FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: poltec#762 w Luty 04, 2004, 11:46:45 am
-
:arrow: Witam!!!! :wink:
Mam pytanko, do wiary :lol: " Czy skrzynka z 131 1.6 z prostym drążkiem, będzie pasiła do 2.0??? :roll:
-
He, ja mam nadzieje że bedzie odwrotnie ;)
Ale pewnie będzie skoro SerU tak mówi ;)
"Duża" skrzynka od 2.0 ma mi pasowac podobno do 1.6 z supermirafiori.
Kołnierze w tych skrzyniach sa takie same.
Co do sprzęgła będzie chyba inaczej. Ze względu na mniejsze koło zamachowe w 1.6 można spokojnie dać docisk i tarcze od poldka, ale w 2.0 już nie radzę (ktoś pisał że tak miał chyba na fso@lotnisk.net, ale ługo nie pojeŹdził).
-
A skrzynia z prostym drążkiem będzie Ci pasowała do PN? Myślałem że do PN podejdzie skrzynia od 132 z ukośnym drążkiem bo inaczej trzeba ciąć podłogę.
Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale....
-
W sumie chyba każda skrzynia do dohc była taka sama, niezależnie czy od 1.6 czy 2.0.
Co do cięcia podłogi pod prosty drążek to raczej nie będzie ono potrzebne bo na tunelu masz jeszcze taką przykręcaną nakładke, dość dużą, więc po odkęceniu jej "prosty" będzie pasował i wyjdzie chyba w tym samym miejscu co w poldkach z ohc forda, w tej pułeczce przy starym drążku.
-
nowsze poldki nie mają juz tej blaszki ;)
A skrzynek to były 3 rodzaje do DOHC najczęściej spotykana jest chyba wersj anazywana (nie wiem czmu :D ) ogromną, ma jednolity odlew obudowy, 5 bieg (przełożenie 0,870 :( ) i w zal czy od 132 czy od argenty skośny lub prosty lewarek (zresztą samo sterowanie jest zamienne, mozna z prostego lewarka zrobić skośny i na odwrót)
-
nowsze tzn od którego roku lub który mr??
-
nowsze poldki nie mają juz tej blaszki ;)
A skrzynek to były 3 rodzaje do DOHC najczęściej spotykana jest chyba wersj anazywana (nie wiem czmu :D ) ogromną, ma jednolity odlew obudowy, 5 bieg (przełożenie 0,870 :( ) i w zal czy od 132 czy od argenty skośny lub prosty lewarek (zresztą samo sterowanie jest zamienne, mozna z prostego lewarka zrobić skośny i na odwrót)
co do lewarka to jak pamietam jest on przykrecany do skrzyni ale czy sa zmienne to niewiem ale wyglada na to ze tak
ciekawi mnie czy można też trafić na skrzynie od 1.8 o toche innych przełozeniach
co do sprzegła od 1.6 do silnika 2.0 to ja osobiście nie polecam gdyż w mojej opini czasem fabryczne sprzegło od 2.0 (a taki mam w moim 1.8) ma tedecje do nadmiernego slizgania podczas intensywnwgo przyspieszania ale ciezko powiediec czy to wina kokretnego modelu czy też tak jest ogólnie gdyż nie jeŹdziłem innymi dwuwałkowcami
-
od którego to ci nie powiem na bank od 94 roku (szersze i nowa elektryka) jak było w caro od 91 nie wiem.
-
w pierwszych carówkach tzn do mr93 napewno jest bo w wakacje wszystko ze środka wyrzucałem i była:)
-
w zal czy od 132 czy od argenty skośny lub prosty lewarek (zresztą samo sterowanie jest zamienne, mozna z prostego lewarka zrobić skośny i na odwrót)
Sory że się naprzykszam ale mnie interesuje właśnie pionowy drążek. Czy dobrze zrozumiałem że skrzynia która ma drążek ukośny (standard 132) jest przerabialna na pionowy układ bez żadnych ceregieli - przecież odległość zamocoania jednego w stosunku do drógiego to jakieś 20 cm.?
-
Vazyl ten pionowy drążek jest cofnięty do tyłu w stosunku do ukośnego i jest w takiej obudowie która wystaje troche nad wał napędowy jak jakaś półka:)
-
Vazyl ten pionowy drążek jest cofnięty do tyłu w stosunku do ukośnego i jest w takiej obudowie która wystaje troche nad wał napędowy jak jakaś półka:)
Tyle to i ja wiem, kiedyś widziałem zdjęcie skrzynki od Supermirafiori i tam była właśnie taka półka - przedłużka.
Chodzi o to czy jest wielki problem z przeróbką?