FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: marcin88 w Wrzesień 04, 2012, 01:09:23 am
-
czy jest sens montować skrzynie z Iveco o przełożeniach 1-6.0, 2-3.65 , 3-2.04 , 4-1.3 , 5-1.0 ewentualnie most o jakim przekradzeniu trzeba by zastosować żeby to sensownie jechało ? chodzi o to ze ta skrzynie można kupić za około 500 zł http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-iveco-daily-i2546284911.html a tu ta sama skrzynia tylko z innym dzwonem ( z dzwonem do alfy v6) kosztuje 1800 zł http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-s5-18-3-alfa-maserati-rally-race-i2573556557.html dzwoniłem czy sprzedał mi by sam dzwon ale nie zgodził się :D i oczywiście ta ma korzystniejsze przełożenia :)
-
przeciez widac po przelozeniach ,ze to sa dwie rozne skrzynie,
no chyba ,ze w iveco V wchodzi inaczej :> ,
sensu raczej brak sie za to brac,chyba ze...
zalatwisz jakis most o przelozeniu ~3.0 ,czyli trzeba by szukac jakiegos od wersji z automatem,
nie wiem np. volvo ,moze bemki mialy takie przelozenia glowne
-
bebechy tych skrzyń pasują jedne do drugiej... jest firma kora wykonuje remonty tych skrzyn a jak ktos sobie zażyczy to zrobia mu nowe przyrzeczenia... :) ale Polaka na to nie stać :D jakie jest przełożenie 5 biegu w skrzyni dohc ze 132 i z argenty ? co do skrzyni Iveco to przełożenia do sportu ma dobre chyba ?
dodam ze te skrzynie były montowane w takich pojazdach jak Maserti biturbo , Fiacie 130 , Oplu mancie i kadecie , Fordzie escorcie , BMW 2002 i innych.
-
przełożenie 6.0 nie bedzie raczje najlepsze, chyba że w ogóle nie chcesz używać 1 biegu ....
ogólnie montaż silnika 3.0 do sportu mija sie troche z celem....
-
w KJS-ach nie mam zamiaru startowac ale jakis drifcik... <mysli> jest opcja droższa skrzyni gertraga z bmw.
-
getragi z bmw mają słuszną opinie nie zajebywalnych, plus można sobie wybrać taką która pasuje Ci przełożeniem/ilością biegów :D
-
skrzynia z bmw e30 ma przelozenia zblizone do seryjnej skrzyni z Poloneza
-
Fordowska N9 pod silnik R4 też. w wersji do silnika V6 (nieco inne przełożenia) zniesie dużo. Była stosowana nawet w transitach :D. Dzięki odpinanemu dzwonowi łatwo ją połączyć niemal z dowolnym silnikiem. U mnie śmiga już 4-ty rok. Jest mała i łatwo mieści się w tunelu poloneza. Ta z iveco wygląda na "kawał kloca"...
-
Do nie dawna na tablicy było Maserati Biturbo za ok 3 tyś z kompletnym napędem i silnikiem na poszczególne części też by upchnął. Więc jakby co można polować na tablicy może znów się pojawi.
-
A nikt nie myślał o japońskiej skrzyni ??? Jakaś mazda mx5, honda s2000 , nissan 200sx - skrzynia z mazdy ponoć wygląda ciekawie i prawdopodbnie powinna wejść w tunel z poloneza. Ja do siebie będę myślał nad skrzynią z hondy s2000 bo potrzebuję krótkich biegów żeby mi silnik z obrotów nie spadał.
-
Jak z Hondy S2000 skrzynia to razem z silnikiem, całość po 7 do 15 000 zł, do Fiata 131 wchodzi po lekkiej rzeźbie.
-
całość po 7 do 15 000 zł,
to już lepiej poszukać walniętej s2000 w cenie do 1k funtów, ale zejdźmy na ziemie ....
świety, ty masz skrzynie z 131 ? bo może by zakombinować z skrzynią bmw tds...
co do skrzynek japońskich, to skrzynie mazdy całkiem dużo znoszą i wejść w tunel powinny...
-
wie ktoś jakie przełożenia ma skrzynia z hiluxa 2wd ? wydaje mi sie ze wymiarowo i umieszczeniem drążka zmiany biegów wygląda świetnie... a kolejny plus to odkręcany dzwon :) http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/85/44/51/2585445118 http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/60/33/92/2560339268
-
a tam nie ma przypadkiem r151 ? coś mi sie kiedyś obiło o uszy....
-
wreszcie ktoś zaczął temat odnośnie skrzyń do poloneza - niekoniecznie do silnika ohv, dohc czy czegokolwiek.
Skrzynia z s2000 - kupisz za 700 zł samą skrzynie, pewnie kolo 1000zł z wałem, ja mam mały problem między 1 a 2 biegiem i muszę go skrócić.
Co najlepsze to skrzynia z s2000 ma dłuższą 1 niż fiat ale krótszą 2 więc zmiana jest znaczna - powiedzmy że jak w fiacie zakręcę motor do 8000 to wrzucam 2 i mam 4500, w s2000 - 1 do 8000 ,wrzucam 2 i mam 5300 - róznica jest sporawa. Nie wspomnę żę do między 2 a 4 mam w 6 biegowej skrzyni cale 3 biegi.
Generalnie mnie interesuje skrzynia o róznicy przełożeń między 1 a 2 mniejszej niż 1.6-1.7
-
1 - 5,09
2 - 2,80
3 - 1,76
4 - 1,25
5 - 1,00
R - 4,71
przłożenia skrzyni z tds, tyle żę raczej w tym wypadku używanie 1 odpada ....
-
N9 od środka
http://81.149.250.214:76/pdf/type9.pdf
N9 pod V6 ma różnicę między 1 a 2 na poziomie 1,55
-
chyba 1.85 z tego co liczyłem :P
-
To jak to się liczy bo ja zrobiłem I-II...
-
http://www.carandclassic.co.uk/uploads/cars/fiat/1121594.jpg jak się nazywa ten automat pod silnik OHV ?
-
N9 pod V6 ma różnicę między 1 a 2 na poziomie 1,55
weź pod uwagę, że skrzynia N9 występowała chyba w 3 wariantach, najciekawsze przełożenia z tego co pamiętam miała skrzynia od diesla
-
ta od diesla przypadkie nie pasuje do v6 ?
-
Nie pasuje do V-ki.
-
http://www.carandclassic.co.uk/uploads/cars/fiat/1121594.jpg jak się nazywa ten automat pod silnik OHV ?
to nie jest automat.
-
A co powiecie o skrzyniach z Lexusa IS200? 6 biegów i drogie nie są.
-
A co powiecie o skrzyniach z Lexusa IS200? 6 biegów i drogie nie są.
Wydają się być długie w sensie wymiarów. Patrzyłem już kiedyś na takie.
-
a skrzynia z mazdy mx5??
-
a myslal ktos z was o transaxle ? nieukrywam ze mi chdzi po glowie...