FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: piotrek72 w Październik 29, 2012, 21:32:10 pm

Tytuł: Jak prawidłowo wyważyć korby ,tłoki -dohc
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Październik 29, 2012, 21:32:10 pm
Temat obróbki komór spalania już był/ohvuu/,teraz jak w temacie ,może ktoś poświęci trochę czasu i zapoda jakiś schemat /rysunek/jak poprawnie zrobić wyważenie korb ,tłoków. Czy np.warto polerować tłoki od strony komory spalania w głowicy itd,co daje polerownie korb?Teorie różne są na googlach i innych tam ,jedni piszą że warto inni że nie polerować ale jaki to ma wpływ na pracę silnika?Pewnie przyda się ta wiedza nie tylko mnie.
Tytuł: Odp: Jak prawidłowo wyważyć korby ,tłoki -dohc
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Październik 29, 2012, 21:51:02 pm
Do wyważenia potrzebna w miarę dokładna waga, bierzesz podobnej wysokości podstawkę co waga , i po kolei kładziesz raz głowkę raz stopkę na wagę poszczególnych korbowodów i  z miejsc do tego przewidzianych zeszlifujesz odpowiedni nadmiar wagi, tak żeby różnica w ciężkości pomiędzy nimi była jak najmniejsza, podobnie robisz z tłokami, szlifując do jak najmniejszej różnicy.   Polerując denka tłoków utrudnisz odkładanie się nagaru na nich.  Tylko nie poleruj na lustro cylindrów bo nie bedzie możlwości powstawania odpowiedniej warstwy oleju i pierścienie będą ślizgały się na sucho po cylindrach i zatarcie gotowe.
Tytuł: Odp: Jak prawidłowo wyważyć korby ,tłoki -dohc
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Październik 29, 2012, 22:09:35 pm
No kurna cylindry to się raczej docierają  z tłokami w trakcie docierania i  upalania  :].Dzisiaj nareszcie powyważałem te korby do 1gr.bo nie miałem wagi lepszej .Przed wyważeniem na 1-szym-806gr,drugi-802gr,trzeci808,czwarty-814gr.Teraz góra korby-206gr,stopka-678gr.Całe korby każda794gr. W pizdu roboty i czasu na to potrzeba niestety. Acha ,trza w brylach robić coby później trzy dni pyłu z oczu nie wydłubywać.Nie polecam.