FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: cezek w Czerwiec 24, 2012, 12:41:01 pm
-
Witam. nie znalazłem na forum żadnego tematu jak zdjąć zderzak tylny z caro plusa a wiec jak to się powinno odbywać i co trzeba odkręcić ;)
-
A w plusie jest inaczej niż w minusie ?
-
Słyszałem ze jest dużo więcej roboty :)
-
Filozofii nima. Odkręcasz metalowe wsporniki przez zaślepki w podłodze bagażnika, odpinasz przewód oświetlenia tablicy no i próbujesz pod zderzakiem po obu stronach zdjąć słynne żyletki. Na żyletki patentu nie posiadam, a lubią sie pourywać plastikowe wąsiki w zderzaku i potem zostaje mocowanie na wkręty.
-
Filozofii nima. Odkręcasz metalowe wsporniki przez zaślepki w podłodze bagażnika, odpinasz przewód oświetlenia tablicy no i próbujesz pod zderzakiem po obu stronach zdjąć słynne żyletki. Na żyletki patentu nie posiadam, a lubią sie pourywać plastikowe wąsiki w zderzaku i potem zostaje mocowanie na wkręty.
Jakie żyletki chcesz demontować? Tego się nie odpina celem zdjęcia zderzaka.
Prawidłowo wygląda to tak:
- odpinasz kosztki elektryczne od lampek tablicy rejestracyjnej,
- zdejmujesz tylne nadkola,
- odkręcasz chlapacze od zderzaka,
- przy metalowym rancie nadkola, tuż przy zagięciu masz pod pastą uszczelniającą po dwa wkręty na stronę, które musisz wykręcić
- dostajesz się od strony bagażnika do wnętrza błotnika(za tapicerką) i tam masz jeszcze po jednym wkręcie na stronę - wykręcasz,
- podnosisz wykładzinę bagażnika, wyciągasz po dwie zaślepki w podłodze
- widzisz śruby, które wykręcasz (przed tą operacją warto czymś podeprzeć zderzak, bo traci on mocowanie),
- wysuwasz zderzak do tyłu wraz z uchwytami metalowymi (lub tym co z nich zostało).
-
czy tak samo jest w atu plusie
-
- przy metalowym rancie nadkola, tuż przy zagięciu masz pod pastą uszczelniającą po dwa wkręty na stronę, które musisz wykręcić
Odkopie trochę, ale patrzyłem u siebie w Atu w nadkole(plastik zdjęty) i żadnych wkrętów nie widzę. Ktoś może lepiej napisać gdzie są.
-
~3 cm od górnej krawędzi zderzaka, zaraz przy samym rancie nadkola
-
(http://lucas_1988.eu.interii.pl/polonez/zderzak1.jpg)
-
Znalazłem sam. Po zdjęciu napiszę że zderzak to jest 5 minut roboty jak ma się koła zdjęte i nadkola. Dzięki że napisaliście.