FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: piotrek72 w Sierpień 12, 2012, 19:45:49 pm
-
Mierzył ktoś przypadkiem kolektor wydechowy np. z bmwIS M44 , a konkretnie średnicę wewnętrzną rurek tego kolektora na wyjściu od głowicy.Może coś z tego dopasuje do 2.0,flansze na pewno będzie trzeba nową wypalić bo otwory odwrotne .
-
mam kolektor zrobiony z BMW E36 (o ile mnie pamięć nie myli), kołnierz wycinali mi wodą z 10 mm płyty. w BMW rurki są spłaszczone w poziomie ale to można obciąć. pasuj i spawaj wszystko w samochodzie bo trudno jest dobrać właściwie kształty. mało przestrzeni do dyspozycji.
-
No dobra ,tylko nie wiem z jakiego gatunku blachy to należałoby wyciąć .A rurki to dam rade spasować mam tiga ,tak że ze spawaniem nie ma przynajmniej problemu.Jutro jadę po blok i głowicę bo dałem do sprawdzenia szczelności itd,tak że pomalu do przodu
-
Każdą blachę z tym pospawasz. Kolektor z IS to nierdzewka. "Pasuje" po serii przeróbek do 2.0 w Polonezie, ale nie wiem czy do fiatowskiego też ;)
-
IS po przerobieniu "pasuje" do dohc. W orginale silnik bmw jest pochylony, a silnik dohc fiata ma tez wyjscie pod katem z glowicy tak ze wszystko sie idealnie zgrywa i tak ibaran chowa sie pod głowice i wchodzi mimo ze jest bardzo mało miejsca, rozstaw otworów w baranie jest identyczny jak w fiacie wiec jest to sporym ułatwieniem. Uwaga na kolektor -wystepowały 4 rodzaje, trzeba szukac tych wczesnijszych od silnikow M42 z E30/36, te od poznijszych M44 maja inaczej zejscie 4w2 i wydaje mi sie ze bedzie ciezej to zapakowac
-
Na razie dzięki Panowie za pomoc ,kolektor idzie na dalszy plan .Od dzisiaj zacząłem walczyć z głowicą tzn.frezowanie polerka ,czyszczenie kanałów chłodzenia i olejowych w bloku ,ale to tylko 2.0
-
http://moto.allegro.pl/2-0-dohc-polonez-fiat-132-131-argenta-silnik-i2703413878.html
baran z is-a w dohcu