FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: DaMaGe w Październik 19, 2012, 13:59:05 pm

Tytuł: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Październik 19, 2012, 13:59:05 pm
sprawa ma sie nastepujaco....ostatnio w czasie pracy silnika ( glownie podczas np postoju pod sygnalizacja ), gdy silnik osiagnie juz ta temperature ~90stopni zdarza sie ze wyswietli sie na chwilke CHECK ( w momencie gdy sie wyswietli na moment spadaja obroty - po chwili wraca wszystko do normy )...

druga sytuacja to przy rozruchu - jak auto stoi pare godzin to OK - pali od 'strzala', wszystko gra przy rozruchu...jak stoi dluzej to przy rozruchu tez CHECK sie wlacza...dzisiejsza sytuacja ( gdy do dwudniowego postoju auta doszla duza wilgotnosc powietrza rano ) pokazala kolejny aspekt problemu - rozrusznik kreci ( dosc porzadnie ), ale nie odpala ( strzela sobie )...jezeli ma to cos do rzeczy to obrotomierz przy probie rozruchu ani nie drgnie:/  zakrecil dopiero po jakiejs 20 probie strzalow i prychow:/   


silnik po odpaleniu na PB ( bo tak odpalam na codzien ) trzesie sie i niebiesko za nim:/  po przelaczeniu na LPG silnik przestaje sie trzasc i niebiesko za samochodem nie ma....to tylko na zimnym silniku...na cieplym to nie wystepuje...


swiece i kable wymieniane jakies 5tys km temu ... cewka ? jakis czujnik ??  od czego zabrac sie do roboty ?? 

nie znam nikogo kto by podlaczyl tego boscha pod kompa, a w ASO zawolali sobie za samo podlaczenie i odczytanie bledow 120 zl:/
Tytuł: Odp: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Październik 19, 2012, 16:09:48 pm
kombinowalem troche pod maska i zauwazylem ze podobne objawy z kiepskim odpalaniem sa po odpieciu CPWK...i wtedy tez wskazowka obrotomierza sie nie rusza...jest szansa by sprawdzic jakos CPWK bez podmianki bo nie mam z kim podmienic?:/
Tytuł: Odp: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: piciek w Październik 19, 2012, 16:12:00 pm
CPWK na 100%
Tytuł: Odp: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Październik 19, 2012, 16:16:20 pm
co wyklucza cewke? 


moglby ktos majacy boscha sprawdzic czy kontrolka check powinna sie swiecic po odpieciu CPWK ??  bo u mnie po odpieciu czujnika gasnie kontroilka prawidlowo tak jakby wszystkie uklady byly sprawne...


a czemu jak juz raz odpalil to potem problemow nie bylo z paleniem ??    nadal zimny silnik, a palil juz normalnie..bo wydac ~100 zl na nowy czujnik jak sie okaze ze to nie on to nie widzi mis ise;p
Tytuł: Odp: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: piciek w Październik 19, 2012, 16:52:42 pm
cewka jak jest uszkodzona raczej nie wywala checka, nie pali wtedy na wszystkie gary, prycha, ale odpala normalnie, no chyba ze całkiem jest padnieta to nie prycha nawet bo nie ma iskry.

Tytuł: Odp: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Październik 21, 2012, 16:09:47 pm
trzy podejscia do czujnika i trzy razy wielkie G...za cholere nie moge tego dziadostwa odkrecic...jak jutro nie pojdzie grzecznie to bede wyjmowal alternator bo inaczej do tego dziadostwa sie nie dojdzie;/ 


objaw wystepuje jednak tylko i wylacznie na LPG


i dla kogos kto by kiedys szukal taki dopisek:  po odpieciu wtyczki od CPWK CHECK gasnie ;]
Tytuł: Odp: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: piciek w Październik 21, 2012, 20:33:24 pm
Na odpalonym gasnie kontrolka? A kompa probowales zresetowac?
Tytuł: Odp: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Październik 21, 2012, 23:42:14 pm
probowalem resetowac, nie pomoglo...zreszta mam tak ustawione cos z gazem, ze samo mi resetuje jak zgasze silnik..

przekrecam kluczyk w pozycje GO, gasnie prawidlowo kontrolka CHECK...
Tytuł: Odp: GLI/BOSCH - problem
Wiadomość wysłana przez: DaMaGe w Październik 22, 2012, 13:52:30 pm
poczyscilem dzisiaj przed odpaleniem czujnik ten co dochodzi do cewki...

odpalil bez zajakniecia pomimo duzej wilgoci pod maska ( noclegowalem go dzis specjalnie pod chmurka na trawie )...


dodatkowo sprawdzilem ze znajomym kompresje i czy chodzi na wszystkie gary...

wyniki: pracuje od samego poczatku nawet na zimnym na 4 cylindry...a kompresja:

1 - 12.0
2 - 11.5
3 - 11.5
4 - 10.5


porownywalnie do tego co kiedys sprawdzalem, wiec jak na silnik z przebiegiem rzedu 270.000 km nie ma chyba tragedii....


a czujnik polozenia walu dalej sie nie daje odkrecic:/