FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Zuczek w Lipiec 30, 2012, 16:40:25 pm
-
naszla mnie chec i ochota aby monitorowac sklad mieszanki w zukowozie podczas jazdy... domyslam sie ze musze zaaplikowac mu sonde - ok. wskaznik - ok. ale.. teraz tak.. co mi to ma zasilac i szczytywac? jakis sterownik chyba by sie przydal.. ktos mi moze powiedziec jak i z czym do tego podejsc? dla niewtajemniczonych jest to silnik z zerem elektroniki. gaznikowy napdzany wylącznie lpg, turbodoladowany. w auie w tym momencie niea zadnych sad, sterownikow , komputerow , nic niema.. jest srubka na parowniku i to wszystko;) czym sie reguluje w tym aucie cokolwiek;) - no jeszce zaplon sie reguluje;p
jak to ugrysc ..
chce osiagnąc cos takiego ze gdy jade na wskazniku mam wyswietlone czy jest bogato czy za ubogo. - niemusze miec dokladnych danch w cyferkach byle by pokazywalo np na zielono czerwony lub wskaznikem gora dol. pokazuje za ubogo ide podkercam srubke na parowniku na "wiecej mocy". przydalo by sie cos takeigo , prosze mi wytlumaczyc jesli ktos wie jak dla tumana elektronicznego.. a najlepiej podac konkretne przyklady
-
Są takie diodowe wskaźniki afr na allegro, z tego co wiem podłaczasz to pod sonde.
-
no okej.. tyle wiem.. tylko ja niemam sady.. a nawet jak ja zaloze to nic to nieda ze ją sobie poprostu wkrece w rure i podepne do tego wskaznika... cza to jakos zasilic... i jak to wszystko ugrysc
-
Musisz wspawać w wydech kawałek gwintu żeby wkrecić sonde. Wkreć jednoprzewodową np z GSI i nic tam nie trzeba zasilać, wystarczy podpiąć ;)
-
wsadzic sonde w wydech sobie poradze spoko.. ale tzn ze sonde niemusze nigdzie podpinac? ze wsadze ja w rure podeepne do niej wskaznik i tyle? a ten przewod wlasnie od jednoprzewodowej wystarczy podpiąc ale wlasnie gdzie? poprosze o lopatologiczne wyjasneinie;)
-
Ten jeden przewód to własnie ten na którym pojawia się napięcie zwiazane ze składem mieszanki. Podłącz pod ten kabel zwykły voltomierz i juz bedziesz miał cos ala AFR ;)
-
Ogólnie od strony podłączeniowej sprawa wygląda tak. Bierzesz nakrętkę lewego przedniego łożyska z piasty poldka, wspawujesz ją w wydech zaraz za kolektorem, wkręcasz w tak przygotowany uchwyt sondę i prowadzisz przewód do urządzonka (kupionego, lub zmajstrowanego własnoręcznie) które to wskazuje napięcie w zakresie 0-1V (przy takim typie sondy, są jeszcze sondy 0-5V). Sonda masę łapie z układu wydechowego, sama generuje napięcie. To tyle. Nie wiem jak to się ma do turbo.
jak to działa w praktyce:
http://www.youtube.com/watch?v=ixJtC_MWKos diody
http://www.youtube.com/watch?v=XnH176saXZs
-
ach so!! danke.
dlamnie poprostu jest nielogiczne ze niepodpinam plusa i minusa a dziala. haha;) dlatego tak sie "dopytowywuje"
ps. drugi kabelek od voltomierza do masy normalnie;p?
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=21922.msg406588#msg406588 tu masz temat - kiedyś dyskutowany - skuteczność pomiarów.
Plus
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda oraz pokrewne źródła w ramach tego, że samo generuje napięcie
Zasilenie urządzonka w +12V, masę a przewód sygnałowy z sondy to dwie różne sprawy.
-
dzieki - bardzo mi to wszystko rozjasnilo sprawe jeszcze takie pytanko... czyli ile ma wskazywac voltomierz aby bylo "z tendencjami na bogato"
-
Ok 0.5 V jest optymmalna mieszanka, 1V to jest meeega bogata, mysle ze 0.55-0.6v byłaby taka troche bogatsza, ale to sie będzie zmieniać wraz z obrotami.
-
Jak już będziesz miał sondę, to zastanów się nad założeniem sterownika do gazu. Będziesz mógł ustawić go sobie, by było zawsze dobrze, bo na śrubce na pewno nie jest.