FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: zbychacz89 w Kwiecień 27, 2012, 22:08:12 pm
-
Witam Panowie dwa dni temu zerwał mi się pasek klinowy od altka miał zaledwie cztery miesiące. Piszczał tylko czasami i już miałem z zamiarze sprawdzić jego naciąg ale nie zdążyłem :( Chwile wcześniej z nawiewu poczułem zapach spalonej gumy. Zakupiłem więc nowy po wymianie znowu zaczął czasami piszczeć, a dzisiaj znowu ten swąd palonej gumy, boje się że znowu się zerwie. Jak myślicie co może być przyczyną.
-
Zacierające się łożysko alternatora.
-
Zobacz jak obraca się alternator i przy okazji pompa, może łożyska mają dosyć. Albo po prostu za słaby naciąg.
-
czyzby pasek firmy Rolundus ? taka niebieska etykieta,
jezeli to ten ,to i tak dlugo wytrzymal ;]
-
No i powtórka z rozrywki znowu poszedł. Pasek continental, naciąg dobry. Bez paska i altek i pompa chodzą dobrze, ale może po naciągnięciu łożysko na alternatorze się blokuje? Co o tym myślicie?
-
Sprawdź może mocowania np. łapy altka. a jakie rozmiary ci dają w sklepie?? Ja mam pasek BOSH i nawet nie piście gumą :D
-
Wymieniłem wczoraj łożyska na alternatorze złożyłem wszystko, odpalam po minucie znowu pasek się przypala. Winą jest chyba zacierająca się pompa bo po zgaszeniu go koło pasowe pompy i pasek był bardzo gorący. Jaką pompę polecacie i jaki jest jej koszt?
-
Wymieniona pompa odpalam, gasze po jakiejś minucie, pompa ok ale pasek gorący, a o koło pasowe alternatora się sparzyłem po odkręceniu okazało się że jest przypalone, bo zrobiło się fioletowe.
-
Nie był mocno napięty tak ok 1 cm luzu. Nie mogłem nigdzie dostać samego kółka pasowego do altka dobrałem jednak trochę większe i po złożeniu było dobrze już z paskiem. Ale teraz mam inny problem. Ładowanie teraz jest na poziomie ok 16 V. Jak myślicie to pewnie przez to większe kółko?
-
sprawdz czy w mierniku nie masz starej baterii, bo mi w zime pokazywało 15V i jak sie okazało bateria była słaba :)
raczej watpie zeby przez większe kółko napięcie wzrosło, bo większe kółko wykonuje mniej obrotów niż małe, raczej stawiałbym na regulator napięcia jeżeli już ;)
-
Bateria dobra, sprawdzałem na takim zwykłym analogowym mierniku i to samo.
-
to raczej regulator
-
pasek klinowy Continental- zdechł po przejechaniu 500 km. kupiłem pasek firmy Goodyear. o jakości regulatorów nawet nie wspominam. trudno mówić o jakości to raczej bylejakość.
-
Alternator w końcu staną mi w trasie. Sąsiad miał w garażu stary tym alternatora więc zadzwoniłem po niego żeby mi go przywiózł. Wymieniłem tylko na sztuke żeby dojechać do domu bez ładowania. Teraz pytanie do was panowie czy ten altek się nada do plusa i czy dużo przeróbek trzeba bo jak na razie w żadnym szrocie nie mają alternatora do plusa? Kurcze chyba się teraz mści bo ostatnio coś go za bardzo chwaliłem:(
-
stary typ alternatora? Jeśli to stary typ to potrzebujesz regulator ładowania ... w zależności czy alternator jest 9 czy 6 diodowy bo regulatory są 9 i 6 diodowe ... :D pewna różnica w podłączeniu jest między starym a nowym :)
-
A jak to rozpoznać ilu jest diodowy bo elektryka to nie jest moja dobra strona? Jest mi na bieżąco potrzebny samochód a na razie czekam aż na szrocie będą mieli alternator od plusa dla mnie, a to byłoby tylko chwilowe rozwiązanie.
-
niby ktory jest 6 diodowy ? A124 i A125 maja 9 diod,
zbychacz ,mozesz zamontowac nawet stary A124 ,ale musisz podlaczyc zewnetrzny regulator napiecia i bedzie chodzil
-
na razie czekam aż na szrocie będą mieli alternator od plusa dla mnie
Nie nastawiaj się na alternator z plusa, tylko przeszukaj wszystkie poldki. Taki alternator jak w plusie montowany był już od 1993r.
-
na razie czekam aż na szrocie będą mieli alternator od plusa dla mnie
Nie nastawiaj się na alternator z plusa, tylko przeszukaj wszystkie poldki. Taki alternator jak w plusie montowany był już od 1993r.
ale w plusie jest 70A ,a nie 55A ,czyli A125
-
Przez to za duże ładowanie akumulator szlag trafił. Jakby tego było mało padła również cewka zapłonowa. Ale już wszystko zrobione. Kolega dwa miesiące temu oddawał Atu na złom ale przed tym wykręcił kilka części:) I jak się okazało ma alternator po regeneracji i cewkę Boscha z niewielkim przebiegiem, dokupiłem tylko jeszcze pasek tym razem firmy Gates bo innego nie znalazłem. Kosztowało mnie to 185 zł.