FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: barthezo w Listopad 29, 2004, 16:48:17 pm

Tytuł: DLA TYCH CO ICH SCIAGA PRZY HAMOWANIU!!!!
Wiadomość wysłana przez: barthezo w Listopad 29, 2004, 16:48:17 pm
Witajcie. po dlugie j walce ze sciaganiem mnie w lewo przy hamowaniu wreszce doszedlem. pewnie niektorzy by sie glowili bardzo dlugo a nniektrozy by od razu wiedzieli a przyczyna bylo łożysko w lewym kole rozsypane. teraz doszetnie misie rozsypalo wymienilem je bo juz samo sie zaspawalo z tego wszystkiego!!rozsypane na ament. tera z przy hamowaniu nic nie sciaga:] tylko jeszcze zbieznosc bo podczas jazdy lekko w lewo sciagnie. ale przy hamowaniu luxus:] wiec jesli ktos ma taki problem  awie ze porobil wsyzstko inne jak zbieznosc itd itp to niech zajrzy na lozyska:]
Tytuł: DLA TYCH CO ICH SCIAGA PRZY HAMOWANIU!!!!
Wiadomość wysłana przez: MaciejFSO w Listopad 29, 2004, 16:49:56 pm
To jednak byly, lozyska??!! I jak zrozumial :roll: es cos z tego tekstu??
Tytuł: DLA TYCH CO ICH SCIAGA PRZY HAMOWANIU!!!!
Wiadomość wysłana przez: barthezo w Listopad 29, 2004, 16:54:48 pm
jasne stary!!!!! narazie dokrecilem tak na wyczucie mojego starego bo nie mam w domu klucza dynamometrycznego:]
a jutro w pracy dokrece z taka siła jaka trzeba;]
dzieki maciek za ten text i udostepnie go innym jakby komus byl potrzebny:


1) nakretke kolnierzowadokrecic momentem 20 N*m (2 kGm), rownoczesnie nalezy pokrecic 4...5 razy w obydmie strony piaste kola, aby lozyska sie ulozyly;
2) odkrecic nakretke i ponownie dokrecic momentem 7 N*m (0.7 kGm)
3) odkrecic nakretke o 30 stopni (nalezy pamietac, ze zwrotnica prawa ma gwint lewy, natomiast lewa ma gwint prawy);
4) po dokreceniu nakretki naciac przecinakiem podkladke nakretki osi symetrii jednego z bokow szescio kata
5) Odkrecic nakretke tak, aby wierzcholek szesciokata nakretki pokryl sie z nacieciem na podkladce
6) zluzowane nakretki nalezy zablokowac w tej pozycji zaciskajac kolnierz szczypcami. Po zacisnieciu pokrecic piasta w obydwu kierunkach i sprawdzic luz osiowy piasty kola. Piasta naciskana do oporu w obydwu kierunkach powinna wykazywac luz 0.025...0.100 mm (maksymalny luz moze wynosic 0.130 mm). Jezlei luz przekracza podane wartosci, nalezy ponownie przeprowadzic regulacje i kontrole.
Po regulacji wcisnac pokrywe piasty kola wypelniona smarem.



jeszcze raz dzieki!!!teraz moge hamowac bez trzymnania kołka;:D:D:D:D
Tytuł: DLA TYCH CO ICH SCIAGA PRZY HAMOWANIU!!!!
Wiadomość wysłana przez: Wafel w Listopad 29, 2004, 18:37:55 pm
a u mnie sie okazało ze to jakie? gumy na dr?żkach poleciały i koło prawe przy hamowaniu skręca :)