FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Michal w Sierpień 02, 2012, 15:11:33 pm
-
Witam.
Mam problem z pompą płynu chłodzącego.
Autko: polonez atu plus 1,6 l.
Problem polega na tym, że pompa zaczęła bardzo głośno pracować; po wykręceniu z silnika, mam też wrażenie, że dość opornie kręci się wałek wirnika.
Stwierdziłem, że może da się usunąć usterkę, bez zakupu nowej pompy. Chciałem zobaczyć jak wygląda w środku i tu jest problem, nie wiem jak za cholerę się dostać do środka.
W książce "Budowa, naprawa, eksploatacja" Edwarda Morawskiego, jest instrukcja oraz rysunek.
Fotka rysunku:
(http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/536594_241191486001641_78012824_n.jpg)
Postępując według instrukcji dotarłem do punktu nr 3 "wykręcić śrubę zabezpieczającą łożysko i wyjąć z korpusu wałek kompletny z łożyskiem, uszczelniaczem i piastą koła pasowego". Niby logiczne, ale problem polega na tym, że nie ma u mnie śruby zabezpieczającej łożysko.
Fotka mojej pompy i zaznaczone miejsce gdzie według rysunku powinna być owa śruba:
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/540364_241191756001614_833256995_n.jpg)
Podobno wszystkie poldki poza tymi z silnikami rovera i diesle miały taką samą pompę, czy możliwe jest, że ja mam coś pochodzące z innego auta?
Ma ktoś jakieś inne schematy tej pompy?
Ktoś ją już rozbierał?
Jakieś fotki, odnośniki, artykuły?
A może ktoś ma taka pompę na sprzedaż, w której nić nie obciera, wałek kręci się cichutko i bez oporów i chce się takiego sprzętu pozbyć po bardzo niskich kosztach? ]:->
Pozdrawiam.
-
Smoleń by rzekł ,ale jaja.Mam jakąś ze tysiąc pińset ohv ,jutro poszukam i dam znać .W tej chwili wyceniam za trzy browary.Taka pompa dodaje z 10KM
-
Możliwe, że pompa nie jest oryginalna bo ktoś ja wymienił, ale u mnie również nie było tej śruby, a pompę rozmontowałem. Łożyska są wciśnięte w obudowę pompy i na wałek, musisz zdemontować piastę koła pasowego i wirnik, które również są wciskane, a następnie wysunąć wałek z łożysk i potem łożyska. Pamiętaj, że kiedy będziesz wciskał nowe łożyska w obudowę musisz przyłożyć siłę do zewnętrznego pierścienia, a kiedy na wałek to do wewnętrznego. Przy okazji wymień uszczelniacz.
-
na 90% rozj*biesz wirnik przy demontażu. Jakby Ci sie jednak udało to uszczelniacz i łożysko są tanio dostępne, ale złożyć to żeby dobrze hulało nie jest tak prosto, zawłaszcza że nie masz tej śrubki. Bez niej może cały wałek z łożyskiem wyjechać z pompy jak się nagrzeje :)
-
Właśnie tak może też się stać.To jest jak wakacyjna miłość z Bułgarską księżniczką :P
-
może wcześniej założył ktoś podróbkę pompy. Poszukaj używki od kogoś na forum i nie baw się w rozkręcanie, bo szkoda zachodu i twojego czasu. Jeśli chcesz się bawić to uważaj aby nie rozwalić wirnika i potem to poskładać to kupy , chodź nie jest tak łatwo jak by się mogło wydawać i po prostu gra nie warta świeczki...
lepiej poszukać drugiej sprawnej pompy.
-
na 90% rozj*biesz wirnik przy demontażu.
To bardzo możliwe, ale nie mówiłem, że to przyjemna robota. ;)
-
mam też wrażenie, że dość opornie kręci się wałek wirnika.
Ten wałek ma właśnie tak w miarę opornie sie kręcić - wtedy pompa sprawna.
Pompa po regeneracji już tak długo nie służy jak poskładana przez fabrykę.
-
Witam.
Kupiłem używkę na szrocie za 30 zł, działa bez głośnie i w zbiorniczku wyrównawczym widać różnicę w przepływie wody no i w mieście się już tak nie grzeje.
Stara pompa w śmietniku, nowa ma już tą śrubę mocującą łożysko :)
Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam.
-
Tak podejrzewałem ,że w końcu to naprawisz ]:->