FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: plakwicz.maciej w Marzec 04, 2012, 12:01:36 pm
-
Witam i w tym wątku Panów,
Gdy wciskam sprzęgło to nie powiem ze piszczy ? wlasciciel od ktorego wczoraj kupilem auto mowi ze w polonezach w sprzegle jest sprezyna dlatego ciezko chodzi i moze wydawac pisk przy wciskaniu... pytanie czy to prawda czy jest cos nie tak i trzeba wymienic cos ? jestem zielony wiec sie pytam, prosze o pomoc.
-
Wymień linke.
-
Spryskaj wd-40 koniec linki od strony skrzyni pod maską, u mnie pomogło <spoko>
-
sa rozne prawdy i w zaleznosci ,na ktora czesc pytania ci odpowiedziec ,mozna zastosowac tu rozne prawdy :
1. w sprzegle Poloneza jak w kazdym samochodzie ze sprzeglem ciernym jest sprezyna ,czyli jest to swieta prawda
2. sa rozne powody "chodzenia ciezko" i sa rozne punkty odniesienia ,ale nie da sie zaprzeczyc,ze jezeli sprzeglo chodzi ciezko dla kogos,to dla niego zdecydowanie ciezko chodzi,
i oczywiscie gdyby sprezyne ze sprzegla wywalic to bedzie chodizlo lzej ;] - jest to cala prawda sprzedawcy (choc dla kosc innego moze nie byc cala)
3. moze wydawac pisk ; skoro piszczy to znaczy ,ze jednak moze ,ale czy wolno mu wydawac pisk - no niestety nie wolno ,wiec to jest goowno prawda
tak wiec piszczy prawdopodonbnie lozysko wyciskowe (w sumie nie okresliles co to za pisk) ,a pedal chodzi ciezko,bo sie mogla juz linka zuzyc i trze o pancerz,
ewentualnie jakies opory na lapie,
jezeli chcesz ie pozbyc tych dolegliwosci to musisz sie szykowac na zmiane sprzegla i linki
-
a droga taka przyjemnosc bo w przyszlym tygodniu bede jechal na przegląd ??
-
Najpierw zalej linkę olejem od góry, wyjmij i nalej do niej oleju. Jak nie pomoże, to znaczy że docisk się kończy.
-
a gdzie ona jest dokladnie i jak to zrobic ? bo jestem w tym zielony
-
Po nitce do klębka. Podpowiem ze trzeba zdjąć licznik.
-
a gdzie ona jest dokladnie i jak to zrobic ? bo jestem w tym zielony
Poldas jest dosyć specyficznym samochodem gdzie wszystko jest mogłoby się wydawać wbrew logice ;p
Dlatego żeby dobrać się do linki trzeba zdjąć licznik, początek linki jest stamtąd najlepiej dostępny. więc tak:
#1 na początku zdejmujemy kratki nawiewów zdejmujesz je kierując nawiew w dół i nadal ciągnąc , idzie dosyć ciężko ale nie bój się nie da się tego tak łatwo zepsuć ;)
#2 Pod kratkami nawiewu które wyjąłeś są śruby trzymające ten czarny plastik wokoło zegarów odkręć je
#3 Dodatkowe 2 śruby masz za zaślepkami po lewej i prawie stronie kolumny kierownicy i jeszcze dwie trzymają ten plastik bezpośrednio nad licznikiem "ten daszek"
jeśli wszystko wykręciłeś to gładko wyjdzie o ile ustawisz kierownicę do najniższego położenia ;)
#4 odkręcasz licznik, jest na 3 śrubach delikatnie go odchylasz i wymacujesz linkę prędkościomierza (po prawej stronie licznika) jest na niej taki ruchomy kołnierz który odciągasz w stronę od licznika potem jak zwolnisz kołnierz linka powinna dosyć łatwo wyjść.
#5 odpinasz kostki do licznika , nie musisz się bać że pomylisz, nie da się ich wpiąć inaczej niż powinny ( chyba że ktoś się bardzo stara ]:-> )
-
Witam, odgrzeje kotleta. W aucie coraz ciężej pracuje mi pedał sprzęgła, mniej więcej od kompletnej wymiany jakieś 4 lata temu. Nic nie huczy, sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą ładnie. Problem jest taki że naciskając na pedał trzeba użyć dużej siły, szczególnie w "środku". Linka o wymiany czy wstępnie ją nasmarować?
Pozdrawiam.
linka do smarowania, albo kup w osłonie teflonowej i ją nasmaruj ( polecam olej maszynowy koszt=3,50zł), zacierająca się tulejka pedału sprzęgła, lub łapa sprzęgła.
-
tylko nie linex - tak tylko ku przestrodze
-
tylko nie linex - tak tylko ku przestrodze
dlaczego?
-
tylko nie linex - tak tylko ku przestrodze
dlaczego?
bo ich jakość i wykonanie i ogólna trwałość pozostawia wiele do życzenia.
-
A jakis inny producent robi w ogóle linki do Poloneza ? Ja na Linexa nie narzekam, ale trzeba patrzeć żeby był z teflonowa osłoną
-
A jakis inny producent robi w ogóle linki do Poloneza ? Ja na Linexa nie narzekam, ale trzeba patrzeć żeby był z teflonowa osłoną
można dostać jeszcze bez problemu wyroby państwowe. Ja np. posiadam cały komplet w teflonie i sygnowane FSO.
-
W aucie coraz ciężej pracuje mi pedał sprzęgła, mniej więcej od kompletnej wymiany jakieś 4 lata temu. Nic nie huczy, sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą ładnie. Problem jest taki że naciskając na pedał trzeba użyć dużej siły, szczególnie w "środku". Linka o wymiany czy wstępnie ją nasmarować?
U mnie linka nic nie dała. Nowe sprzęgło załatwiło sprawę.
-
Nie wiem co Wy chcecie od tego linexa ;p w malcu miałem linexa, w kantach mam linexy (sprzęgło i ręczny) i jakoś nic się jeszcze nie urwało/nie zapiekło ;p
-
A ja w roverze mialem linexa, jak sie linka nagrzala dod kolektora to sprzeglo dzialalo 0-1. Nie polecam tej badziewnej firmy.
-
Na linke sprzęgła Linexu po za trzeszczeniem to specjalnie nie mogłem narzekać. Natomiast linka gazu do Rovera to szajs nieprzeciętny. Nie dość, że za krótka (ociera o poldkową pokrywkę) to jeszcze jest wykonana z drutu do ogrodzenia... po 7tyś km odechciało jej się wracać do końca i podwieszała mi obroty (np. na Błędowie... :) ).