FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Michal w Sierpień 14, 2012, 08:20:24 am

Tytuł: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: Michal w Sierpień 14, 2012, 08:20:24 am
Witam.

Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawieszenia lub coś innego?

Jak w temacie. Szykuję się do wymiany powyższych elementów i nie wiem czy później należy coś regulować? Czy może wystarczy wykręcić sworzeń, wkręcić nowy, wycisnąć tuleje i wcisnąć nową i po sprawie? Czy jest to może jednak coś bardziej skomplikowanego? Mam na coś zwrócić szczególną uwagę? Za wszelkie rady z góry dziękuje, pozdro.
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: Łukasz_ERW w Sierpień 14, 2012, 08:36:30 am
Ja nigdy nie ustawiałem nic po wymianie sworzni w polonezie czy golfie, ale różnie może być, np. w seicento po wymianie wahaczy ścięło opony.
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Sierpień 14, 2012, 10:26:31 am
Witam.

Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawieszenia lub coś innego?

Jak w temacie. Szykuję się do wymiany powyższych elementów i nie wiem czy później należy coś regulować? Czy może wystarczy wykręcić sworzeń, wkręcić nowy, wycisnąć tuleje i wcisnąć nową i po sprawie? Czy jest to może jednak coś bardziej skomplikowanego? Mam na coś zwrócić szczególną uwagę? Za wszelkie rady z góry dziękuje, pozdro.

trzeba jechać i ustawić zbieżność , aby nie ciapał opon i się dobrze prowadził, można nie ustawić po wymianie końcówek , pod warunkiem że wkręcisz w stare miejsca. Ja z reguły zawsze jeżdżę na sprawdzenie po każdej wymianie końcówki czy sworznia wahacza , czy nawet drążka środkowego tak dla samego siebie.

Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 14, 2012, 10:38:39 am
Ustawienie zbieżności możecie sobie w buty wsadzić,
po zmianie swrzni i tuleji w wachaczach trzeba koniecznie ustawić konty pochylenia kół o bardzo często kąty wyprzedzenia zwrotnic - co mało kto umie lub chce ustawiać.
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Sierpień 14, 2012, 10:52:08 am
Ustawienie zbieżności możecie sobie w buty wsadzić,
po zmianie swrzni i tuleji w wachaczach trzeba koniecznie ustawić konty pochylenia kół o bardzo często kąty wyprzedzenia zwrotnic - co mało kto umie lub chce ustawiać.

fakt zgodzę się z tym , bo tylko jak wjedzie się byle jakaś stację to nie mają laserówki tylko płytę ,a poloneza trzeba niestety ustawić tradycyjnie na światłach. Młodzi mechanicy odrazu karzą uciekać bo po prostu nie potrafią lub nie chcą ustawiać kątów wyprzedzenia zwrotnicy  czy pochylenia koła, a zbieżność swoja droga...

Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 14, 2012, 10:54:16 am
Mi tak kąty pochylenia kół ustawili że pociachało opony po pół roku, kąty wyprzedzenia zwrotnic też musiałem sobie sam ustawiać.
Zbieżność też zawsze ustawiam sam.
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Sierpień 14, 2012, 11:02:05 am
Mi tak kąty pochylenia kół ustawili że pociachało opony po pół roku, kąty wyprzedzenia zwrotnic też musiałem sobie sam ustawiać.
Zbieżność też zawsze ustawiam sam.

ja akurat mam gościa koło 50 który robił na serwisie FSO I FSM  i mi zawsze bawi się w zawieszeniu , ustawia na światłach (laserze) a z tyłu zakłada podziałkę kątowa. Niektórzy tylko karzą wjechać na płytę i pokazuje im wartości i wejdą pod spód pokręci drążkiem i ot całą zbieżność, owszem można w vw ale nie w samochodzie FSO, gdzie to wymaga pracy i umiejętności.
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: michau w Sierpień 18, 2012, 12:41:00 pm
Ustawienie zbieżności możecie sobie w buty wsadzić,
po zmianie swrzni i tuleji w wachaczach trzeba koniecznie ustawić konty pochylenia kół o bardzo często kąty wyprzedzenia zwrotnic - co mało kto umie lub chce ustawiać.
tu sie zgodze ;) ja u siebie ustawialem wszystko, na szczescie mam w okolicy zaklad, ktory za 80zł ustawił mi wszystko, nie tnie opon a auto prowadzi sie jak po sznurku wiec mysle ze dobrze to zrobili :)
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Sierpień 18, 2012, 16:24:10 pm
michau, można wiedzieć gdzie ? :)

Na pw najlepiej napisz :)
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Sierpień 18, 2012, 23:05:45 pm
Na pw najlepiej napisz :)

Można tu bo i przy okazji może inni skorzystają... :P
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: Maurer w Sierpień 18, 2012, 23:36:10 pm
A jeśli wymieniało się kompletny dolny wahacz ze sworzniem i tulejką, to też trzeba ustawiać kąty? Zaskoczyło mnie to, bo byłem z tym u mechanika, którego wiedzę o FSO bardzo wysoko cenię, i nie ustawiał nic po wymianie.
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 19, 2012, 00:22:22 am
jak kompletny wachacz to roznica moze byc wieksza niz przy wymianie samych sworzni 
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Sierpień 19, 2012, 11:41:38 am
Dokładnie. Zwłaszcza że różnica ... około 0.5mm.. na jednym końcu wahacza może dać jakieś 5mm na drugim :)
Tytuł: Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Sierpień 19, 2012, 13:25:55 pm
A jeśli wymieniało się kompletny dolny wahacz ze sworzniem i tulejką, to też trzeba ustawiać kąty? Zaskoczyło mnie to, bo byłem z tym u mechanika, którego wiedzę o FSO bardzo wysoko cenię, i nie ustawiał nic po wymianie.

Czyli wiedzę jego możesz sobie w buty wsadzić. Każda ingerencja w zawias to konieczność ustawienia/skorygowania kąta pochylenia koła - co by potem opony nie zjadało.