FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Krisstof w Październik 09, 2012, 19:28:16 pm
-
A więc, chodzi o 1,4 po swapie najpierw nie chciał odpalić, potem odpalił i gada na 1 i 2 gar, 3 i 4 nic. No ja już nie wiem o co może chodzić, kopułka przekładana, kable przekładane, świece też. Z resztą iskra idzie, ale taka jakby słabsza. wtryski sprawdzone, świece cały czas zalewa, wie ktoś o co może chodzić ?
-
Myślę , że trzeba najpierw sprawdzić sprężanie w cylindrach, sprawdzić czy małe koło pasowe niema luzów i czy jak ustawi się rozrząd na znakach to tłoki są na takim samym poziomie, a potem szukać dalej.
-
rozrząd sprawdź zwłaszcza koła rozrzadu.
-
Na kołach tylko sprawdziłem, kreski są w jednej lini, możliwe że od zalania jak strzelał, a strzelał dość solidnie, to rozrząd się przestawił?
-
A wałki względem kółek są dobrze ?
-
na jednej lini to ok ale znaki in i ex czy są dobrze
-
Kurde no szczerze mówiąc to nie wiem, ściągnąłem tylko dekiel, popatrzyłem i akurat było ustawione w jednej lini exhaust i - , koła pasowego nie zdejmowałem, bo boję się, że jeszcze bardziej popiernicze
-
Ale robiłeś coś z rozrządem ?
Czy wyjąłeś z dawcy i włożyłeś do biorcy i zonk ?
Mase pod maską masz wszędzie przykręconą ?
-
Masy raczej wszystkie przykręcone. Silnik jest z mojego pierwszego polda który chodził jak trzeba. Przy odpalaniu uzdolniony kolega pompował gazem i go zalał, nastąpiło kilka solidnych strzałów i zakręcił, z tym że na 2 cylindry. Rozrządu nie dotykałem, jedynie co go kręciłem co jakiś czas kołem pasowym, ściągałem dolot i klawiaturę
-
Aaa i jeszcze jedno, chodzi w miarę jak normalnie, nie wali jak ursus, nie przygasa, po prostu jakby z normalnego polda 2 kable ściągnąć
-
To ja nie wiem jak Wy te silniki zmieniacie.
Zmieniałem rok temu, zmieniałem 2 tygodnie temu. Za obydwoma razami wystarczyło 3 razy wzbudzić pompę paliwa i dopiero odpalać. I od strzała.
Ustaw rozrząd na znaki zobacz czy znak na kole pasowym pokryty z kreską na obudowie rozrządu pokrywa się z kołami rozrządu ustawionymi na znaki.
Jeśli tak, to sprawdź kompresję. Albo wykręć świece, pozamieniaj miejscami... Albo któryś przewód zamień na kopułce i silniku, jak pali na 2 gary, to zobacz czy odpali Ci powiedzmy na pierwszym i trzecim garze, zamiast na pierwszym i drugim. Będziesz miał jakiś trop... Jakoś tak bym kombinował :P
-
Nie no, i świece zamieniałem stronami, i kable nawet wtryski. Nie pali na 3i4 i nie pogodosz, jutro sprawdzę kompresję i rozrząd, ale jak to nie to?
-
A długo silnik stał przed swapem. Moze zwyczajnie olej ze szklanek wyciekł i musi trochę pochodzić żeby się napompował i wróciło prawidłowe sterowanie zaworami...
-
Stał 3 miesiące w sumie, ale był co jakiś tydzień kręcony ;)
Ale problem ustał po milion sto pięćdziesiątym przepięciu kabli ;) Dziękuję wszystkim za pomoc ;)
-
Stał 3 miesiące w sumie, ale był co jakiś tydzień kręcony ;)
Czyli tak jak myślałem. Każdy obrót wału wypompowywał olej ze szklanek. Jako że zasilanie głowicy w olej idzi od przodu to potrzeba było milion sto pięćdziesią
odpaleń do napompowania ostatnich szklanek.
-
Nie, nie chodziło o olej, po prostu pomieszałem 3 i 4 kabel na to wyszło ;)
-
to kiedy zaprezentujesz wozidlo ? bo sie doczekac nie moge;> jakies niespodzianki 'blacharsko-techniczne' spotkales ?
-
Mam nadzieję, że na dniach będzie gotowy ;) Szału chyba nie będzie, przód obniżony, blacha zrobiona silnik też już bangla. Teraz tylko podokręcać umyć zrobić sesję i zaprezentuję pojazd ;)
-
ale niespodzianek blacharskich zadnych nie bylo ?? czekam z ciekawoscia na fotki :)
-
Błotniki trzeba było za żywicować, początki progów wycięte i zabiteksowane, i to chyba na tyle ;)
-
Dołączę się. Po odpaleniu (silnik zimny), pali na 3 lub 2 cylindry. Nie zawsze się tak dzieje. Po odciągnięciu przewodu, od świecy (słychać jak iskra przeskakuje) działa normalnie. Kopułkę podmieniałem, świece i przewody NGK niedawno zmieniane.
-
Sprawdź czy Ci wtryski nie leją, i czy jak już załapie to ma kompresje. Może Ci się np przywieszać pierścień albo go zalewać olejem. Świece jak wyglądają?