FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: piotrek72 w Październik 29, 2012, 21:32:10 pm
-
Temat obróbki komór spalania już był/ohvuu/,teraz jak w temacie ,może ktoś poświęci trochę czasu i zapoda jakiś schemat /rysunek/jak poprawnie zrobić wyważenie korb ,tłoków. Czy np.warto polerować tłoki od strony komory spalania w głowicy itd,co daje polerownie korb?Teorie różne są na googlach i innych tam ,jedni piszą że warto inni że nie polerować ale jaki to ma wpływ na pracę silnika?Pewnie przyda się ta wiedza nie tylko mnie.
-
Do wyważenia potrzebna w miarę dokładna waga, bierzesz podobnej wysokości podstawkę co waga , i po kolei kładziesz raz głowkę raz stopkę na wagę poszczególnych korbowodów i z miejsc do tego przewidzianych zeszlifujesz odpowiedni nadmiar wagi, tak żeby różnica w ciężkości pomiędzy nimi była jak najmniejsza, podobnie robisz z tłokami, szlifując do jak najmniejszej różnicy. Polerując denka tłoków utrudnisz odkładanie się nagaru na nich. Tylko nie poleruj na lustro cylindrów bo nie bedzie możlwości powstawania odpowiedniej warstwy oleju i pierścienie będą ślizgały się na sucho po cylindrach i zatarcie gotowe.
-
No kurna cylindry to się raczej docierają z tłokami w trakcie docierania i upalania :].Dzisiaj nareszcie powyważałem te korby do 1gr.bo nie miałem wagi lepszej .Przed wyważeniem na 1-szym-806gr,drugi-802gr,trzeci808,czwarty-814gr.Teraz góra korby-206gr,stopka-678gr.Całe korby każda794gr. W pizdu roboty i czasu na to potrzeba niestety. Acha ,trza w brylach robić coby później trzy dni pyłu z oczu nie wydłubywać.Nie polecam.