jak macie dobrego kowala to warto tak uksztaltowac ,zeby koncowki dolnego odstawaly na pewnej dlugosci i dopiero po docisnieciu sie opieraly o resor glowny,
ten drugi powinien byc wtedy praktycznie tak dlugi jak pierwszy )ale bez mocowan na tuleje) i przegiety w ten sposob,zeby przylegal jak seryjne krotkie pioro na nieugietym
co do skracania kolumienek ,to i wieszaki mozanby skrocic co zwiekszy sztywnosc poprzeczna,
ale to trzeb robic z glowa ,dobrze wymierzyc i odpowiednio zamocowac tulejke w kolumience (cala kolumienka musi isc do tylu ,albo jej tulejka) ,
w sumie latwiej chyba wtedy zrobic nowe kolumny niz kroic seryjne,
kiedys o tym sporo myslalem ,ale mi odeszlo takie obnizanie zawiasu (nie wiem czy temat nie wroci ,bo GSI na 3 piorach jakos wysoko stoi)
-
skrocic?? o kurde ale co wtedy z uszami, spawac?
-
Myślałem, że żeby zamiast skracania wieszaków dorobić nowe, krótsze, żeby ugrać jeszcze parę mm. Przetestuję ten pomysł w niedalekiej przyszłości przy okazji oddawania kolumienek do skracania u fachmana <ok> Ktoś próbował stosować takie rozwiązanie u siebie?
-
ja to chce by kolo bylo rowno z rantem i odleglosc ok cm , i nie siadalo przy komplecie osob z tylu, no i przod twardy tyl seria to na dolach dziwne uczucie i w zakretach, i most mam przesuniety sporo na strone kierowcy, cos jest nie tak
-
Ja celuję żeby koło było na równo z błotnikiem, ewentualnie żeby opona się schowała i wystawał sam rant felgi, no i oczywiście żeby było twardo, bo błotnik mi będzie robić makaron z opony... Z tyłu praktycznie nigdy nikogo nie wożę a kanapę zakładam tylko jak jadę gdzieś dalej żeby się psiary nie czepiały także o dodatkowy balast się nie martwię. Narazie z tyłu jest dziura, że można łapę wsadzić, z przodu już się udało praktycznie zlikwidować odstęp między kołem a błotnikiem, jeszcze niższe fedry które mam leżeć w kartonie już do reszty powinny załatwić ten przykry problem. Jak zrobisz te resory to opisz koniecznie jak wygląda sprawa z twardością.
-
ok opisze opisze, amorkow chyba nie bede hipolowych wkladal, siedza duletnie nowe delphi gazowo olejowe. ja tez nie woze nikogo ale czasem jest koniecznosc wiec nie moze siadac.
Powinienem to na dniach jakos zrobic
-
zawieszenie o którym piszecie to to co ja mam i tak jak mówie , jazda na nim na nierównościach nie ma nic wspólnego z szybkością. Co do skracania resoru / kolumienki bo widze ze sie wkradła niejasnosc . Ja skróciłem resor (a raczej kowal to zrobił )bo wyklepany polonezowy r esor spowodowalby ze wieszak tylny odchyli sie mocno do tyłu i przestanie pracować . Skróceniem kolumienki mozecie sobie doregulować wysokośc . Sam wieszak można też skrócić bo wyklepany skrócony resor spowoduje przy ugieciu mniejsze cofnięcie tylnego mocowania .
pozdrawiam
-
no to ja juz wsio rozumiem :D dzieki turbonez,
-
sklepalem resor na 19cm, jak zaloze bedzie ok 12-15, bedzie git czy dupsko w gorze??