FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: FaZi w Maj 20, 2012, 19:59:37 pm
-
Witam.
Panowie, pomozcie gdyz jasny ./. mnie trafi. 3 miesiac się sram z jeb*ną polerka a efekt jest taki jakbym dupą to polerowal... albo pasta do zębów :|
zaczne od poczatku. Wzialem sie za polerke felg (monoblocki mercedesa), elegancko zdjąlem farbe z nich, starłem papierami (dłuuuga i mozlona praca). Zacząłem od 180 a skonczyłem na 2500.
Kupiłem filc, paste w kostce (zieloną - wstępną) i biała wykonczeniową (polecana wsrod ludzi ktorzy polerują).
Zieloną szło wysmienicie, podjarałem się efektem i myslalem ze jest idealnie, ale po dokladnych ogledzinach wyszlo, ze sa jeszcze smugi i rysy od filcu.
Po dotarciu wszystkich felg papierami, zaczalem ostateczną walkę. Nakupiłem pełno filców, gdyż pierwszy juz byl za bardzo zalepiony. Zaczalem polerke pastą zielona na nowym filcu (juz nie szlo tak pięknie jak za 1 razem).
Po dłuugich walkach, stwierdzilem ze to wina filców i pasty, wiec kupilem AUTOSOLE (do alu i metalu). Podobno reczne wykonczenie tymi pastami na bawełnie daje genialne efekty. U mnie wrecz przeciwnie :| jak robie recznie robi sie mega mleko i matowi się aluminium... na bawelnie na wiertarce jest podobnie.
Biała pasta daje ten sam efekt.
juz mam dosc... na same materiały wydałem juz ponad 330 ZŁ !!!!! :| :| a efekt jak o kant dupy potłuc...
doradzcie cos, jakiej techniki uzyc zeby nie bylo tak jak jest bo jest poloza sezonu a ja jezdze na zimowych kołach :/
dodam ze w pełnym sloncu felga staje sie tak jakby matowa... meeeeeeega mgłą i mleko. Patrząc na nią lekko pod kątem w cieniu, jest dobrze.
-
Zdarłeś z nich tą warstwę ochronną, taki niby ocynk? Ja z jej powodu NIGDY nie biorę mercedesów do polerki bo ta warstwa jest mega koorewska...
-
Co Ty gadasz? naprawde? :O
gołe aluminium mam. Skad mam wiedziec czy jest warstwa ochronna czy nie?
Wiem ze po zdjęciu lakieru z felg było pełno malutkich wżerów ktore musialem mozolnie jechac papierem 180 na sucho. Pozniej juz tylo gładzenie rys i polerka.
-
kiedyś na cultstajlu ktoś podawał 'niepolerowalne' felgi, może to jedne z nich.
-
poczytaj tu, artykuł rozwlekły ale wyjaśniający na czym polega obróbka aluminium.
http://www.mt.com.pl/archiwum/69-NW-06-Obrobka_aluminium.pdf
-
Farbę zdzierałeś papierem? Bo ja zabrałem się za zdzieranie papierem i stwierdziłem że to nic nie da bo tylko porysuje sobie felgę i farbę "zmyłem" zmywaczem do lakieru z Bolla. Jedyne co nadaje się do usuwania farby z polerowanych felg.
-
nie no aż taki ciemny nie jestem... SCANSOL i jazda.
mam kilka fot i filmików jak to wyszło, no wyglada fajnie ale dla mnie jest to efekt mleeeka :( na zywo masakra widac. I pod swiatło to juz koniec...
http://www.youtube.com/watch?v=oFsOl2Fu0L4
(http://i39.tinypic.com/214w07b.jpg)
-
To jest AMELINIUM. Nie pomalujesz. ;)
(sorry, ale nie moglem sie powstrzymac ;) tu link jak by ktos nie wiedzial ocb: http://www.youtube.com/watch?v=aKy3jBC2Cao )
z tego co wiem to nie kazde aluminium da sie wypolerowac na super lustro bez efektu mleka.
ten sam problem mialem z tlokamii, ni uja nie dalo sie uzyskac lustra. i raczej nic z tym sie nie zrobi, taki stop :/
-
tak się zastanawiam bo ja będę robił teraz polerowany rant, i moje pytanie jakich past użyć? Zmatowić papierem? I czy po pastach przyjmie się bezbarwny?
-
Bodajze Marcin OBR polerował takie i wyszly cacy, spytaj moze cos doradzi
-
I czy po pastach przyjmie się bezbarwny?
tak jak wyzej kolega :D AMELINIUM i tego sie nei pomaluje :D
a tak na serio to z tego co wyczytalem (a czytalem baaaardzo duzo na ten temat) bezbarwny na polerke to średnia sprawa...
to po co polerowac skoro chcesz to pomalowac. Zniszczysz efekt po prostu.
A po drugie, zwykły klar bedzie z czasem się łuszczył i schodził po prostu. a to wyglada jeszcze gorzej niż zapuszczona polerka
-
ja wiem ze to AMELINEUM :p
Aa czyli rozumiem będę miał mniej roboty :) bo tylko pomaluje rotor. Bo teraz jak zmywam farbę (bo jakiś ćwok wcześniej pomalował polerkę) to widzę że pod farbą i pokładem był bezbarwny i dlatego pytałem.