FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Jaro w Sierpień 28, 2012, 22:56:41 pm

Tytuł: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Sierpień 28, 2012, 22:56:41 pm
Siema,
Potrzebuję sobie utwardzić czasowo amory z tyłu, z przodu mam zrobione do porządku, tj. skrócone i utwardzone, z tyłem niestety jeszcze muszę trochę poczekać. Jako, że miałem leżeć jeden niepotrzebny komplet amorów na tył, wywierciłem sobie dziurę i kumpel naspawał mi nakręteczkę. Zlaliśmy stary olej, i teraz pytanie co wlać na jego miejsce? Słyszałem, że Hipol+motodoktor robi robotę. Ma być mega beton. Niektórzy polecają też najtwardszy olej do amorów z motocykli, ale jakoś nie jestem do tego przekonany.
Oczywiście wiem, że hipol się pieni przy ostrej jeździe, ale auto nie służy mi do pałowania. Wiem też, że takie amory szybko puszczają, ale ja na tym pojeżdżę góra do listopada...
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 28, 2012, 23:06:58 pm
Czytałem gdzieś o mieszaniu oleju z mąką ;P
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Sierpień 28, 2012, 23:25:27 pm
Bardzo oryginalny pomysł, my myśleliśmy (oczywiście nie na poważnie) o przyheftaniu trzpienia tłoka do obudowy ale ciii... <lol2>
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: michau w Sierpień 28, 2012, 23:43:39 pm
podobno motodoctor daje rade, mialem w reku takie amorki no i jest twardo, poonoc sie nie pieni ;)
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: PutiN|FSO w Sierpień 28, 2012, 23:44:48 pm
Czytałem gdzieś o mieszaniu oleju z mąką ;P

Dokładnie. Kolega wieclaw57  ma w tym doświadczenie. Ostatnio utwardzał tak amorki w byłym lalytasie Danielka wiec do niego się odzewij :-)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/380523_260794560704325_1591252900_n.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/552126_260794540704327_2018862434_n.jpg)
PS. mam nadzieję, że wieclaw57 nie pogniewa się za udostępnienie zdjęć :P
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Sierpień 29, 2012, 16:06:45 pm
Amortyzator olejowo-mączny  <lol2>
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: Grzesiek w Sierpień 29, 2012, 22:41:20 pm
Hipol, a jeśli chodzi o tylną oś, to dobrze jest pomyśleć o dodatkowej parze amortyzatorów.
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: Tybek w Sierpień 30, 2012, 08:34:52 am
a jeśli chodzi o tylną oś, to dobrze jest pomyśleć o dodatkowej parze amortyzatorów.


Proszę Cię.... za ok 200 zł możesz kupić twardszy komplet amorów niż dwa seryjne bez rzeźbienia dodatkowych mocowań itp....
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: Despero w Sierpień 30, 2012, 13:54:14 pm
Cytat: Rafał#1951 w Sierpień 28, 2012, 23:06:58 pm
Czytałem gdzieś o mieszaniu oleju z mąką ;P

Dokładnie. Kolega wieclaw57  ma w tym doświadczenie. Ostatnio utwardzał tak amorki w byłym lalytasie Danielka wiec do niego się odzewij
Mąką to się chyba zupę zagęszcza a nie olej do amorków, he? ;P
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Sierpień 30, 2012, 14:01:52 pm
kosz
Tytuł: Odp: Utwardzanie amorów na patencie, jaki olej?
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Wrzesień 01, 2012, 17:38:40 pm
Dla potomności:
Z niewylanych amortyzatorów Krosno do minusa schodzi około 200ml oleju. Wlałem do menzurki 100ml Hipolu 15F i 100ml motodoktora. Po dokładnym rozmieszaniu wlałem tą miksturę strzykawką do amortyzatora, co chwilę ściskając amortyzator i rozciskając go przy zatkanym otworze. Potem poczekałem parę minut, aż powietrze ucieknie z oleju i zakręciłem na szczelnie śrubką z podkładką sprężynującą. Na tym etapie wypada wsadzić amortyzator pionowo w imadło i ścisnąć oraz rozcisnąć kilka razy, żeby olej mógł się wszędzie poprzeciskać. Amortyzatory są BARDZO twarde, szczególnie na odbiciu. Wrażenia z jazdy najwcześcniej poniedziałek-wtorek, jak drugi amortyzator wróci od kumpla ze spawania.