FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Roofi w Październik 01, 2012, 00:09:13 am

Tytuł: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Październik 01, 2012, 00:09:13 am
Temat dość dziwny - taki będzie ;)

Borykam się z niewiadomą ... czy możliwa jest "sekwencja" w tym silniku.? Jednostka wykazuje poprawne działanie na benzynie :) lecz jeszcze gazu nie odpaliłem. Z wstępnych pomiarów (za pomocą ecu LPG) wynika, że czas wtrysku jest znikomy. Bardzo szybkie otwarcie wtryskiwaczy. Silnik jak i osprzęt przygotowane.

Czy ktokolwiek widział ??? Czy ktokolwiek wie ??? Żeby DOHC by FIAT :) jeździło na sekwencji ???

Z góry dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 01, 2012, 13:10:53 pm
Z wstępnych pomiarów (za pomocą ecu LPG) wynika, że czas wtrysku jest znikomy. Bardzo szybkie otwarcie wtryskiwaczy. Silnik jak i osprzęt przygotowane.
Czasy sa krótkie poniewaz paliwo jest lane do wszystkich kanałow dolotowych do cylindrów naraz(Full Group) i oczekuje w kanale dolotowym az nastapi cykl ssania w któryms cylindrze. Nie pamietam i nie chce mi sie teraz szukac, ale chyba dawkowanie jest co poł obrotu wału korbowego. Typ wtrysku(i zaplonu w sumie tez :) ) jest dokladnie taki sam jak w roverze 1.4 wiec jezeli instalacja pracuje poprawnie z roverami w polonezach to tutaj tez bedzie działac . Z tym ze MPI z argi na sekwencji jeszcze nie widziałem
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: wawrzyniec w Październik 01, 2012, 13:38:10 pm
Jest dokładnie tak jak piszesz - zapłon wyzwala wtrysk.
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Październik 04, 2012, 17:15:06 pm
No to teraz jest zagwozdka - czy sekwencja sobie z tym poradzi. Może porwałem się z motyką na księżyc ???
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 04, 2012, 18:13:17 pm
a czemu miała by sobie nie radzić ? przecież ma osobne sterowanie ...
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Październik 06, 2012, 10:23:36 am
Leonek - z tego co ja wiem główną bazą dla sekwencji są parametry z benzyny (czasy wtrysku). Wytłumacz co masz na myśli pisząc "osobne sterowanie" ???
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 06, 2012, 11:44:25 am
w sumie racja, zapomniałem ze potrzebuje on do tego czasu wtrysku benzyny ...
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 12, 2012, 16:34:06 pm
a jakie te czasy sa na wolnych ?
to fullgroup 360* z czasem powyzej 2ms
czy fullgroup 180* z czasem ponizej 2ms ?

jak bedziesz wiedzial to ci powiem jaki sterownik i wtryski mozna zastosowac
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Październik 12, 2012, 21:41:39 pm
KGB - powiem tak ... Na jednym "ECU" czas był na poziomie 0.9-1 mS zaś na drugim 1,4-1,5 mS. Takie cuda wianki.
Tytuł: Odp: 2.0 DOHC ... L-Jetronic ???
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 14, 2012, 02:03:40 am
a mozesz zrobic pelna mapke z podlaczonego sterownika gazu ?
na tym 1.5ms mozna by probowac ,ale skoro pytasz ,to sobie nie poradzisz,bo to jak gazowanie jednopunkta boscha,
jakbym widzialy caly zakres dzialania wtryskiwacza (czas min. i czas maks. ) to moge wtedy cos poradzic,
pewnie robic by to trzeba bylo na stag4/300  ,albo conajmniej DiegoG3 ,zeby bylo sumowanie czasow,
ale ostrzegam ,ze wtedy moga byc problemy z poszarpywaniem przy wyjsciu z wolnych obrotow,
chodz to w sumie kwestia dostatecznie dlugie strojenia i wylapywania takich kwiatkow,
wtryskiwacze jakies szybkie potrzebne ,zeby nie sumowac 4x w stagu,bo wtedy na pewno bedzie szarpac,
najlepiej Hana2000 ,lub nieslawny magicjet,
mozna probowac na matrixaxh ,bo szybkie sa ,zle nie oplaca sie ich kupowac,
jest jeszcze cos takiego jak WGS - co prawda producent chroni tylek i nie poleca do innych wtryskow niz sekwencja ,ale sa bardzo szybkie i kosztuja raptem 40pln/szt