FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: wieclaw57 w Marzec 27, 2012, 21:36:25 pm
		
			
			- 
				Pojeździłem po mieście i hamulec zaczął dziwnie działać. Pedał stawał się coraz twardszy i było czuć wyraźne osłabienie. Po przejechaniu 3km dym szedł ze wszystkich kół. Kiedy postawiłem go i za 2h znowu odpaliłem i się przejechałem znowu hamulce z czasem się zacinały. Przewody nówki klocki też tarcze więc co siadło? Pompa nie odbija serwo się zacina jakieś rady ?   <co>
			
 
			
			- 
				Może to nie 1.4 tylko 4x4 dlatego ze wszystkich kół dym szedł.I jak czujesz takie "osłabienie" to naprawdę nie powinieneś jechać tym autem,bo jeszcze uszczelka jakaś może puścić (pod głowica :d).No i odpowietrz najpierw te zaciski i przewody hamulcowe, wyczyść  zaciski,tłoczki ,wymień uszczelniacze w zaciskach bo pewnie zjarałeś.Posprawdzaj czy gdzieś płyn nie sączy bo nie powinien .W jakim stanie są przewody hamulcowe -szczególnie te elastyczne.Cały płyn hamulcowy oczywiście nowy .Acha jak nie wiesz od czego co jak, to jedź lepiej do mechanika ,nie kombinuj.Nara . ]:->
			
 
			
			- 
				Dzięki za fachową poradę  <ok>  I dodam jeszcze że pompa i serwo jest starego typu nie Lukas 
			
 
			
			- 
				zatarła się dźwignia pośrednia serwa. zobacz pod maską czy po rozgrzaniu dźwignia odbija i czy wodzik pedału hamulca nie lata luźno.
			
 
			
			- 
				Jeszcze ewentualnie może to być awaria pompy hamulcowej. Miałem podobne objawy w 125p kombi. W trakcie jazdy nagle wszystkie hamulce się zablokowały. 
			
 
			
			- 
				Wymienię serwo i zobaczę czy problem zniknął bo wymiana pompy i odkręcenie przewodów graniczy z cudem.  Dzięki za rady. 
			
 
			
			- 
				
Wymienię serwo i zobaczę czy problem zniknął bo wymiana pompy i odkręcenie przewodów graniczy z cudem.  Dzięki za rady. 
nie serwo. 
to zazwyczaj wina łapy za serwem a raczej śruby która jest osią obrotu łapy.
			 
			
			- 
				Napisz koniecznie co było, też mam "zwalniacze" i dobrze wiedzieć co się może stać...
			
 
			
			- 
				Odkręciłem pompę od serwa i trochę poruszałem tym bolcem co wystaje. Kumpel wcisnął pedał do końca żeby wypchnąć ten bolec i wpychając go znowu wszedł głębiej. Skręciłem to i hamulce idealnie odbijają nic się nie blokuje. Mam nadzieje że to nie będzie chwilowa poprawa ale narazie działa