FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Rafał w Październik 18, 2012, 09:22:04 am

Tytuł: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 09:22:04 am
Siema wszystkim.

Zacznę od tego, iż chcąc do standartowej głowicy od 1.4/1.6/1.8 wstawić zawory od głowicy 1.8 VVC dowiedziałem się, że jest to niemożliwe. Wyczytałem również na stronce Dave'a Andrewsa, że anglicy wstawiają zawory wytwarzane przez kogoś takiego jak Paul Ivey, o wymiarach 29.5mm jako zawór ssący i 26mm jako zawór wydechowy. Anglicy twierdzą, że to max co można wstawić w standartową głowicę.

Jako iż mam trochę wolnego czasu zacząłem przeglądać katalog z zaworami. Napatoczyłem się na takie zawory w pewnym silniku Audi, są one w dość przystępnych cenach, ale narazie mniejsza o szczegóły.

Standartowe zawory w K16 mają wymiary: średnica/średnica trzonka/długość
IN   27.7/6/89.6
EX   24/6/90

Znalezione przeze mnie zawory z Audi mają wymiary:
IN   29.5/6/100.9
EX   26/6/100.57

Czyli poza długością by się zgadzało. Teraz pytanie... Czy można poprostu obciąć zawór na potrzebną długość i na tokarce naciąć nowe miejsce na zamek ? Ktoś się orientuje czy taka operacja będzie zdrowa i bezpieczna w eksploatacji ?
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: piciek w Październik 18, 2012, 09:55:02 am
są specjalne maszyny do przycinania zaworów, więc teoretycznie nie powinno być problemów.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Październik 18, 2012, 11:02:35 am
Długość i wycięcie rowków to żaden problem dla ogarniętego tokarza.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 18, 2012, 18:01:33 pm
Anglicy twierdzą, że to max co można wstawić w standartową głowicę.
Jak wsadzisz gniazda zaworowe z VVC to kto wie moze i zawory z VVC upchniesz. Swego czasu też nad tym myślałem i wygrzebałem że w jakimś BMW też były zawory które by podeszły. Tyle że standardowo były za długie.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 18:04:38 pm
Jak wsadzisz gniazda zaworowe z VVC
Ciekawe gdzie to znajde :P

Przeglądając katalog napatoczyłem się na jeszcze jedne podobne wielkościowo zawory. Kwestia ich przycięcia i zrobienia rowka na zamek.

A teraz pytanie czy domowymi sposobami powiększe sobie miejsce gdzie grzybek zaworu styka się z głowicą (nie wiem jak to nazwać :P) ?
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: berecik w Październik 18, 2012, 18:07:12 pm

A teraz pytanie czy domowymi sposobami powiększe sobie miejsce gdzie grzybek zaworu styka się z głowicą (nie wiem jak to nazwać :P) ?

Gniazdo zaworowe??
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 20:40:06 pm

A teraz pytanie czy domowymi sposobami powiększe sobie miejsce gdzie grzybek zaworu styka się z głowicą (nie wiem jak to nazwać :P) ?

Gniazdo zaworowe??
No fakt, zakręciłem się trochę :P to wyżej są prowadnice, a o nich myślałem, że to gniazda xD

Ale kontynuując... Czym to powiększać w domowym zaciszu ? :) zdaje mi się, że ciężko będzie zachować osiowość tych otworów, ale może jest jakiś sprawdzony patent ?
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: marcin88 w Październik 18, 2012, 20:49:58 pm
http://www.paradowscy.pl/ dorobią każdy zawór w normalnych cenach :) nawet własny projekt można im wysłać i tez zrobią :)
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 20:52:00 pm
http://www.paradowscy.pl/ dorobią każdy zawór w normalnych cenach :) nawet własny projekt można im wysłać i tez zrobią :)
Czy mając dostępne wyżej wymienione zawory w cenach około 20zł/szt, do tego usługi tokarskie za free - jest sens do nich pisać ? Orientujesz się coś w cenach ?
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: marcin88 w Październik 18, 2012, 21:17:33 pm
musiał byś do nich zadzwonić... myślę ze w 30 zł za sztukę byś się zmieścił (przy dorabianiu)... zresztą sprawdź ich katalog :) te do audi u nich będą tańsze i bardzo dobre jakościowo.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 21:25:00 pm
W sumie to koszt jaki poniosę u siebie i tak mi odpowiada, bo nie będę musiał tego odrazu płacić :P a jak można bez kłopotu skrócić istniejący zawór i nie będzie uszczerbku na jego wytrzymałości to jedna sprawa wyjaśniona :)

Pozostaje mi kwestia powiększenia gniazd do rozmiarów tych nowych zaworów :)

Potem zrobić powiększanie kanałów ssących i wydechowych, spolerować je, na koniec włożyć wałki wydechowe od VVC i kolektor ssący od VVC :) i oby to robiło przeciąg :d
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 18, 2012, 21:28:54 pm

Potem zrobić powiększanie kanałów ssących i wydechowych, spolerować je, na koniec włożyć wałki wydechowe od VVC i kolektor ssący od VVC :) i oby to robiło przeciąg :d

Na kompie z 1.4 to bym się rewelacji nie spodziewał. :P
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 21:31:05 pm

Potem zrobić powiększanie kanałów ssących i wydechowych, spolerować je, na koniec włożyć wałki wydechowe od VVC i kolektor ssący od VVC :) i oby to robiło przeciąg :d

Na kompie z 1.4 to bym się rewelacji nie spodziewał. :P

Wszystko w swoim czasie :) mając mocno ograniczony budżet nie zaszeleję zbytnio. Wiem, że komp z 1.4 to mało trafiona elektronika, ale jak chcesz doradzać tutaj, to w kwestiach mechanicznych :d
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Senn#1869 w Październik 18, 2012, 21:35:22 pm
No ciekawy jestem efektów tego zabiegu bez ingerencji w kompa. Rafał rób to co planujesz - będziesz pionierem w tym klubie.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Październik 18, 2012, 21:47:30 pm
Zabawy z tym sporo będziesz miał. Za zawory 320zł jeśli liczyć je po 20zł/szt ... w sumie za 4 stówki to głowę z VVC można dorwać i już się w żadne zawory i gniazda nie bawić. Na wałkach 2x wydech też można posadzić ;)
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 21:51:11 pm
Załatw mi taką głowicę w takich kosztach :) jak patrzyłem na allegro to nic nie ma, jak patrzyłem Ebay UK to 200-300 funtów x5pln... Więc wolałem się zabrać za to co mam :P pozostaje kwestia kosztów usługi powiększania gniazd zaworowych...

Natomiast mając głowicę od VVC wtedy trzeba tylko opatentować jakieś panewki na wałek ssący... I zaślepki.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Październik 18, 2012, 21:57:14 pm
Natomiast mając głowicę od VVC wtedy trzeba tylko opatentować jakieś panewki na wałek ssący... I zaślepki.
Otóż to. Kanały troche poprawić :d i bajka jest.

Co do ceny - "szukajcie a znajdziecie"... są silniki w okolicach 800-1000zł ale mają jakieś wady np brak komprechy na którymś garze itp. Mi już 4 sprzed nosa sprzątnęli ale nadal mam nadzieję że coś w końcu trafię.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 22:01:05 pm
Co do ceny - "szukajcie a znajdziecie"... są silniki w okolicach 800-1000zł ale mają jakieś wady np brak komprechy na którymś garze itp. Mi już 4 sprzed nosa sprzątnęli ale nadal mam nadzieję że coś w końcu trafię.
No to Ty szukaj, a ja raczej porzeźbię w tym co mam :) albo wyjdzie z tego coś dobrego, albo poraz kolejny popłynę... Ale będę bogatszy o kolejne doświadczenia :)
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 18, 2012, 22:02:37 pm
Załatw mi taką głowicę w takich kosztach :) jak patrzyłem na allegro to nic nie ma, jak patrzyłem Ebay UK to 200-300 funtów x5pln... Więc wolałem się zabrać za to co mam :P pozostaje kwestia kosztów usługi powiększania gniazd zaworowych...

Natomiast mając głowicę od VVC wtedy trzeba tylko opatentować jakieś panewki na wałek ssący... I zaślepki.
Jak dasz 4 stówy,to ci załatwię taką głowicę  :d :d Wspominałem już o tym,nie?Mam taki silnik do wzięcia i mam dylemat,czy bawić się w panewki,sztywne wałki itd. czy właśnie sprzedać jakiemuś "potrzebującemu" samą głowicę,a na silnik posadzić tradycyjną i cieszyć się normalnym,nieskomplikowanym 1.8 na "gównianym" osprzęcie z 1.4 Poza tym,nie ma pewności,jak taki bajer zachowywał by się na elektronice z 1.4 a innej opcji nie przewiduję.Pasowało by,żeby ktoś właśnie przetarł szlaki,bo mnie nie stać na takie eksperymenty.Jak większość na tym forum,w kwestii silników wolę raczej iść sprawdzonymi i przetartymi szlakami.  :P :P
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 18, 2012, 22:10:48 pm
Jak dasz 4 stówy,to ci załatwię taką głowicę
Heh, muszę w któryś dzień pogadać z jakimś szpecem od głowicy i zapytać co będzie bardziej trwałe i bardziej opłacalne...

Mam taki silnik do wzięcia i mam dylemat,czy bawić się w panewki,sztywne wałki itd. czy właśnie sprzedać jakiemuś "potrzebującemu" samą głowicę,a na silnik posadzić tradycyjną i cieszyć się normalnym,nieskomplikowanym 1.8 na "gównianym" osprzęcie z 1.4
Ja bym na Twoim miejscu pakował całe 1.8 VVC, szlaki już przetarte :)
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 19, 2012, 13:30:53 pm
Dowiadywałem się dziś jak to wygląda od strony kosztów...

20zł/szt za rozwiercenie gniazda zaworowego.
30zł/szt za wymianę gniazda.

Jak dobrze pójdzie to uda się powiększyć gniazda zaworowe za 320zł.
Za kolejne 320zł kupi się komplet zaworów. 60zł za gumki.
Jakieś 80zł dodatkowo za planowanie i porządne wymycie.
Do tego może zastosuję nowe hydropopychacze... A może nie...
Następne 500zł za wałki z VVC.
I pewnie jeszcze kilkadziesiąt za materiały do obróbki kanałów ssących i wydechowych co zrobię sobie sam w domu.

Kwota wychodzi spora, ale mam nadzieję po zrobieniu porządnego wydechu i dolotu celować w jakieś 130-140KM. Może się uda.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: święty w Październik 19, 2012, 19:19:40 pm
A czemu nikt nie posadzi normalnie głowicy z vvc i ustawi mechanicznie czasy otwrcia zaworów ? Myślę że to by było prostsze rozwiązanie mając całą górę od VVC - tam wariator steruje zębatką - więc kwestia ustawienia czasów otwarcia zaworów na sztywno i powinno działać , przynajmniej tak mi się wydaje.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Październik 19, 2012, 19:23:04 pm
tak z ciekawości, vvc działa tak jak vanos w bmw ? bo tam nigdy nie było problemu z wykastrowaniem tego ...
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: święty w Październik 19, 2012, 20:54:06 pm
no wlasnie nie , kiedys jak lazarowi szukalem cos o elektryce znalazlem o tym caly temat, tam jest jedyne swego rodzaju rozwiązanie polegajace na obracaiu się wałków rozrządu ze zmienną prędkością. Wszystko przez to że są napędzane przez mimośród i generalnie robia obrót w 360 stopniach ale z różna prędkością kątową(chwilową) przez co zawory w zależności od ustawienia mimośrodu mogą się szybko otwierać i zamykać lub odwrotnie.Patent ciekawy bo zmienia się nie faza otwarcia ale czas wałka :D
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Październik 19, 2012, 22:10:41 pm
Tak w ramach OT. swego czasy czytałem że VVC to jedne z najefektywniejszych zmiennych faz...

A budowa VVC była ładnie pokazana w innym temacie który wrzucałem na forum.

A czemu nikt nie posadzi normalnie głowicy z vvc i ustawi mechanicznie czasy otwrcia zaworów ?
Też o tym ostatnio myślałem żeby normalnie najprymityniej jak się da zespawać całe to ustrojstwo na sztywno...
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 20, 2012, 19:26:15 pm
Zawory które sobie znalazłem z Audi mają niestety 3 rowki w miejscu gdzie trzeba by je obciąć...

Poszperałem jeszcze trochę w katalogu i wygrzebałem sobie zawory z jakiegoś Mercedesa również 29.6 / 6 i 26 / 6 i o wiele tańsze. W poniedziałek będę je miał.

Jutro może zdejmę głowicę i obadam czy wogóle jest sens dalej w to brnąć, bo jeśli fabryczne gniazda zaworowe nie dadzą się powiększyć do powyższych rozmiarów, to cała zabawa przestaje być opłacalna bo koszty samej obróbki z 300-400zł wzrastają do 800-900zł... Ktoś coś wie na ten temat ? Bo angoli niestety nie rozumiem w 100% :P
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 20, 2012, 19:41:38 pm
Poszukaj sobie lepiej całego orginalnego silnika,albo głowicy,a nie cuduj.Z tego może i coś wyjdzie,ale koszty cię zjedzą,w porównaniu do włożenia orginału.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 20, 2012, 19:53:07 pm
Poszukaj sobie lepiej całego orginalnego silnika,albo głowicy,a nie cuduj.
Co masz na myśli ?

Głowica z VVC ma jeszcze większe zawory niż chcę obecnie wstawić, ale jest problem z zastąpieniem zmiennych faz.

Jeśli to co chcę zrobić, da się zrobić bez wymiany gniazd zaworowych to jest to jak najbardziej opłacalne porównując do poszukiwań głowicy VVC, jej zakupu i późniejszych kombinacji z wstawieniem sztywnego wałka :P a to chcę zrobić raczej nie występuje jako oryginał :d

Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Październik 20, 2012, 20:16:57 pm
Mam na myśli to,że kup sobie orginalny vvc albo samą głowicę.Teraz o takie ciężko,ale jak się powoli zrobi "moda" na to,jak kiedyś na 1.6 czy 1.8 to się zaraz znajdą "zaradni" którzy tego nazwożą ze świata.Tych silników raczej wyszło chyba więcej,niż 100 sztuk,więc pewnie gdzieś tam sobie kilka takich jeździ,nie?A jak koniecznie chcesz mieć "moc" i "osiągi" to zapakuj orginał turbo.jak kolega mateo,chociaż z tego co czytałem,to ma teraz problem z silnikiem,który okazał się "mało idealny"
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Październik 20, 2012, 22:15:22 pm
Rafał#1951 powodzenia w projekcie, mam nadziej ze staniemy na kresce jak poskładamy wszystko do kupy, ale ja niewczesnej niż za rok możne trochę więcej... sadze ze wiosna 2014.

Bużka, wtopa na całego, kasa która miała pójść na turbo muszę przeznaczy na zrobienie silnika co przesuwa cały projekt o kolejne kilka miesięcy... A do tego życie pisze swoje scenariusze, Podolin zostaje na razie wodzidłem dla rodziców.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: święty w Październik 28, 2012, 11:16:20 am
jeśli nie powiększysz gniazd zaworowych to po kiego grzyba pakować większe zawory ? zamiast zrobić lepiej pogorszysz tylko przepływ - nie dość że szczelina zaworowa będzie taka sama jak na starych a chodzi o powiększenie jej przekroju, to jeszcze zawory za bardzo będą stawiały większy opór przez większe grzybki.
Dlatego mam wrażenie że robisz to od dupy strony - najpierw powinieneś wiedzieć o ile się da gniazda i kanały powiększyć w ich okolicach a póżniej dopiero dobierać i zamawiać zawory - takie jest moje zdanie :)
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 28, 2012, 11:30:30 am
Będę próbował coś więcej ustalić na dniach. Akurat zamawianie i wyszukiwanie zaworów nic mnie nie kosztuje, więc nawet jak się okaże, że te które mam już ściągnięte na półkę nie pasują, to sobie pojadą na zwroty :)

jeśli nie powiększysz gniazd zaworowych to po kiego grzyba pakować większe zawory ?
Chcę powiększyć gniazda zaworowe, ale bez konieczności ich wymiany. Wtedy jest to operacja opłacalna budżetowo.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Październik 28, 2012, 22:42:41 pm
Jak pamietam to w głowicy od 1.8 miejsca na powiekszanie czy wstawianie wiekszych zaworów było mało. Z powiekszaniem tez nie ma co przesadzac -pamietaj ze gniazdo jest montowanie na wcisk w głowice, jak zostawisz cienki obwazanek po powiekszeniu to najzwyczajniej w swiecie podczas pracy silnika jak sie wszystko rozgrzeje moga wypasc z gniazd -czym to sie skonczy nie musze chyba pisac.
Dodatkowo(moim zdaniem) sens jest powiekszac o conajmniej 1 mm i troche podtoczyc grzybki zaworowe na zaworach- wtedy da to jakies efekty, inaczej to chyba szkoda zabawy na to zeby wstawiac cos co jest minimalnie wieksze, mimo wałków o dłuzszych czasach
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 29, 2012, 09:36:11 am
Jak pamietam to w głowicy od 1.8 miejsca na powiekszanie czy wstawianie wiekszych zaworów było mało.
W 1.8 mamy zawory 27.7 i 27.4.
W 1.4 są 27.4 i 24. Chcę włożyć 29.6 i 26.

Zobacz tutaj: http://www.s262612653.websitehome.co.uk/kengine/index.htm#cylinderhead i tutaj http://www.s262612653.websitehome.co.uk/kengine/kheads.htm

Cytuj (zaznaczone)
   1     
Bigger valves retaining the standard inserts (29.5mm inlet, 26mm exh)
Ten zapis mówi że da się coś takiego ogarnąć w standartowych gniazdach - dobrze sobie to tłumaczę ?

Nie ogarniam zbytnio angielskiego, więc jeśli ktoś tam wyczyta coś sensownego na ten temat to dajcie znać :P
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: CSR_GTI w Październik 29, 2012, 13:58:01 pm
W 1.8 mamy zawory 27.7 i 27.4.
W 1.4 są 27.4 i 24. Chcę włożyć 29.6 i 26.

w 1.4, 1,6 i 1.8 są te same zawory... bo to są te same głowice. VVC ma tylko wieksze zawory. Temat już poruszony po raz drugi.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 29, 2012, 14:08:53 pm
W 1.8 mamy zawory 27.7 i 27.4.
W 1.4 są 27.4 i 24. Chcę włożyć 29.6 i 26.

w 1.4, 1,6 i 1.8 są te same zawory... bo to są te same głowice. VVC ma tylko wieksze zawory. Temat już poruszony po raz drugi.

Wrócę do domu to poszukam po ebayu. Widziałem ostatnio głowice mające większe ssące i mniejsze wydechy, oraz takie, które mają ssące i wydechy takie same, czyli przypadek przeze mnie opisany.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Multec w Październik 29, 2012, 14:45:22 pm
"std. valve sizes (27.5mm inlet 24mm exhaust)" i wszystko jasne. Było już powtarzane x razy, że głowice mogą różnić się tylko rodzajem zastosowanego napinacza. :)
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Październik 29, 2012, 14:47:37 pm
"std. valve sizes (27.5mm inlet 24mm exhaust)"
I tego się trzymamy w tym temacie. Z takich wielkości będzie prowadzone powiększanie.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 14, 2012, 00:53:55 am
chcesz powiekszyc zawory o 1mm na promieniu,
zewnetrzna srednica gniazd zaworowych to 29.5mm i 25.9mm,
wizycznie da sie to zrobic ,ale obawiam sie ,ze trafisz  z przylgnia na kant zewnetrzny przylgni ,albo tuz przed niego ,
moze ci sie przez to dosc szybko wykruszyc przylgnia i bedzie doopa blada,
nie radze ci tego robic,
jezeli chcesz obrobic glowice ,to masz do dyspozycji jakies 0.5mm na promieniu ,a do takiej obrobki gniazd (i likwidacja garba wczesniej ) nie potrzeba wymiany zaworow ,a mozna je obrobic na tokarce w celu odchudzenia tam ,gdzie zabieraja przeswit,

oczywiscie ,dane wzialem z Morawskiego i nowsze glowice moze maja wiecej materialu na  przylgniach ,ale to juz musisz sam zmierzyc,
JA bym poprostu szukal lepszej glowicy ,np. tej z WC ,bo koszt moze byc podobny,
a walki sam spróbuje obadac ,bo chyba bede mial WC pod reka ;> ,
tutaj 7lat walczono z immo ,wiec cos mi sie widzi ,ze zanim opanujecie odpiecia regulatora w WC ,to ostatni rover sie utleni (bo amelinum nie pomalujesz)
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Lipiec 06, 2013, 18:33:15 pm
Tak więc dobre pół roku później mogę napisać, że...

Do standartowej głowicy od 1.4 da się wstawić większe zawory - 29.6mm oraz 26mm. Koszt przeróbki to minimum 1000zł i mogę to dla chętnego załatwić.

Ja osobiście taką głowicę posadziłem na blok 1.6 K16, do tego włożyłem w głowicę wałki wydechowe od VVC - te o wzniosie 9.2mm. Samochód całkiem fajnie jeździ, nawet na moście 3.9 i na fabrycznym wydechu...

Jeśli ktoś ma jakieś pytania to walcie śmiało.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Lipiec 06, 2013, 18:54:45 pm
Przydałoby się go na hamownie postawić i zobaczyć jakie to tak na prawdę przyniosło efekty.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Lipiec 06, 2013, 19:03:36 pm
Przydałoby się go na hamownie postawić i zobaczyć jakie to tak na prawdę przyniosło efekty.
Jak zrobię wydech, i dolot, to nie omieszkam zhamować, póki co nie ma sensu. Silnik wyraźnie zaczyna żyć przy około 3.5tys obr, aczkolwiek z zebraniem się z około 1.5 tys nie ma problemu nawet na trojce.

Miałem okazję startować spod świateł z Carismą GDI, która ma około 10s do 100km/h i o długość auta została w tyle, a kręciłem tylko do 6tys obr. Wg mnie jest zadowalająco, a jak wleci most 4.3 i zwiększy się średnicę wydechu to będzie jeszcze lepszy ogień.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 25, 2015, 21:30:08 pm
Siema wszystkim.Zacznę od tego, iż chcąc do standartowej głowicy od 1.4/1.6/1.8 wstawić zawory od głowicy 1.8 VVC dowiedziałem się, że jest to niemożliwe. Wyczytałem również na stronce Dave'a Andrewsa, że anglicy wstawiają zawory wytwarzane przez kogoś takiego jak Paul Ivey, o wymiarach 29.5mm jako zawór ssący i 26mm jako zawór wydechowy. Anglicy twierdzą, że to max co można wstawić w standartową głowicę.
Siemka. Anglicy to idioci. Zawory od VVC spokojnie zmieszczą się w standartową głowice od 1.4/1.6/1.8. Moim skromnym zdaniem dałoby rade upchnąć jeszcze po 1mm większe zawory ale mógłby pojawić się problem z uszczelką pod głowicą. Okucie uszczelki graniczyłoby z gniazdami zaworowymi. Dokonałem tego wraz z zaprzyjaźnionym zakładem obróbki silników. To co anglik uważa, że nie możliwe, ja uczyniłem :) Jak dotąd nie słyszałem aby ktoś się tego podjął. Jedynym minusem całej operacji jest to, że tego nie da rady zmontować z silnikiem 1.4 ponieważ zawory kolidowałyby z tulejami cylindra.  Poniżej kilka zdjęć: (http://images67.fotosik.pl/742/894a48e1e9ecc813m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/894a48e1e9ecc813.html) (http://images70.fotosik.pl/740/91c2943b484e1236m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91c2943b484e1236.html) (http://images69.fotosik.pl/741/fe0b648edf3f7248m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe0b648edf3f7248.html) (http://images68.fotosik.pl/740/2ea8a65522704e98m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ea8a65522704e98.html) (http://images66.fotosik.pl/741/240b6f4767b8fec6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/240b6f4767b8fec6.html) (http://images70.fotosik.pl/740/521397c416c0e6f9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/521397c416c0e6f9.html) (http://images68.fotosik.pl/740/a5cb2da16f4d6252m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5cb2da16f4d6252.html) (http://images67.fotosik.pl/742/901bbd9fb3581530m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/901bbd9fb3581530.html)
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Slawo w Marzec 29, 2015, 21:03:45 pm
Anglicy to nie idioci :) 29.5 mm to max. średnica zaworu jaki można wstawić bez wymiany gniazd zaworowych na większe. Do głowic VVC wstawiają nawet zawory 34 mm.
Cytuj (zaznaczone)
Poniżej kilka zdjęć:
No sporo jeszcze zabawy z obróbką kanałów będzie.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 29, 2015, 21:10:53 pm
Jeżeli wsadzaja 34mm na dolot to są odważni :D ciekawe jak dlugo na takich zaworach to podziala.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 30, 2015, 14:09:11 pm
Zapytam z ciekawości jaki koszt i co dokładnie zrobiono. Wygląda toto na przekładkę kompletu zaworów wraz z gniazdami z VVC do seryjnej czapki...

Widzę że moje 1,8 niedługo stanie się najsłabsze...
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 30, 2015, 15:43:29 pm
Bocian koszta ogromne, nie majac wlasnych gniazd i zaworow. Koszt dorobienia gniazd 70zl za sztuke, nowy zawor 40-50zl za sztuke. Do tego roztoczenie glowicy + wsadzenie gniazd ( w moim przypadku obie operacje 800zl) + dotarcie gniazd pod zawor no i planowanie. Ja na szczescie mialem wlasne zawory i gniazda i sporo zaoszczedzilem. Dokladnie to zrobiono to co napisales. Gniazda wraz z zaworami od VVC wsadzono w glowice od 1.4. Do tego trwaja prace nad powiekszaniem kanalow i polerka.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Marzec 30, 2015, 16:54:02 pm
Cena kosmiczna jak dla mnie, ale pewnie też przesadzona, bo nowy zawór to koszt max 30zł, a można i taniej dostać. Jestem ciekaw jak ta czapka to zniesie. Nie wolałeś poszukać czapki VVC ?
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 30, 2015, 21:16:49 pm
znajdz mi porzadny zawor do VVC za te 30zł w Polsce. Azotowany i z porzadnego materialu. Jezeli uwazasz ze ceny przesadzone podejmij sie takiego zadania. Jezeli ktos Ci dorobi gniazdo za 20zl to ja pierdole takie gniazda. Jak mam pchac gniazda na poziomie chinszczyzny to wole jeździć tico. Głowice od VVC mialem 3. Wszystkie uszkodzone. Za sprawna glowice VVC trzeba dac tyle samo co wynioslo mnie wsadzenie gniazd w obecna glowice. Do tego przy VVC trzeba jeszcze sie bujac z panewkami na walek ssacy itp.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Marzec 30, 2015, 21:55:26 pm
znajdz mi porzadny zawor do VVC za te 30zł w Polsce.
Bimex Gdańsk, jakieś 32 zł chcieli. http://www.paradowscy.pl/ Paradowscy za standardowy zawór chcieli 17 zł jak dobrze pamietam.
Co do gniazd to nie wiem ile kosztują, ale można zrobić z każdego gniazda frezując je juz wpasowane w głowicę.
No tak, cena glowicy VVC podobna do ceny obróbki, ale zobacz ile materiału masz jeszcze do zdjęcia, obyś sie tylko przez scianę nie przebił powiększając te kanały...
Nie, żebym marudził, bo robota wygląda świetnie, gniazda z 3-ma kątami, aż chce takie mieć u siebie. Chciałem tylko wiedziec, dlaczego taka opcja a nie inna.
Tytuł: Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 31, 2015, 07:09:55 am
ale zobacz ile materiału masz jeszcze do zdjęcia, obyś sie tylko przez scianę nie przebił powiększając te kanały...
zebym  miał robić to pierwszy raz. powiekszanie kanałów robiłem nie raz. także wiem co i jak robic.