FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: plakwicz.maciej w Sierpień 05, 2012, 12:45:11 pm
-
Witam Panowie, mam zamiar polakierować ryski, ubytki w lakierze oraz jakos zasłonić rdzę, która jest w niektórych miejscach mojego poldka.
Kupiłem na allegro.pl cos takiego: http://allegro.pl/eurocolor-lakier-ral-akryl-uniwersalny-spray-i2502541309.html
I tu pytanie: Co jeszcze potrzebuje, żeby to w miare wyglądało i czy jak zeszlifuje rdze i powierzchnie gdzie będę lakierował, następnie prysne tymże sprayem to czy wystraczy, czy raczej przed lakierem lepiej dac jeszcze jakis podkład ? Bo w opisie produktu piszą żeby zeszlifowac i oczyscic, badź dac podkład antykorozyjny.
Proszę o pomoc, bo jestem w tym kompletnie zielony.
-
Po 1 licz się z tym że po takiej naprawie poldon będzie łaciaty. Rdzę zeszlifuj ile się da i zabezpiecz brunoxem. Na to pewnie będzie jeszcze trzeba trochę szpachli do wyrównania. dopiro potem lakiery :]
-
dlaczego będzie łaciaty ?
-
ja u siebie robilem tak po kolei:
1) szlifowanie CAŁKOWITE rdzy ( nawet wzerki )
2) odrdzewiacz ( u mnie FOSOL )
3) podklad akrylowy ( u mnie NOVOL )
4) podklad epoksydowy ( u mnie NOVOL )
5) po odpowiednim zeszlifowaniu lakier/baza
6) potem bezbarwny bo mam metalik
nie pisze o oczywistosciach teraz - w sensie o odtluszczaniu itp...jezeli duzo zetrzesz to szpachla..ale z tym sie nie bawilem wiec nie opisuje.
i trzyma sie ponad 2 lata juz;]
jak w bagazniku robilem to po epoksydowym nie kladlem juz lakieru bo 'tego nie widac'...i tez sie trzyma...
-
3) podklad akrylowy ( u mnie NOVOL )4) podklad epoksydowy ( u mnie NOVOL )
chyba na odwrót, bo tak, to nie ma sensu.
-
racja...pierw epoksydowy brunatny, a potem szary akryl...ale kolory sa ponoc rozne ..
-
Witam Panowie, mam zamiar polakierować ryski, ubytki w lakierze oraz jakos zasłonić rdzę, która jest w niektórych miejscach mojego poldka.
Kupiłem na allegro.pl cos takiego: http://allegro.pl/eurocolor-lakier-ral-akryl-uniwersalny-spray-i2502541309.html
I tu pytanie: Co jeszcze potrzebuje, żeby to w miare wyglądało i czy jak zeszlifuje rdze i powierzchnie gdzie będę lakierował, następnie prysne tymże sprayem to czy wystraczy, czy raczej przed lakierem lepiej dac jeszcze jakis podkład ? Bo w opisie produktu piszą żeby zeszlifowac i oczyscic, badź dac podkład antykorozyjny.
Proszę o pomoc, bo jestem w tym kompletnie zielony.
cóż, będą łaty. jak chcesz mieć nieskazitelnie naprawiony element to tylko lakierowanie całości. Mysle ze nawet sprayem dałoby radę to zrobić tak, ze na pierwszy rzut oka nikt by nie powiedział, że to spray. jak się zdecydujesz na taki ruch to daj mi znac opiszę ci metode malowania sprayem :)
-
jak się zdecydujesz na taki ruch to daj mi znac opiszę ci metode malowania sprayem
Napisz tutaj, ja też chętnie skorzystam z pomocy :)
-
o znalazłem nawet filmik z tym patentem :) http://www.youtube.com/watch?v=_MsVWj3fGkY&feature=related
polerka: http://www.autokosmetyki.pl/meguiars-ultimate-compound-preparat-do-czyszczenia-lakieru-bzobacz-filmyb,p1411.html
jak metalik to bezbarwny, tyle, ze zwyczajny bezbarwny z puchy nie wytrzyma próby czasu, prawdopodobnie to będzie o wiele lepsze http://www.pielegnowacauto.pl/lakier-bezbarwny-w-sprayu-2k-z-utwardzaczem-motip-500ml.html - choc nie testowałem
-
Witam Panowie, mam zamiar polakierować
Nieobrazaj pan że lakierować i to sprayem za 9 pln.
Damage troche się zakręcił ale podejzewam ze nie dokońca tez to robił tak jak napisał albo wyczytał. z kilkoma epoxydami <lol>
Szlifujesz miejsce - odtłuszczasz - kładziesz brunox 1 warstwe - czekasz 24h - kładziesz 2 warstwe brunoxu - czekasz aż ładnie wyschnie - szlifujesz, brunox ma zostac tylko w wrzerach rdzy a nie na gołej blasze bo za pare lat odpadniesz albo jak uderzysz to płatek poleci - dajesz epoxyd potem mokro na mokro akryl, jak jest tuze zagłebienie to podkład wypełniający albo szpachel natryskowa. Jak wyschnie szlifujesz na sucho!!!! potem podkład akryl, potem baza i klar.
Po co w sumie pisać jak co robić jak ktoś spray za 9 pln zanabywa do roboty. Psiknąc i po temacie lbo robic porzadnie.
-
Jak już "psikać" to lepiej odżałuj drugie 9pln i kup spay motipa pod kolor swojego polda ;) Ja tym malowałem małe elementy(noski, sierpy doły drzwi) i odcień się nawet zgadza. Dlateg maluj motipem
-
Baza pod kolor w zależności od 10 do 15 pln setka. Niech ci nabija 2 setki. Najprostszy kompresor ogarnie wpylki lepiej jak spray a za cały materiał na naprawę wydasz 100 pln jeśli się postarasz to wyjdzie dużo lepiej
-
Ja podepnę się pod ten temat.
Czym i jak najlepiej pomalować podniszczone chromy w rowerze ( chodzi o rower dwukołowy, a nie 1.4 ;) ) ?
-
Niepokoi mnie to co przeczytałem, a dokładnie:
pomalować
oraz
chromy
;)
Te dwa wyrazy obok siebie gryzą się jak jasna cholera. Chyba że nie chcesz już mieć tych chromów i po prostu polakierować te błotniki czy inne elementy np. na czarno, to już inna sprawa. A jeśli chcesz dalej mieć "retro" chromy, to w zależności w jakim są stanie, albo pasta polerska do chromów jeśli nie złapała ich rdza, albo oddać do chromowania, ale to raczej nieopłacalny temat. <co>
-
Po prostu słyszałem coś o sprayach niby efekt-chrom
-
no właśnie, niby. o ile zaraz po lakierowaniu, z 3m to jeszcze przypomina chrom, to po miesiącu, myciu, deszczu, wygląda gorzej niż srebrny metalik ze spreja.
-
no właśnie, niby. o ile zaraz po lakierowaniu, z 3m to jeszcze przypomina chrom, to po miesiącu, myciu, deszczu, wygląda gorzej niż srebrny metalik ze spreja.
Ot i cała prawda. Z ciekawości kiedyś za czasów dzieciaka kupiłem taki "chrom" w puszce jakiejś nawet dobrej marki i przekonałem się, jaki to badziew. ;)
-
Bo te spraje to bazy. Na to klar najlepiej kłaść bo jest twardy. Tylko poler bo klar nie wyjdzie nigdy gładki. A tak na marginesie to za chromy do wueski znajomy zapłacił 200 pln.