FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Maxior w Czerwiec 14, 2012, 20:39:46 pm

Tytuł: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Czerwiec 14, 2012, 20:39:46 pm
Witam

Mam zamiar obnizyc i utwardzic przednie zawieszenie
Amorki gazowo olejowe monroe i spręzyny od trucka obciete 2 zwoje
i chciałbym sie dowiedziec czy bedzie to dawac rade, czy bedzie wystarczająco twardy zeby nic nie dobijało, obcierało
silnik diesela jest chyba cięższy od benzyny dlatego nie wie do końca prosze o wskazówki:)
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Czerwiec 14, 2012, 22:21:36 pm
Ja posiadam springi z trucka diesla, szczerze hmm jak dla mnie nadal za miękko, jak miałem je na benzynie to dawało to radę, ale przy dieslu znowu się mięki zrobił
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Czerwiec 14, 2012, 23:57:02 pm
Witam

Mam zamiar obnizyc i utwardzic przednie zawieszenie
Amorki gazowo olejowe monroe i spręzyny od trucka obciete 2 zwoje
i chciałbym sie dowiedziec czy bedzie to dawac rade, czy bedzie wystarczająco twardy zeby nic nie dobijało, obcierało
silnik diesela jest chyba cięższy od benzyny dlatego nie wie do końca prosze o wskazówki:)
ja mam taki setUp o jakim piszesz i jest no nie tak źle, ale przydał by się mocniejsze amortyzatory.
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Czerwiec 15, 2012, 00:11:24 am
Tak tylko ten setUp ;) ma być w dieslu z tego co dobrze rozumuje ;)
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Czerwiec 15, 2012, 00:19:18 am
dlatego napisałem że amortyzatory mocniejsze :)
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Czerwiec 15, 2012, 01:09:30 am
ale i tak moim zdaniem i springi są troszku za słabe, jak miałem OHV to robiło to robotę, lecz tutaj same amory mogą też nie wystarczyć chociaż pewnie mimo to będzie lepiej niż seriyjne amory
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Czerwiec 15, 2012, 01:10:00 am
a gdyby do tego jeszcze zmniejszyc skok wiekszymi odbojami?
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Czerwiec 15, 2012, 01:12:46 am
dziwne uczucie by było podczas jazdy moim zdaniem, miałbyś efekt taki że lekko amortyzuje i działa zawieszenie a dalej taka skała zaczyna się robić ;) ale to tylko moje wrażenia :). Spróbuj najpierw zrobić ten setUp z springami diesla i lepszymi amorkami. Potem ewentualnie możesz kombinować ;)
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Czerwiec 15, 2012, 01:26:56 am
a jeszcze jedno w benzynie srednica springa jest chyba 1.4 cm u mnie w dieslu jest taka sama, a w trucku jest ok 1.7 chyba czyli twardsza, nie jestem pewien co do tych wymiarów... 
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Czerwiec 15, 2012, 01:56:03 am
Czym mierzyłeś te spreżyny ? linijka ? Caro ma 14.3 mm a Truck OHV 14.5 mm a Truck klekot 14.7. Jak chcesz naprawde twarde sprezyny to kup od mercedesa w123 i przytnij, ale one maja jakos ponad 16 mm i jak dla mnie do jazdy na codzien są za twarde, chyba że mieszkasz za granica
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Czerwiec 18, 2012, 23:27:22 pm
Mam jeszcze pytanko, co lepsze (twardsze) chodzi o amorki: gaz-olej, gaz, czy home made hipol krosno?? :P
Tytuł: Odp: Zawieszenie przód silnik diesel
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Czerwiec 18, 2012, 23:35:13 pm
teoretycznie gaz jest najlpeszy, hipol hmmm jest to dobre ale patent na dłuższą metę się nie sprawdza