FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: mrkita w Wrzesień 14, 2012, 16:24:38 pm

Tytuł: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: mrkita w Wrzesień 14, 2012, 16:24:38 pm
Krotkie pytanie - Nie umialem znalezc odpowiedzi w technice

1.8T + skrzynia polonez =  Noł goł ? czy da rade?
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 14, 2012, 16:28:22 pm
Spiąć owszem. Blok w każdej K-Serii jest taki sam, więc i skrzynia pasuje. Trzeba tylko założyć koło zamachowe np. z MG ZR 105 pod sprzęgło 200mm i trigger 36-4.
Czy wytrzyma to druga kwestia. :)
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 14, 2012, 16:54:50 pm
Niech kolega zmontuje taki bajerek i wszyscy się dowiemy,czy wytrzyma.  :d A tak poza tym,to taki dmuchany silniczek miał kolega Johnny Walker i jego by wypadało zapytać o wrażenia.
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 14, 2012, 16:59:29 pm
tyle co przeniesie sprzeglo 200mm to skrzynia powinna wytrzymac
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Wrzesień 14, 2012, 20:02:00 pm
Johnny Walker
tyle że kolega miał uturbione zwykle 1.8, no i nie pojeździł nim za długo ...
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Wrzesień 15, 2012, 11:10:29 am
tyle że kolega miał uturbione zwykle 1.8, no i nie pojeździł nim za długo ...

Ale dopóki jeździł to zapier**lał, momentu miało to-to sporo. Ogólnie powiem tak: jedna, od początku ta sama skrzynia zaliczyła u mnie 1.4 i trzy odsłony 1.8. Wciąż żyje, tylko synchronizator od II się kończy.
KGB ma tutaj jednak słuszność. Powyżej 1.8 classic warto myśleć już o większym sprzęgle i innej skrzyni.
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: mrkita w Wrzesień 15, 2012, 14:10:22 pm
Czyli reasumujac da rade ale na jazde z dziadkiem do kosciola .... A ze nikt kto robi swapa na 1.8T tak nie jezdzi to skrzynie trzeba podmienic:D

Nie zamierzam oczywiscie palic gum i nonstop krecic po 7K RPM ale jak robic swapa na +50% wiekszą moc to tez nie po to zeby wszedzie sie wozic 60
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 15, 2012, 14:22:55 pm
ale jak robic swapa na +50% wiekszą moc to tez nie po to zeby wszedzie sie wozic 60
do jazdy 60km/h wystarczy silnik z malucha wstawiony do Poloneza,
moge cie pocieszyc , ze jak wstawisz 1.8 to bedziesz mogl nawet 90km/h wycisnac ;]
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Wrzesień 15, 2012, 14:43:40 pm
Dodam jeszcze ze zanim sie stalo co sie stalo z moim roverem to jezdzac 60 po miescie naprawde fajne spalanie mial ten samochod. Mozna bylo spalic 8L/100km w terenie 100% miasto.
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: michau w Wrzesień 15, 2012, 14:50:56 pm
dlatego moim zdaniem aby zachowac urok poloneza, wyjacy most, seryjna skrzynie 1.8 na dobrym osprzecie [pompa paliwa, regulator cisnienie itp] to takie max w ktore sam celuje ;)
Dodam jeszcze ze zanim sie stalo co sie stalo z moim roverem to jezdzac 60 po miescie naprawde fajne spalanie mial ten samochod. Mozna bylo spalic 8L/100km w terenie 100% miasto.
tak sie da? :D ja moim po miescie ponizej 70 nie schodze, ale spalanie ok 12-13 benzyny i 14LPG jest za to :P
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: JohnyWalker w Wrzesień 15, 2012, 16:16:19 pm
W sumie trzeba stwierdzić że skrzynia fso jest nad podziw wytrzymała :] W turbo może już zaszkodzić duży moment, ale wolnossące wynalazki znosi bardzo dzielnie :d No i znaczenie będzie miał też most, jak wsadzać któryś krótki to paczka jak też sprzęgło mniej zbiorą po dupie. I można nawet w 100km/h celować ]:->
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: mrkita w Wrzesień 15, 2012, 17:37:46 pm
Haha czyli demon predkosci sie szykuje :D w takim razie moze zrobie swapa na OHV setke tez wycisnie:D
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: marcin88 w Wrzesień 15, 2012, 18:44:35 pm
 
1.8T K-series
« dnia: Wczoraj o 16:24:38 »

Krotkie pytanie - Nie umialem znalezc odpowiedzi w technice

1.8T + skrzynia polonez =  Noł goł ? czy da rade?


jeśli będziesz jeździł w miarę spokojnie to z rok pociągnie... u mnie Zdrowe 1.6 gle "rozerwało" dosłownie dwie skrzynie , pękają od spodu na łączeniu "dupki" skrzyni z głównym jej kadłubem (pęka główny kadłub) centralnie od spodu tam jest bardzo słabe miejsce skrzyni FSO :D objawy to głosna praca skrzyni i wolno lejacy sie olej ]:->
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 15, 2012, 19:01:30 pm
Mozna bylo spalic 8L/100km w terenie 100% miasto.
Bartek qwa,przeciez ty w miescie nie mieszkasz,
jezeli to spalanie liczyles na dojazdach do pracy to nic dziwnego

co do skrzyni FSO, to duzo zalezy od stylu jazdy,
szarpanie drazkiem i zmiana biegow powyzej 6krpm znacznie skraca zywot ,ale same tryby wytrzymaja sporo,
jezeli skrzynia peka ,tak jak pisze marcin88 i jezeli jest to spowodowane naciskami lozysk na obudowe to tez jest na to sposob,
wystarczy korzystac z pelni mocy jedynie na IV biegu (w sposob ciagly ,bo doraznie to mozna na kazdym) i juz ogranicza nas jedynie wytrzymalosc synchronizatora ,a sciac mu zeby to jednak spory wyczyn
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: marcin88 w Wrzesień 15, 2012, 19:06:32 pm
 mrkita

 najlepiej zrób swapa na skrzynie od 132 :) wytrzyma duzooo...
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: berecik w Wrzesień 15, 2012, 23:26:02 pm
A pro po skrzyń. Jak wygląda wytrzymałość skrzyń Ładowskich? Bo na pewno są lepiej dostępne od skrzyń z Fiatów 132 i 131
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: KGB w Wrzesień 15, 2012, 23:38:46 pm
a niby dlaczego skrzynia lady mialaby byc mocniejsza od polskiej ?
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Wrzesień 16, 2012, 00:07:10 am
a to przypadkiem ladziarze nie wrzucali do siebie skrzyni z pn-a bo była mocniejsza?
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Wrzesień 16, 2012, 09:34:26 am
a to przypadkiem ladziarze nie wrzucali do siebie skrzyni z pn-a bo była mocniejsza?
Zgadza sie.
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 16, 2012, 22:51:23 pm
najlepiej zrób swapa na skrzynie od 132 :) wytrzyma duzooo...
wiedziałem że N9-tki nikt nie wsadzi :P... Poza mną.
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: berecik w Wrzesień 17, 2012, 00:00:31 am
a niby dlaczego skrzynia lady mialaby byc mocniejsza od polskiej ?
Jakbym wiedział to bym nie pytał.
Skoro silnik jest nowocześniejszy to myślałem że skrzynia też lepsza.
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 17, 2012, 09:20:28 am
a to przypadkiem ladziarze nie wrzucali do siebie skrzyni z pn-a bo była mocniejsza?
Cytat: Leonek1321 w Wczoraj o 00:07:10

    a to przypadkiem ladziarze nie wrzucali do siebie skrzyni z pn-a bo była mocniejsza?

Zgadza sie.
A nie dla V biegu??
Tytuł: Odp: 1.8T K-series
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Grudzień 09, 2012, 23:22:13 pm
ja tam osobiscie zlego slowa nie powiem na wytrzymalosc polskich skrzyn... drugi silnik juz przezywa w aucie.. i daje rade... ( w brew pozorą na 1.5 miala ciezej hehe) juz jej stuknelo 400tys...i ma sie dobrze jedynie czego sie jej mozna czepi to zestopniownia przelozen... zwlaszcza 2 pierwszych...