FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: święty w Październik 10, 2012, 19:12:08 pm
-
Czy są jakieś różnice miedzy przednimi piastami lucas a starego typu ?
-
Z moich obserwacji wynika, że piasta Lucasa jest dłuższa od zwykłej o kilka mm .... :]
-
ja mam piaste w prawym kole ze starego a w lewym lucasa, i widac roznice. kolo prawe bardziej schowane do srodka niz lewe.
i ustawiajac zbieznosc kolo lewe jest troche inaczej pochylone. a hamujac sciaga w lewo lekko.
Na dniach zmieniam to.
sam nie wiedzialem czemu tak jest, i wujek mi pow ze wsadzil ze starego polda piaste bo innej nie mial. :D
-
Ja na piastę starego typu też nie wiedząc, że jest inna próbowałem założyć tarczę Lucasa i okazało się, że tarcza przyciera o jarzmo zacisku od strony wewnętrznej .... Wtedy zaobserwowałem różnice :]
-
Różnica to przesunięcie o 3mm na zewnątrz płaszczyzny mocowania koła na zewnątrz w lucasie. Dzięki temu jest więcej mięsa w miejscu przykręcania śrub.
-
Dzięki temu nie ma już tych dodatkowych dystansów 5mm, ma się to zarówno do piast przednich jak i tylnych półosi, wiem bo wszystko przewalałem osobiście ;) Bębny da się założyć na stare półosie lekko głębiej siedzi, ale nie ociera :)
-
Potwierdzam, piasty różnią się wymiarem.
Łukasz!842!, zakładałeś może bębny na stary most (na tzw. heblach)?
-
Tak zakładałem i nie ma najmniejszego problemu nawet półosi nie trzeba zmieniać wymieniasz łożyska, tarcze kotwiczne i tyle w temacie, minimalnie głębiej siedzi bęben jak w oryginale, ale nie ma to jakiegoś ubocznego działania :)
-
a półosie róznią się dlugością nowego typu a starego?
-
długość jest taka sama położenie piasty jest lekko inne, mowa o Polonezie MR93.
-
Moje pytanie dotyczy wąskiego i szerokiego mostu.
Mam wąski, oryginalny most w którym podczas wymiany łożyska udało się naciąć przyrżnie pierścienia zabezpieczającego dlatego teraz muszę jeździć na szerokim, choooolernie długim moście z atu i słyszeć przyjemne dla ucha zazębianie się jednego polskiego trybu z innym też polskim trybem, zastanawiam się więc czy nie podmienić półosi i hamulcy też.
-
W moście wszystkie koła są juz zazębione, tam nic nie będzie Ci się poruszać. Jakie łożysko wymieniałeś ? Zgaduje że półosi. Jeśli tak to kup jakaś półoś do wąskiego mostu i ją sobie założ. Zmiana półosi nie zmieni Ci przełożenia, tym bardziej że te półosie nie będą pasować.