FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: luka92 w Czerwiec 17, 2012, 22:20:01 pm
-
Mam pytanie
Otóż mój poldek jest jeszcze do dopracowania troszkę :) chce to zrobić jak jest ciepło bo w zimie może być problem.
Sprawa wygląda następująco
Odpalam go pierwszy raz w ciągu dnia (po nocy) odpala ładnie od strzała ale z 2-3s trzęsie/telepie silnikiem (nierówna praca) i z rury po odpaleniu leci ciemna chmura. Potem po rozgrzaniu na trasie podobno też trochę dymi na czarno jak go przycisnę. Przygazówki na postoju i ostre ruszanie też objawiają się dymem ciemnym.
Otóż co może być przyczyną Pompa wtryskowa czy końcówki wtrysków do wymiany? Świece wykluczam robi tak od założenia a świece wymieniałem z 2 tygodnie temu. Dodam że po dłuższym zagrzaniu świec odpala lepiej i mnie nim trzęsie.
-
Dodam że po dłuższym zagrzaniu świec odpala lepiej i mnie nim trzęsie.
no masz odpowiedź na swoje pytanie. A wszystkie Ci grzeją??
To że diesel puści chmurkę to normalne , nowe też puszczają. Mogą być już końcówki wtrysków ( sprawdzałeś czy nie leją) , lecz niekoniecznie, jak by siadała pompą to by były cyrki z zapalaniem , mocą, ewentualnie kat wtrysku można sprawdzić i troszkę podregulować.
-
spoko, co do świec to świece grzeją i tego jestem pewny tylko że tutaj jest sprawa że przekaźnik valeo z tego co ogarnąłem najpierw podgrzewa świece do określonej temperatury potrzebnej do zapłonu w normalnych warunkach i kontrolka gaśnie, dopiero po kilku sekundach słychać jak przekaźnik się sam wyłącza czyli dopiero wtedy świeca jest podgrzana na max ... , wymieniłem świece dwa tygodnie temu sprawdzane przed montażem, a cały czas jest tak samo, stare świece też były sprawne, ale w nagarze, dlatego obstawiam końcówki ale wolę jeszcze skonsultować to z innymi osobami.
W takim razie sprawdzę kąt wtrysku i wtryski. Chyba że ktoś ma inny pomysł
-
Zanim zabierzesz się za wykręcanie, to podreguluj wolne obroty oraz linkę i ogranicznik "ssania" Ma ładnie zapalać i zanim nie osiągnie ~50st to powinien mieć lekko podwyższone obroty.
Potem wtryski-daj do sprawdzenia, czyszczenia itd
-
hmmm spoko ;) czyli muszę zajrzeć do intrukcji ;) bo z tego co pamiętam tam jest napisane jak się to reguluje, a co do zapallania to zapala on ładnie gorzej co jest przez 2-3s po zapaleniu :D ale spoko posprawdzam i spróbuje wyregulować