FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: jasso w Październik 26, 2012, 10:53:04 am
-
Otóż mam następujący problem, podczas jazdy na gazie zero problemów, natomiast po przełączeniu na benzynę auto zaczyna nierówno pracować, szarpać itp. wygląda jakby przerywało zapłon. Elektro zawór od benzyny mam umieszczony jakieś 3 cm za cewką zapłonową i w nocy widać jak iskry przeskakują po śrubie którą zawór jest przykręcony do nadwozia.
Czy to zawór może zakłócać pracę cewki?
-
Iskry przeskakują skąd?
Z cewki czy z przewodów?
-
raczej przebicie iskry powoduje Ci to że nie chce chodzić
-
iskry przeskakują po śrubie
Jak napisałem wyżej, one nie przeskakują z przewodów czy cewki tylko skaczą po śrubie, którą przykręcony jest elektrozawór do fartucha i po tejże śrubie idzie masa na elektrozawór. Dzieje się to tylko kiedy chodzi na benzynie, czyli kiedy w/w elektrozawór jest otwarty (włączony), po przełączeniu na gaz auto chodzi normalnie i nie skaczą żadne iskry. Jutro postaram się nagrać filmik jak to wygląda.
-
zamiast pisać na forum, to byś obrócił cewkę, albo na chwilę odkręcił elektrozawór od budy i sprawdził czy coś to zmieni.
-
Jak odkręcę zawór to nie idzie wziąć go do ręki, bo wali prądem jak cholera :] obrócenie cewki wyjściem w stronę zaworu nie poprawi sytuacji :]
-
No to masz walnięty elektrozawór, bo nie może być żadnego przebicia na masę w jakimkolwiek ustrojstwie. Prawdopodobnie uzwojenia cewki straciły izolację wewnetrzną i dlatego wali na masę przebiciem albo obudowa elektrozaworu ma pęknięcia i dostaje się wilgoć. Sprawdz jakie napięcie dochodzi do cewki w/w.