FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: arek1995 w Wrzesień 09, 2012, 17:03:46 pm
-
Panowie,mam następujący problem z moim poldkiem:
Na biegu jałowym moge mu zrobić przegazówkę do 6tyś obrotów i ładnie się wkręca ale w trakcie jazdy jak mu depnę to przerywa,dusi go i słychać takie jakby strzały :P
Od czego to może być?
Pacjent Polonez z silnikiem 1.6 abimex na osprzęcie z 1.5 gli bez katalizatora
Pompa paliwa wymieniona,olej i filtr również wymieniony
Filtr paliwa wymieniałem jakoś w styczniu ale tak rzadko nim jeżdzę,że nie miał się kiedy zatkać :)
kable i świece sprawdzone
I drugie pytanie : czy na pracującym silniku po otwarciu pokrywy filtra powietrza z tej rurki połączonej z pokrywą zaworów(to jest odma? ) powinno dmuchać powietrze?
-
czy na pracującym silniku po otwarciu pokrywy filtra powietrza z tej rurki połączonej z pokrywą zaworów(to jest odma? ) powinno dmuchać powietrze?
przy przegazówce tak, na jałowym nie powinno, przynajmniej w boschu z odmy mi nie dmuchało przy otwarciu puchy.
-
no jak dodam gazu to dmucha bardziej,a tak to delikatnie :)
-
nikt nie wie co może być przyczyną?
-
mama to samo co ty i wydech pelny przelot tylko ze mi pali sie check engine kod 13
-
przerywa,dusi go i słychać takie jakby strzały
Jak wygląda kondycja układu zapłonowego?
Możesz podmienić moduł z cewkami, miałem kiedyś taki przypadek że pękła mi obudowa jednej z cewek i czasem iskra zamiast w kabel latała po komorze silnika, było ją wyraźnie słychać.
Obejrzyj pracujący silnik pod maską po ciemku, wtedy ujrzysz przebicia o ile są.
Nie wiem jak to jest w abimexie, ale gaźnikowce 1.5 i 1.6 miały różne kąty wyprzedzenia zapłonu, można spróbować podmienić kompa i zobaczyć ;)
-
a i jeszcze jedno , jak zatkam otowry z filtra powietrza obydwie silnik dalej chodzi
-
U mnie problem rozwiązany :) podmieniłem kolejny cewko-moduł i jeździ bez problemu :) okazało sie że trzymam niepotrzebnie 2 niesprawne moduły zapłonowe.
Teraz odpala i przyspiesza bez problemu
Dzięki za pomoc :)
-
a u mnie cos sie stalo ze jezdzi normalnie juz tylko co jakis czas zapala sie check engine i gasnie i tak w kolko
-
kod check engine to 13 co to moze byc ??
-
jak poczekasz do piątku to sprawdze w książce,chyba,że ktoś ma pod ręką :)
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=30239.msg527236#msg527236
-
ok to wiem ale sonde wymienialem ale check engine pali sie az sie zagrzeje auto chyba do 60stopni i potem gasnie , ale drugi problem jak zatkam te otwory co lapie powietrze silnik auto dalej chodzi , gdzie moze byc tak lewe powietrze ??
-
a przewody podcisnienia tez zalepiles? moze uszczelki Ci puszczają powietrze?
-
oj nie nie wiem ktore te od hamulców/.. moze pod pokrywa filtra powietrza ile tam jest uszczelek ?? a poradzicie mi na ten kod 13 bo nie czaje sonda wymieniona zagrzeje sie do 60 i znika check engine
-
Witam.żeby nie zakładać nowego tematu to napiszę tutaj.Mam kłopot z pokrywą filtra powietrza i przez to również mam czasami efekty typu strzały przy między 2,5-3 tys.obr,oraz szarpanie.Nie wiem jak to się stało ale pokrywa po dokręceniu nie przylega po bokach tak że widać filtr.Zeby nie łapał lewego powietrza to obkleiłem puszkę dookoła taśmą klejącą,ale to tylko prowizorka i mnie nie zadawala.Pozatym taśma od czasu do czasu gdzieś popuści i trzeba poprawiać.Walczył ktoś z tym?Dodam jeszcze że cała puszka i wtrysk były kiedyś wyjmowane przez mechaników(wymiana uszczelki pod głowicą).Możliwe że można przy np. zbyt silnym dokręcaniu jakoś zdeformować puchę?Taka głupia rzecz a brak mi pomysłów.
-
Abimex jest niezniszczalny pod warunkiem że masz sprawny moduł (rzadziej cewki).
Możesz zdjąc filtr powietrza razem z obudową i ma chodzić.
LEWE POWIETRZE - to jest to co dostaje się ZA PRZEPUSTNICĄ nie przed.
abimex składa się z:
MODUŁU
KABLI
ŚWIEC
Silnika OHV...
Reszta do pracy mu nie potrzebna. (na gazie nawet komputer możesz odpiąć)
To nie to.
-
Panowie po długiej przerwie prawie udało mi sie się wyeliminować efekt "kangura" podczas przyspieszania. Poprawiłem mase przy module zapłonowym. wymieniłem pasek miedziany łączący bude z silnikiem,wymieniłem przewody zapłonowe i teraz chodzi równo. Podczas jazdy wywala check engine. Wg mnie to chyba kod 15 ale dla pewności nagrałem filmik.może to być inny kod
http://www.youtube.com/watch?v=VqXz-i5AftM&feature=youtu.be
Podczas jazdy, jak wywali check to autko tak jakby lekko traci moc przy przyspieszaniu
Drugim problemem jest to,że moge wyjąć kluczyki a on dalej chodzi :
http://www.youtube.com/watch?v=MLcF7kwklhU&feature=youtu.be
co może być przyczyną tego?
-
Drugim problemem jest to,że moge wyjąć kluczyki a on dalej chodzi :
http://www.youtube.com/watch?v=MLcF7kwklhU&feature=youtu.be
co może być przyczyną tego?
A naciśnij hamulec i zobacz czy zgaśnie...
jeśli zgaśnie - masz spaloną żaróweczkę.... najpewniej którąś od licznika.. albo od podświetlenia ideogramów (zgaduję że od regulacji świateł)
-
próbowalem tego,bo o takiej usterce już kiedyś czytalem,ale nie pomaga ;/
-
Dzisiaj znajomy mechanik mi mówił,że w pierwszych abimexach zdarzał się ten problem,a wyeliminowano go wstawiając w wiązke diodę półprzewodnikową.
Ja mam starą wiązkę,i teraz pytanie : czy z tą diodą to prawda? oraz ewentualnie gdzie ją wstawić?
-
Jest na 100% o tym temat na forum, ale nie mogę znaleźć.
-
no ja też szukałem,ale nie mam pomysłu pod jakimi hasłami jeszcze szukać :/
-
Nikt nie wie co może być przyczyną problemów z gaszeniem??
-
coś mi się kojarzy że to była wina kostki przy stacyjce....
miałem tak kiedyś na gazie w 1.6 gli abimex.
-
jeśli to by byla wina kostki,to przy odpalaniu "na krótko" lub na kabelki,jak kto woli daloby się go normalnie zgasić,a tak nie jest,więc kostke można wykluczyć
-
Odgrzeję :)
Co do nie gaśnięcia silnika - jak wybierałem regulator napięcia (co prawda mam założony altek 70A z Plusa z regulatorem razem ze szczotkami) to w katalogu APE wyczytałem:
Nr indexu: 080504
napięcie regulatora: 14V3
UWAGA: Posiada układ eliminujący efekt pracy silnika po wyłączeniu zapłonu.
Więc teoria z diodą w obwodzie lub czymś w podobie jak najbardziej na miejscu. Zresztą na oryginalnym alternatorze 55A silnik gasł "z opóźnieniem", obecnie na 70A - od razu.
-
Lampka podświetlenia regulacji świateł...
Czy po naciśnięciu pedału hamulca auto gaśnie ?
Jesli tak.. to problem jest banalny do rozwiazania :)
-
Abimex nie ma prawa szarpać przy przyśpieszaniu... jeśli to robi - znaczy - brakuje mu bełty.