FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Szyna w Marzec 13, 2012, 19:31:55 pm
-
Witam. Tak sie zastanawiam, czy nie bierze za duzo pradu takie polaczenie jak grajace radio i odpalanie samochodu przy grajacym? i druga rzecz czy plus od zasilania lampek nawiewow wystarczy do zasialania radia (tego plusa przy odlaczeniu ktorego radio nie gubi pamieci, ale i nie gra)? oraz czy dioda prostownicza 1A rowniez to wytrzyma na postoju. Pytam, poniewaz zrobilem taki myk, ze radio wlacza sie po zaplonie wlasnie z oswietlenia nawiewow, ale wiadomo, czasem i na postoju chce sie posluchac, wiec szybko do piewni po przelacznik 1-0 diode mialem gdzies i z glownego plusa do radia zrobilem odnoge do przelacznika i przelacznik do tego plusa po zaplonie, bez diody wlaczal mi caly zaplon wiec wstawilem diode, zeby mi nie wlaczal zaplonu a same radio i patent caly ogolnie dziala, tylko po prostu czy kabelek od podswietlenia wytrzyma? oraz czy dioda wytrzyma? no i jak sie ma odpalanie samochodu do wlaczonego radia?
Wiem ze namotalem, ale mam nadzieje ze zrozumiecie o co mi chodzi. Pozdrawiam. ;)
-
więc tak ja miałem wcześniej radio wpięte pod podświetlenie zegarka i działało ;) ale wprowadziłem przeróbke i radio włączam narmalnym włącznikiem który umieściłem w zaślepce od przycisków elektrycznych szyb i jestem zadowolony <spoko>
-
radio włączam narmalnym włącznikiem który umieściłem w zaślepce od przycisków elektrycznych szyb
rowniez tak zrobilem dzisiaj, ale to tylko jakby odpalanie postojowe ;)
-
A) to nie włącza sie zapłon tylko podświetlenie zegarów :P
B) A nie masz poprowadzonego zasilania specjalnie do radia ? Ja tez mam poprowadzone zasilanie do radia po zapłonie od strzałek podświetlenia nawiewu ale to jest oddzielne miejsce w kostce ISO na zasilanie po zapłonie i oddzielne na + stały. I jak włączam radio to nie ma prawa iść prąd w zegarki ;)
-
mi wlasnie od pstryczka ze stalego plusa ktory idzie do radia do tego sygnalowego (chyba) plusa dawalo cale zasilanie na samochod.... wiec musialem dac diode, sam sie zdziwilem... i na pewno wlaczalo bo slyszalem pompke, przekaznik i diody od gazu mrugaly, a co z pierwszym pytaniem? apropo odpalania? mozna cos spsuc odpalajac samochod przy grajacym radiu? A i ogolnie nie mam kostki.. poniewaz wczesniej to byla salata i kostka co byla tam nie pasowala do radia, wiec podlaczylem po trochu samymi kabelkami, zabezpieczajac konektorki koszulka termokurczliwa...
-
Czekaj czekaj, ja już się gubie :d
Jak masz poprowadzone zasilanie stałe do radia to masz + i - cały czas i na tym schemacie wpinasz w miejsce 7 i 8. A jak chcesz żeby się włączało po stacyjce to wpinasz tylko + tam w miejsce 4 i tak ma działać :)
(http://www.forum.alfaholicy.org/attachments/car_audio/15294d1292011092-skad_wziac_plus_do_wlaczenia_radia_po_przekreceniu_kluczyka-1134910919_kostka_iso.jpg)
-
tak tylk oze moje radio chyba nie ma jeszcze standardu iso... albo mam za malo kabli.. bo wszystko sie zgadza, ale w drugiej kostce mam inaczej troche.. chyba ze mi sie tylko zdaje ale tako 1,2 mam jakies piny nie wiem od czego 3 puste 4 po stacyjce podlaczylem 5,6 jest niepodlaczone (brak kabla) 7 i 8 sie zgadza.. oigolnie teraz jest efekt taki jak chcialem tylko czy po prostu mi nie popali kabli po jakims czasie..
-
To jak chcesz żeby nic się nie popaliło, to polecam wstawienie przekaźnika. Zeby ten + z podświetlania deski załączał prąd właściwy do radia (musiałbyś z czegoś podciągnąć np. ze stacyjki). I wtedy wsadzasz zwykłą diode kierunkową na ten kabel i wszystko hula ;)
-
tylko wlasnie nie wiem czy w tej 4 nie jest tylko sygnalowy plus.. Tak mam to w instrukcji:
(http://img194.imageshack.us/img194/5766/dsc02072tjb.jpg)
bo jezeli syngalowy to bajki i nic nie musze zmieniac oprocz przelacznika ktory zle wsadzilem i szpeci troche ;P
-
Noo panie kostka ISO jak sie patrzy :d
Podepnij te zasilanie po stacyjce pod A4 a + i - stały A7 i A8. A jak coś będzie nie tak to zamień miejscami te plusy. Znaczy żeby stały tam w A4 a ten po stacyjce w A8 czy tam w A7. Musi działać i łaski nie robi ;)
-
czyli to sygnalowy jest, no to czapki z glow, bo cacy smiga i nie popali nic a mam radyjo jak chce ;d po stacyjce, albo na stale ;d to jeszcze pozostaje przelacznik do wymiany, bo ten na szybko byl robiony, no i pozostaje kwestwia odpalania przy grajacym radiu... nikomu nie dzieje sie krzywda jak tak odpalam?
I jak juz przy tym iso jestesmy, to do czego jest te zlacze a5 bo nie bardzo ja to kumam...
-
To wyżej wkleiłem Tobie schemat tych kostek ;) U Ciebie te A5 to jest wyjście + albo pod rozsuwaną antene albo pod wzmacniacz żeby się włączał razem z radiem ;)
A co do odpalania to żadna tam krzywda sie nie dzieje i nie ma co się dziać :d
-
okej. czyli temat do zamkniecia, moze kiedys sie przyda ta a5, a badz co badz kurde radyjo latek ma z 10 a hula jak szalone na seryjnych glosnikach ;d czasem to i tuby nie trzeba tak dudni ;d
-
Szyna, masz Plusa.
Po kiego grzyba kombinujesz z podpinaniem sie niewiadomo gdzie i niewiadomo jak ?
Masz przeciez fabryczną kostkę do radia, w którą jak się odpowiednio podepniesz to masz włączanie/wyłączanie radia po zapłonie, podtrzymanie pamięci oraz opcję włączenia go na postoju bez kluczyka.
-
Masz przeciez fabryczną kostkę do radia, w którą jak się odpowiednio podepniesz to masz włączanie/wyłączanie radia po zapłonie, podtrzymanie pamięci oraz opcję włączenia go na postoju bez kluczyka.
ja mam tylko zwitek kabli, ktory pozostal po taksowkarskim radiu....
-
Zajrzyj tutaj, może masz tam gdzieś takie kolory kabli i skorzystasz zamiast kombinować:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=12600.40
-
az jutro zobacze... ale z tego co pamietam nie mam wszystkich kolorow, ktore sa opisane w temacie o kostce iso.. z tej co jest do zasilania w tym tamacie na bank mam tylko czerwony i czarny.. reszty nie zauwazylem, od glosnikow tez nie wszystkie kolory sie zgadzaja..
-
Ja nie za bardzo rozumiem jak to robicie <mysli>
Chce aby po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka radio samo sie wylaczało. Teraz musze go manualnie wlaczac i wylaczac.
Kostke na samochodzie mam zwykla ISO a w radiu ISO podzielone na dwie czesci.
-
Ja nie za bardzo rozumiem jak to robicie <mysli>
Chce aby po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka radio samo sie wylaczało. Teraz musze go manualnie wlaczac i wylaczac.
Kostke na samochodzie mam zwykla ISO a w radiu ISO podzielone na dwie czesci.
Masz Plusa czy minusa ?
-
Tak sie zastanawiam, czy nie bierze za duzo pradu takie polaczenie jak grajace radio i odpalanie samochodu przy grajacym?
no i pozostaje kwestwia odpalania przy grajacym radiu... nikomu nie dzieje sie krzywda jak tak odpalam?
Po pierwsze, na elektrodzie można wyczytać historie jakoby przy uruchamianiu silnika pojawiały się nagłe skoki napięcia, które komuś tam zjarały radio albo ładowarkę podpiętą do gniazdka zapalniczki. Ale osobiście nie znam nikogo z takim problemem <lol2>
Po drugie, w czasie pracy rozruchacza napięcie w instalacji może spaść do poniżej 10V, od czego wspólcześnie produkowane radia same się wyłączają. Tak na przykład dzieje się u mnie w Polonezie.
Po trzecie, logiczne jest że w momencie rozruchu lepiej nie obciążać dodatkowo aku zasilaniem jeszcze innych odbiorników. Dlatego w niektórych nowszych autach na czas pracy rozrusznika plus po stacyjce jest w ogóle odcinany, na moment radio wtedy gaśnie i nie jest to nic dziwnego.
Ale skoro u Ciebie fura pali i muzyka gra, to czym się przejmujesz <spoko>
-
Ja mam normalnie radio po ludzku w sklepie muzycznym podłączone pod ISO i po uruchamianiu auta radio na chwile gaśnie i potem się uruchamia spowrotem :D
-
wlasnie tez zauwazylem ze przygasa, czyli w sumie nikomu krzywda sie nie dzieje, bo nawet transmiter sie odpala od nowa. Gdzies to u kos mowil ze w plusie jest ten caly inteligentny zaplon, albo ja jestem jakis nieuk, albo dziwny, albo moj samochod to nie plus bo ja czegos takiego nie mam...nawet kolorow iso nie mam takich jak w kostce powinny byc i kostke dorabialem metoda prob i bledow, a plusa po stacyjce czy czegos takiego tam wgl nie ma.. za to mam plusa po wlaczeniu swiatel
-
Włączone radio nie powinno mieć żadnego szkodliwego wpływu na instalację, ale wydaje mi się, że może to skracać żywotność akumulatora. Ja u siebie w plusie miałem zrobione tak, że w momencie kręcenia rozrusznikiem gasły światła, podświetlenie zegarów, radio i cała reszta i z tego co się orientuję wynikało to z konstrukcji stacyjki.
-
Mam starego kaseciaka Panasonica i w momencie działania rozrusznika samo się rozłącza i potem natychmiast załącza, tak chyba we wszystkich jest? :-) dodam, ze instalacja bezposrednio z aku
-
Po drugie, w czasie pracy rozruchacza napięcie w instalacji może spaść do poniżej 10V, od czego wspólcześnie produkowane radia same się wyłączają. Tak na przykład dzieje się u mnie w Polonezie.