FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Kedyw w Sierpień 05, 2012, 20:34:49 pm
-
chłopaki dużo jest roboty aby wstawić do borka plastikowe podszybie, wycieraczki itp??
osłabia mnie wentylacja borkowa i te szybkie wycieraczki.
pzdr
-
plastik to nie wszystko, kiedyś sam chciałem się w to bawić ale odpuściłem bo jest troszkę rzeźby z tym. Potrzebujesz metalowy element - odpływ który jest pod tym plastikiem wycięty z dawcy, który musisz wspawać na miejsce swojego metalowego podszybia, no i oczywiście jak wspomniałeś wymiana podszybia wiąże się z wymianą mechanizmu wycieraczek, ale to już mniejszy problem.
-
nawet nie wspomne, ze to profanacja!
Roboty, tyle zeby wyjac szybe, wyciac albo rozszczepic w zgrzewach podszybie zewnetrzne i wewnetrzne. Potem wapawac podszybie wewnetrzne i zamontowac plastik zewnetrzny. Potem montaz wycieraczek. Efekt: wentylacja wnetrza bez zmian, wycieranie szyby na wiekszej powierzchni. Woda deszczowa na silniku z wlotu na masce.
Moja rada:
Rozebranie mechanizmu wycieraczek i przesmarowanie wszystkich elementow ruchomych. Co do wentylacji, to wina dmuchawy a nie wlotu powietrza.
-
Ja bym nawet powiedział że w borku to powinno lepiej łapać powietrze, zwłaszcza że jest kierowane prosto z wlotu na masce do nagrzewnicy, w caro otwór w ścianie grodziowej jest trochę niżej niż plastikowe podszybie i powietrze musi trochę "poskręcać" :) Owy otwór w ścianie jest zdaję się w obu modelach taki sam więc trudno żeby w którymś leciało więcej :)
-
Moja rada:
Rozebranie mechanizmu wycieraczek i przesmarowanie wszystkich elementow ruchomych. Co do wentylacji, to wina dmuchawy a nie wlotu powietrza.
a mógłbyś rozwinąć wątek smarowania i poprawy działania wycieraczek oraz sprawy dmuchawy??
i przy okazji nagle dmuchawa umarła... czy to sprawa opornika jak w plusach czy czego innego??
wielkie pozdro
-
Wymontuj cały mechanizm, wyczyść elementy ruchome i posmaruj. Ja używałem smaru grafitowego, wycieraczki zasuwają jak trzeba. Ważny jest też poprawny montaż, żeby nie było żadnych zbędnych oporów.
Dmuchawa niestety jest słaba i jedyne wyjście, to jakaś przeróbka na mocniejszą
-
podziękował
-
Polecam też zaadaptować silniczek wycieraczek z nowszego modelu. Będzie ci zapitalał jak w zachodnich autach. Do tego ramiona wycieraczek z MR93 ew. CC i długie pióra wycieraczek. Ja np mam 56 i 45 (albo 48) i mam chyba bardziej odgarniętą szybę jak w plusie żony...