FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: HARNAŚ w Lipiec 23, 2012, 21:50:27 pm
-
Witam wszystkich. Umyłem dzisiaj autko, odkurzyłem, wymieniłem katalizator na inny (dotychczasowy się rozleciał) a autko odwdzięczyło mi się w niezbyt fajny sposób :) Pacjent to 1.4 Plus po swapie, ale bez większych rzeźb w elektryce (swap wykonany ponad rok temu, do tej pory żadnych problemów)
1). Po naciśnięciu hamulca (nie zawsze się tak dzieje...czasem kilka razy pod rząd tak, a innym razem kilka razy pod rząd nie) wszystkie światła przygasają (światła zewnętrzne, kontrolki, zarzy się kontrolka ładowania), w dodatku gdy trzymam hamulec i włączę kierunkowskaz, wskazówka obrotomierza drga od 0 do faktycznych obrotów w rytm pulsującego kierunkowskaza. Wydaje mi się że jest jakieś zwarcie w elektryce związanej ze stopem, albo może problem z masą, skąd stop bierze mase? Tylko wydaje mi się że ta masa by była także do innych elementów, a reszta jest ok.
2). Auto przy wciskaniu gazu i przyspieszaniu 2-3k dławi się/przerywa, nie wiem jak przy wyższych obrotach bo już nie kręciłem go wyżej, paliwo wykluczam, a zapłon...cpwk może? Nie wiem czy wiązać ten problem z powyższym. Wskazówka obrotomierza by wariowała chyba i to w dodatku niezaleznie od tego cholernego stopu.
Macie koledzy jakieś pomysły? :) Pozdrawiam!
-
Nie masz ładowania.Sprawdz alternator
-
Alternator od samego początku jest dupny, ładuje "na pusto" 13,6, ale jakoś do tej pory nie było takich objawów. Sprawdziłem dla pewności jeszcze dzisiaj to ładowanie i ładuje tyle co zawsze, musze sprawdzić ile jest trzymając hamulec jak przygasają te światła.
-
By-pass altek - aku jest? jak nie zrób koniecznie. Gruby kabel brązowy, co był podłaczony do alternatora w ohv, też najlepiej podciągnąc do aku lub altka. Ładowanie po tych zabiegach będzie powyżej 14 bez problemu, jeśli altek działa.
zobacz masę za zegarami/deską - jest śrubka do budy.
-
Bypass jest od samego początku, niestety na wyjściu z altka jest ładowanie większe tylko o 0,1 V więc nic z tego nie będzie eh.
-
Czas na altek z Zafiry. :P
-
Czas na altek z Zafiry.
potwierdzam - jest ciszej, pewniej, lepiej.
-
Czy możliwe że w zwiazku z tym zwarciem od stopu (bo skoro przygasają wszystkie światła/kontrolki i zarzy sie ladowanie, to wnioskuje ze cholernie spada napięcie w instalacji w tym momencie) któryś z czujników silnika uszkodził się/zwariował? Bo przy przyspieszaniu auto się dławi, a na wolnych obrotach faluje cały czas...