FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Tybek w Sierpień 06, 2012, 10:29:53 am

Tytuł: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Sierpień 06, 2012, 10:29:53 am
Tak jak w temacie. Próbował ktoś spiąć skrzynię biegów MT75 z silnikiem Rovera (K16) Oczywiście za pomocą flanszy- po prostu czy jest to technicznie wykonalne (rozrusznik, sprzęgło, wałek, wymiary skrzyni i tunel polonezowy itp) ? Chętnie bym u siebie zmienił skrzynię na coś mocniejszego, tylko zastanawiam się czy jest sens bawić się w flansze i różne dziwne połączenia czy nie zmienić całego zespołu napędowego...
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 06, 2012, 10:37:33 am
Napewno Bocian zmieścił skrzynię N9, nawet gdzieś to opisywał na forum.
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 06, 2012, 10:44:38 am
Watpie aby komus sie to udało z prostej przyczyny - MT 75 ma niezdejmowalny dzwon, zwiazku z czym odsadzasz skrzynie od silnika o grubosc flanszy czyli 10-15mm, a wałek jest dodatkowo cofniety jezeli dobrze pamietam o okolo 1cm wzgledem mocowan na skrzyni wiec zabraknie na dlugosc wałka sprzegłowego aby oparło sie to na lozysku/tulejce w wale korbowym. Normalnie wykonuje sie to zazwyczaj dystansujac kolo zamachowe od silnika o potrzebna grubosc tak aby wałek sprzegłowy siegnał i dzialało sprzegło. W przypadku K16 ta opcja odpada poniewaz w bloku silnika masz czujnik CPWK ktory czyta impulsy z kola zamachowego(a nie jak w wiekszosci z kola pasowego) wiec po odsadzeniu kola silnik nie zapali.
Mozna to rozwiazac w inny sposób - zastosowac skrzynie np N9 bo jest tania/mocna/latwo dostepna -tak jak zrobił to Bocian i skracajac orginalny dzwon(z poldrovera) przysunac skrzynie do silnika ale to znowu powoduje ze sprzeglo jest max 200mm bo wieksze nie wejdzie a fordowskiego dzwonu sie nie skróci poniewaz jest zeliwny a nie ze stopów aluminium. (Mowa o N9, Mt75 ma aluminiowy)
Dlatego najlepsza chyba opcja to zastosowac skrzynie od fiata 132 -ma zdejmowalny dzwon, pasuje w tunel i na wał. Tutaj najlepiej chyba bedzie obciac mocowania silnika dohc fiata, zwymiarowac dokladnie wszystko, na okolo wspawac blache 10mm gruba i po wspawaniu dopiero wyosiowac i  wywiercic otwory mocujace do silnika (spaw zawsze sciaga) Na koniec dojda jeszcze zabawy z rozrusznikiem -skrzynia przystosowana do zamontowania od strony silnika, silnik od strony skrzyni ale to wykonuje sie wycinajac obudowe i wspawuje kawalek orginalnej obudowy z mocowanie. W kazdym razie zabawy jest sporo

(http://img441.imageshack.us/img441/3166/dsc02343w.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/441/dsc02343w.jpg/)
Tutaj przyklad -skrzynia bmw od R4 serii M40/M43(chyba getrag 240) dostosowana do silnika V8 bmw typ M60/M62
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Sierpień 06, 2012, 13:46:34 pm
Ooooo widzisz, o takie info mi chodziło, dzięki :) O n9 czytałem, ale właśnie nie wiedziałem jak sprawa wygląda z MT75.... Wychodzi na to że ta skrzynia odpada :/ Pozostaje jeszcze ewentualnie bmw i opel, lecz najskuteczniej chyba będzie zainstalować kompletny napęd (silnik-sprzęgło-skrzynia) od jednego producenta.
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 06, 2012, 20:42:12 pm
BMW i Opel tez maja niezdejmowalne kołnierze, od rovera znowu zadnej skrzyni pod RWD nie spasujesz zeby byłą manualna i z wyjsciem tylko na tył .Mozna spróbowac uzyc kosza od skrzyni(nawet odcietego jezeli sie nie odkreca) Land Rovera i zrobic tak jak Bocian -wtedy wejdzie sprzegło 215mm a N9 to dobra skrzynia .Co i jak  to sie blizej nie wypowiem bo nie wiem czy taki mix jest mozliwy -nie widzialem skrzyni od LR
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Sierpień 06, 2012, 20:49:25 pm
Nie każda skrzynia z LR będzie pasować do K-serii. Poza tym nie są tanie.
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Sierpień 06, 2012, 22:01:02 pm
Czyli nie taka łatwa sprawa jak w 126p :) Najlepiej będzie jednak przeszczepić cały zespół napędowy...
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 06, 2012, 23:34:26 pm
a tak szczerze to po co Ci przy k16 mt75 ?
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Sierpień 07, 2012, 07:52:45 am
Żeby co jakiś czas jej nie wymieniać :P Dobrze mieć mocny zestaw napędowy....
p.s. A poza tym to mi się nudzi :)
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 07, 2012, 09:32:24 am
Fakt ja w KJSach nie startuję ale moja skrzynia N9 niewidomego pochodzenia (kupiona na skupie w cenie 1zł/kg) daje radę już trzeci rok. O dziwo nawet tarcza 190mm przenosi momenty rzędu 190Nm. Tyle że docisk jest od tarczy 200mm a sama tacza z forda sierra ma 9mm grubości względem 7mm rovera. Dzięki temu zyskałem efekt wzmocnienia docisku... Do tego w zestawie jest wał ze sierry więc kolejny "słaby" element napędu FSO został wyeliminowany...
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 07, 2012, 22:29:49 pm
Żeby co jakiś czas jej nie wymieniać  Dobrze mieć mocny zestaw napędowy....
jak chcesz do kjs to mt-75 jest marnym pomysłem, n9 lepsze o ile nie zajechane ;)
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 08, 2012, 10:09:15 am
Swoja drogą faktycznie N9 ma ciekawe zestopniowanie. Zdecydowanie lepsze niż FSOwska skrzynia. Dłuższa I, krótsza II, III i V (choć ta ostatnia mogła by być taka sama lub dłuższa jak dla mojego auta). Jak się ma do tego MT75 nie wiem...
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 09, 2012, 06:44:42 am
to powinno rzucic troche swiatla na sprawe odnosnie przełozen, jest tez porównanie N9 z MT75 ;)

http://www.super7thheaven.co.uk/MT75_Gearbox

Z tym ze ja raczej ze wzgledu na powiazania raczej  skierował sie w kierunku skrzyni od 132- ma krótka piatke co jest przydatne przy 16V  i pasuje do reszty auta bardziej niz cokolwiek innego, co wiecej nie wiem czy przypadkiem nie spasuje do niej wałek sprzegłowy od skrzyni K16, poniewaz łozysko wałka jest takie samo w obu skrzyniach ,a ta zebatke chyba da rade przełozyc jezeli jest inna, nie wiem jak w roverze w srodku skrzyni ale ohv ma ta sama srednice co dohc. Jezeli tak by było to jestesmy w domu- walek od poldrovera jest dłuzszy niz w ohv/dohc i wtedy zakladamy normalna skrzynie od dohc z przełozonym wałkiem i zostaje tylko dorobienie flanszy od odpowiedniej grubosci pomiedzy kosz dohc a silnik rovera, sprzegło wchodzi wtedy spokojnie 215mm i trzeba jakos zmodzic rozrusznik na koniec, jako ze jest flansza to moze dałoby rade cos wpasowac od przodu pod kolektorem wydechowym
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 09, 2012, 13:41:59 pm
zakladamy normalna skrzynie od dohc z przełozonym wałkiem
kolo zebate walka atakujacego determinuje praktycznie wszystkie bebechy skrzyni biegow ,a jest bardzo malo prawdopodobne ,ze kola beda ze soba wspolpracowaly,
przelozenie kola zebatego moze byc nielada sztuka
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Sierpień 09, 2012, 16:15:34 pm
Sprawdzic mozna :) moze akurat tutaj fabryka sie nie wykazala checia do zmian
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 09, 2012, 16:21:06 pm
akurat tutaj fabryka zmieniala tryby w skrzyni ,a skrzynia od 131/132 juz wtedy nie byla produkowana od paru lat
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Sierpień 10, 2012, 23:12:01 pm
Nawet w skrzyni FSO nie wsadzisz wałka z rovear do starego modelu. Poza tym nie przypominam sobie żeby tryb był demontowalny...
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Golden w Sierpień 26, 2012, 12:54:39 pm
Ostatnio oglądałem Fanów 4 kółek i na warsztacie był samochód Morgan - jakiś starszy model (Plus 4 lub 4/4). Miał napęd na tył i jak dobrze dojrzałem to silnik z serii K lub T. Skrzyni niestety nie było widać. Może warto by zgłębić temat?
No chyba że była to sławna flansza pod N9 i ta właśnie skrzynia...
Tytuł: Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 26, 2012, 13:13:18 pm
zapewne n9, angole mają hopla na jej punkcie ;)