FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: PiatasE w Sierpień 11, 2012, 22:25:47 pm
-
Zaczyna u mnie alternator gwizdać więc myślę że można było by go wymienić na mocniejszy, gdyż zapotrzebowanie na prąd się zwiększa. Na forum jest napisane o altku z Alfy, ale też że koło pasowe od altka z abimexa może nie pasować. Ma ktoś jakiś pomysł?
-
70A z Plusów, u mnie na razie wystarcza, przeróbek zero.
-
oooo kolo pasowe wrzucasz z altka 70A do alfowego i jazda , ja mialem w ohv a teraz zapytaj kolegi quziok jak to sie sprawuje
-
zależy kolego ile masz elektryki, jak standard i tak tylko chcesz coś mocniejszego to rzeczywiście 70 ci wystarczy,
ja miałem 70A magneti marelli z ducato, spisywał się świetnie ale dałem za dużo elektryki i musiałem wsadzić 100A,
podziękowania dla kolegi Łukasz :)
sprawuje się świetnie, żadnych spadków napięć (nie licząc stałej wady plusów z urządzeniem mikroprocesorowym)
przeróbka fabrycznego wspornika to niecałe 5 minut, parę nakrętek i podkładek żeby ładnie wszystko ułożyć i mam nadzieję spokój na wieki!
-
tak ze bardzo polecamy :) ewentualnie wiekszy aku hehe :)
-
Odświeżę.
Zdecydowałem się na altek z Alfy ten 100a. Tylko jedno pytanie mnie nurtuję. W plusie jest regulator napięcia wbudowany w altek, a w minusie na zewnątrz. A gdzie ten regulator znajduje w Alfie? Pewnie też w środku, to kwestia podłączenia elektrycznego dalej jest tak banalna jak w plusie? Może to jest głupie pytanie no ale wole wiedzieć.
-
ja w borku przy swapie mialem zmaiane altka z tego z zew. regulatorem na taki z wbudowanym i w sumie źle nie bylo, raptem kable tylko trzeba przepiaść, dobrze że mialem instrukcje i obsluge poloneza 2000 to łatwiej, ale kazdy z podstawowymi umiejetnosciami by to podpial ;)
-
do alfowego w plusie podłączasz tylko akumulator i kabel wzbudzenia od kontrolki,
potrzebny ci jeszcze konektor- oczko na śrubę m8 (choć nie koniecznie zależy od typu altka) i kawałek kabelka z oczkiem na śrubkę m6 i z drugiej strony kabelka konektor męski, a najlepiej takie specjalne oczko nie wiem skąd ale znalazłem takie oczko pod m6 i odrazu z tego wychodzi męski konektor
poszukaj poradnika napisanego przez bartekcom
-
W moim ex-kombi, a obecnym brata siedzi altek z Opla 100A.
Gość z allegro bez problemu założył koło na pasek klinowy.
Cena 209zł.
-
W moim ex-kombi, a obecnym brata siedzi altek z Opla 100A.
Gość z allegro bez problemu założył koło na pasek klinowy.
Cena 209zł.
A jak mocowanie do ohv?Pasuje czy dużo przeróbek?
-
Jedno ucho trzeba spiłować o ok 1cm na grubości i dorobić tulejkę dystansową ok 1cm na oryginalną śrubę.
Naciąg pasuje wtedy idealnie. Doszedł jeszcze troszkę inny pasek, bo koło jest na pas klinowy, ale od Opla, a nie od Poloneza.
http://allegro.pl/nowy-alternator-opel-corsa-astra-vectra-omega-i2476000699.html