FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Adampio w Czerwiec 15, 2012, 12:06:45 pm
-
Gadałem ze znajomym, który w swojej karierze miał też warsztat blacharsko-lakierniczy i według niego 99% sukcesu przy lakierowaniu to właściwe materiały, które produkuje tylko kilka firm na świecie.
Dowodem na to że facet wie o czym mówi jest pospawany u niego i polakierowany ponad 7-8 lat temu Ogórek (VW T2), który zaraz po zakupie wyglądał jak totalna ruina, a lakierniczo cieszy sie ciągle dobrym zdrowiem, mimo, że cały ten czas przestał pod chmurką.
Czy ktoś z Kolegów ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Jakąś przesłanką potwierdzającą postawioną tezę jest dosyć powszechny 2-3 letni okres trwałości typowych napraw lakierniczych w używanych samochodach.
-
jakość materiałow ma znaczenie ale nie w tylu procentach. bo przygotowanie auta do malowania oraz malowanie zależy w dużym stopniu od checi, umiejętności i osprzętu lakiernika
-
@myszradaom: nie znam to było w kontekście jakiegoś przeciętnie wyposażenia warsztatu i przeciętnej kultury technicznej w nim panującej. I w takich warunkach maja ponoć decydować materiały, przy takim samym nakładzie chęci i umiejętności.
Mnie intryguje na ile prawdziwa jest teza o tylko 5-6 w skali świata producentach godnych uwagi materiałów lakierniczych
-
Ja tak jak kolega myszaradom twierdze. Sam lakieruje i jakoś czy marka nie ma tyle tu do gadania.
Za efekt końcowy odpowiada kilka czynników. Najwazniejszym jest człowiek, jego checi i praktyka.
Nawet na drogich materiałach z super sprzetem wystarczy partacz od samego początku żeby auto kwitło juz po pierwszej zimie, natomiast na tanim sprzecie i taniej chemi gosć z sercem do pracy jest w stanie wyczarować naprewdę ładne dzieło.
Z założenia nieprzepłacam za markową chemię wiedzac ze cos niereklamowanego jest równie dobre.
-
Nie porównuj Du Pont'a czy Standoxa do ekonomika z Novola :P albo Nobilesu <rotfl>
To prawda, że materiały do duża część sukcesu lakiernika, ale nie tylko.
Duże znaczenie mają również posiadane narzędzia, ale przede wszystkim to, jak wygląda proces renowacji pojazdu (elementu).