FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: barthezo w Grudzień 06, 2004, 13:43:36 pm
-
panowie mam pytanie. bylem na analizatorze spalin i koles ustawil mi gaz. i tam gdzies na tym monitorku bylo 1.5 % CO2 bodajze i powiedzial mi ze ustawil to z naciskiem na oszczednosc. chcialbym znac wasze zdanie cyz to dobrze cyz zle?
-
żle 8)
-
Na benzynce maksymalna zawartosc CO w spalinach ma wynosic <0.3 %...
-
Na benzynce maksymalna zawartosc CO w spalinach ma wynosic <0.3 %...
To wkońcu piszecie o CO i CO2 ??
-
CO dla silników z ga?nikiem maxymalnie 1.5. Jak mi koles ustawił ostatnio LPG to dał 0.5 aczkolwiek ustawił do doopy bo pali dalej 15cie, a wolne miałem koło 500.
-
Wybacz Cyneq, ale mylisz sie... dla gaznikowcow maksymalna zawartosc CO to 0.3% Sprawdz w Morawskim.
No chyba ze ja sie myle, ale walczylem z gaznikami dosc dlugi czas i dobrze mi ta liczba zapadla w pamiec.
Pozdrawiam... 8)
-
Sprawdze. Możliwe też że podaj?c 0,5 pomyliłem się o jedno zero ;)
-
U mnie w Morawskim z 1985r. podana jest wartosc 3% CO! :lol:
Co kraj to obyczaj... to znaczy co ksiazka to inne dane :)
-
Ot! I Maciej rozwial moje watpliwosci... masz racje.. to bylo 3%.. juz sobie przypomnialem.
Ale na pewno zawartosci CO a nie CO2 w spalinach. 8)
-
Bez urazy, ale wszyscy pieprzycie. Podjed?cie sobie ga?nikowcem na stacje. Stężenie CO w spalinach ma NIE PRZEKRACZAĆ 3,5%. Nie wiem jak w przypadku katów, ale ga?niki maj? na bank <=3,5%. W końcu kilka razy ustawiałem Padlinę dopiero na przegl?dzie :P
-
Bez urazy, ale wszyscy pieprzycie. Podjed?cie sobie ga?nikowcem na stacje. Stężenie CO w spalinach ma NIE PRZEKRACZAĆ 3,5%. Nie wiem jak w przypadku katów, ale ga?niki maj? na bank <=3,5%. W końcu kilka razy ustawiałem Padlinę dopiero na przegl?dzie
Ja mowie ile jest napisane, a jak jest w rzeczywistosci to inna bajka!
-
Trzeciak podszedł do sprawy bardziej optymistycznie, bo max to 1,2 ;)
[ Dodano: 2004-12-06, 20:09 ]
Tak własnie kopię sobie w paragrafach i znalazłem rozporzadzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 01.02.1993 w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów. Oto, co znalazłem:
§ 65. 1. Rozporz?dzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 1993 r., z tym zastrzeżeniem że:
7) § 9 ust. 1 pkt 2 stosuje się do pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1985 r.; nie dotyczy to pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy:
a) przed dniem 1 pa?dziernika 1986 r., w stosunku do których dopuszcza się zawarto?ć tlenku węgla w wysoko?ci 4,5%, a dla motocykli - 5,5%, mierzon? na biegu jałowym silnika,
b) do dnia 30 czerwca 1995 r., a dla pojazdów wyposażonych w silnik o pojemno?ci skokowej poniżej 700 cm3 do dnia 31 grudnia 1996 r., w stosunku do których dopuszcza się zawarto?ć tlenku węgla w wysoko?ci 3,5%, a dla motocykli 4,5% objęto?ci spalin, mierzon? na biegu jałowym silnika,
Czyli w odniesieniu do samochodów osobowych rejestrowanych po raz pierwsy przed 30.06.1995 - do końca produkcji Poldków GLE. Mam nadzieję, że to rozwi?zuje Wasze w?tpliwo?ci. :)
-
Według Morawskiego 95 zawarto?ć COw spalinach:
- przy 2000...3000 obr/min do 0,3%,
- na biegu jałowym:
gażnikowe 0.5...2.5%,
z wtryskiem i katalizatorem 0.2...0.5%,
z wtryskiem bez katalizatora 0.5...1.5% :lol:
-
to w koncu to dobrze czy zle bo thomas pisze ze zle a nie wiem w koncu;]
-
Najlepsza miesznaka to taka, na której da się w miarę normalnie je?dzić, a nawet lekko wzbogacona coby zaworów nie przypalało. Olej wskazania miernika. A tak btw Trzeciak podaje dla GLE 0.8-1.2% a dla GLI bez kata 0.95-1.5% :)
-
Mi gosc na przegladzie ustawil 1,5% od tego czasu obortow jalowych niema , zapalac w mroz sie nieda , i auto jezdzi jak stara babcia ..... i ch... trza jechac i to przestawic... szlak mnie trafia , na dodatek skasowal 170zl (caly przeglad... )
-
Norma na ga?nikowca wynosi d0 2,5% CO.
-
Wiecie qwr... sie na to co dzieje sie z moim autem
Dorwe w tym tyg analizator i chcialbym to sobie ustawic ,
Tylko tak mam tumik lekko dziurawy , wiec bedzie zasysac powietrze , lub spaliny beda uciekac , wiec to chyba wprowadzi blad co ??
JAkie sa podsatwy przeprowadzenia takiej analizy |(ustawienia)
I jaki parametr sobie najlepeij ustawic
mam na mysli oszczedna jazde , niekoniecznie buta, latwosc rozruchu
-
Wiecie qwr... sie na to co dzieje sie z moim autem
Dorwe w tym tyg analizator i chcialbym to sobie ustawic ,
Tylko tak mam tumik lekko dziurawy , wiec bedzie zasysac powietrze , lub spaliny beda uciekac , wiec to chyba wprowadzi blad co ??
JAkie sa podsatwy przeprowadzenia takiej analizy |(ustawienia)
I jaki parametr sobie najlepeij ustawic
mam na mysli oszczedna jazde , niekoniecznie buta, latwosc rozruchu
Je?li masz nieszczelny układ wydechowy to analiza będzie błędna. Normy spalin znajdziesz u mnie na www.
-
Najlepsza miesznaka to taka, na której da się w miarę normalnie je?dzić, a nawet lekko wzbogacona coby zaworów nie przypalało.
Swięta prawda :mrgreen:
A Panowie czy przypadkiem nie porównujcie norm ochrony ?rodowiska (dotyczace ogólnie samochodów) z zalecanymi nastaw poloneza z ksi?żek które z czasem sie zmieniaj? tak jak np ustawienia zaworów 0,25 i 0,2 stara ksi?żka na 0,15-0,2 nowa ksi?żka, autko w końcu było co? tam modernizowane :mrgreen: .
Normy okreslaj? max dopu?zczlne steżenie za? nastawy regulacyjne dotyczace danego auta okreslaj? zakres w jakim dany silnik ma się zmie?cić i czy bedzie to 0.1% czy 3% nie ma znaczenia byle mie?ciło się wyznaczonym przez producenta zakresie.
Jeden silnik bedzie chodził dobrze na 0.5% a drugi na 2% co nie oznacza że nie da sie go wyregulować na 0.5% ale wtedy nie bedzie miał przej?cia itp.
|miać mi się chce jak pan "diagnosta" na przegl?dzie zawzięcie reguluje gaz na min CO a póżniej auto nie ma mocy by wyjechać z rolek (od badania hamulców) i jest wielce zdziwony co jest nie tak
Niestety większo?ć urzadzeń gazowych nie ma odzielnej niezależnej regulacji wolnych obrotów i regulacja tych parowników to sztuka kompromisu między wolnymi obrotami a spalaniem (w litrach :mrgreen:) czyli składem mieszanki na wyższych obrotach.
-
Bylem niedawno na przegladzie.Facet wsadzil wtyczke do wydechu a po chwili cos zaczelo glosno wyc.Patrzymy na analizator a tam CO2 7,5%!!!(norma 0.5%) :shock: .Diagnosta mowi:"a ja myslalem ze to urzadzenie sie zepsulo"(od dawna mu tak nie wylo :) )Pokrecil srubka na parowniku tak aby zeszlo do 0.5% ale prawie gasl."Te srube to powinni zaspawac"-stwierdzil :) No ale zeby moc wyjechac musial troche ja odkrecic.Jak wyjechalem to jeszcze troche wykrecilem bo niedalo sie jechac.Kazal jechac na regulacje i nie wiem czy ma racje.Mial ktos regulacje komputerowa?
-
Bylem wczoraj na regulacji i jak ustawili to wolne ok 500 lub nizsze, stad moje pytanie: czy jak teraz podkrce ta srubka na wezu to bedzie dobrze czy cala regulache szlag trafi?
-
Bylem wczoraj na regulacji i jak ustawili to wolne ok 500 lub nizsze, stad moje pytanie: czy jak teraz podkrce ta srubka na wezu to bedzie dobrze czy cala regulache szlag trafi?
podkrec na parowniku nie na wezu