FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: krtwwl34 w Marzec 10, 2012, 19:04:24 pm
-
Witam Panowie mam problem.
Moj polonez pewnego ranka odpalil normalnie lecz nie chodzil obrotomierz .
Przejechalem ze 100 metrow polonez zgasl i nie chcial odpalic jakby akumulator padl.
Odpalilem z popychu jezdzil pare dni wszystko bylo dobrze obrotomierz dzialal .
Po paru dniach znow to samo lecz cos zaczelo pykac kolo bezpiecznikiow wogole nie odpala chyba ze z popychu i sie dlawi.
Dodam ze bezpieczniki sprawdziłem
Co to może być?
-
Sprawdź akumulator i ładowanie.
-
Naładowałem akumulator polonez odpalił. Gdy po paru minutach włączałem światła,wsteczny lub dmuchawe obroty spadały na obrotomierzu na zegro i samochod przygasał aż wkońcu zgasł i znów nie chciał odpalić... Wiecie może gdzie dalej szukac przyczyny???
-
Sprawdz miernikiem ładowanie.
-
nie posiadam miernika niestety;/
-
Ja uwazam ze problem jest z alternatorem a dokładnie z diodą. Kontrolka ładowania gaśnie jak zapalisz??
-
gaśnie kontrolka.
-
To to co wyżej napisałem może być przyczyną mialem to samo tydzień temu, może jeszcze któryś z kolegów potwierdzi moją teze.
-
A czy możliwe że robi się zwarcie w tylniej lampie i od tego takie objawy są???
Ponieważ mam zbitą tylnia lampe troche i na myjni byłem ...
Może dostało sie wody i robi się zwarcie???
-
Kup miernik za 20zł i zmierz napięcie ładowania inaczej to wróżenie z fusów.Jak masz zwarcie w lampie to pali się bezpiecznik.
-
Oczywiście że może robić się zwarcie ;) Ja kupiłem za 12 zł bardzo fajny i mały miernik :)
-
jutro też kupie miernik.
CO mam nim zrobic??? troche nie znam sie na elektryce
-
Przykładasz kable miernika + czerwony - czarny ustawiasz zakres 20V napięcia stałego i zapalasz auto. Wskazanie powinno byc ok 14V.
-
mógłby kotoś opisać mi krok po kroku jak mam sprawdzić ładowanie????
Będe bardzo wdzięczny
-
Bierzesz miernik i przykładasz do klem akumulatora, czerwony kabel do +, a czarny do -. Następnie ustawiasz na mierniku 20V napięcia stałego. (napięcie stałę będziesz miał oznaczone "V" a obok linia przerywana, a nad nią ciągła).
Następnie odpalasz silnik, wyłączasz wszystkie odbiorniki (radio, światła itd.) i patrzysz jakie napięcie wyświetla się na ekranie miernika, powinno być ok 14v
-
Kupiłem miernik.
13.47 wskazywał sam akumulator nie podłączony w samochodzie.
12.43 akumulator w odpalonym aucie bez włączonego radia świateł itd
11.80 na światłach
gdy włączyłem zapalniczke auto zgasło i już nie chciało zapalić chodź gdy sprawdziłem napięcie ukazało sie 12.45 więc dlaczego nie chce zakrecić???
-
Ewidentny brak ładowania akumulatora , po wlaczeniu obciazenia tj. lamp , szyby ogrzewanej czy zapalniczki napiecie na srednich obrotach tj. +/_ 2000-2200 nie powinno spasc ponizej 13,8V .
Norma to 14,4-13,8 V .W pierwszej kolejnosci sprawdź naciag paska klinowego , moze sie slizga po kołach przy wiekszych predkosciach .Jezeli pasek jest ok. to .. wymontuj alternator i sprawdz go : czy nie ma rowkow na pierscieniach wirnika , czy dlugosc szczotek nie jest za krotka , czy diody wzbudzenia sa sprawne , czy uzwojenie stojana i wirnika nie ma przerwy , Moze padniety jest regulator napięcia jest on razem ze szczotkami np. taki.:
http://www.ape.com.pl/index.php?id=22&produkt=130
Sprawdz tez diody pradowe minusowe i plusowe .....Masz miernik to juz mozesz cos nim sprawdzic , przelacz na omomierz i dzialaj....nie ktore sprawdzenie musisz przeprowadzic po podlaczeniu do zrodla pradu np. akumulatora lub zasilacza.
-
Najlepiej jednak jak kolega podjedzie do elektromechanika.
-
a może masa od alternatora sie urwała lub przetarła poprostu???
Wątpie aby to była ewidentna wina laternatora ponieważ napiecie na aku jest 12.46 i nie chce zakrecic. Wiec cos jeszcze moze ktos inny sie wypowie
-
U mnie GSI, gdy padło ładowanie nie odpalało, pomimo tego, że kręciło. Nie masz ładowania.
Jak przekręcisz kluczyk, to kontrolka akumulatora się świeci?
-
Jak przekręcisz kluczyk, to kontrolka akumulatora się świeci?
gaśnie kontrolka.
To chyba oczywiste, że się świeci skoro gaśnie ;D
Zdecydowanie alternator padł, a jeżeli gaśnie kontrolka to coś tam ładuje, ale bardzo słabo. U mnie tak było jak mi mechanik spawał wydech i nie odłączył aku, spaliły się diody w alternatorze.
a może masa od alternatora sie urwała lub przetarła poprostu?
Masa nie mogła się przetrzeć albo urwać, bo idzie po silniku i następnie grubym, czarnym kablem od rozrusznika na karoserie i do klemy.
Jedź do elektromechanika i niech Ci sprawdzi diody.
-
To chyba oczywiste, że się świeci skoro gaśnie ;D
Ja tutaj na tym forum już trochę jestem i tu nic nie jest oczywiste.
-
poldek naprawiony:)
Padły diody w alternatorze.
Razem z naprawą zastałych wycieraczek ktore nie chodziły zapłaciłem 80zł:)