FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: cezek w Październik 30, 2012, 16:14:30 pm
-
Mam taki problem z GSI na wolnych faluje obrotami a jak się jedzie to przerywa dodaje i ujmuje mocy dopiero jak wcisnę pedla do końca to przyspiesza normalnie. Wymienione: kompletna przepustnica z TPSesm, wtryski, przewody, swiece
I czasami tez mam problem z odpaleniem jak przekręcę kluczyk kłódka gasnie pompa dziala ale jak chce odpalic to gasna swiata zegarek i nic sie nie dzieje czasem zaskoczy dwa razy mi sie tak udalo a jesli nie to jedynie na zapych. Wymieniłem kostkę stacyjki i nic nie pomogło.
-
co do rozruchu może cewka/bendix przy rozruszniku siada alebo uszkodzony kabel do cewki :) a co do falowania obrotów może to wina czujnika temperatury do kompa ;)
-
Rozumiem, że uszczelkę pod głowicą już zrobiłeś:) I teraz najważniejsze pytanie, problem jest tylko jadąc na benzynie czy na gazie też traci moc? Co do osprzętu GSI to główni podejrzani cewka, cpwk i czujnik temp. płynu. Miałem takie same problemy zaraz po kupnie mojego Boscha, na benzynie w ogóle praktycznie nie chciał chodzić, gasł bez powodu itp. Wadliwa okazała się centralka gazu. Aby ją ominąć wyjmij bezpiecznik pompy paliwa, bezpiecznik przekaźnika wtrysku oraz odepnij zasilanie centralki gazu. Potem daj na krótko bezpośrednio z akumulatora 12V pod wszystkie elektrozawory gazu i odpal go na gazie, jak będzie chodził dobrze to znaczy, że centralka gazu świruje.
-
W GSI, jak ładowanie do bani to i obroty falują :-)
-
uszczelka zrobiona cpwk wymieniony, cewka podmieniona, przewody podmienione, przepustnica i tps podmienione, sonda lambda tez podmieniona, sensor map inny. swiece tez a on nadal faluje i ciagnie dopiero od 3000, do 3000 szarpie i przerywa, został chyba jedynie czujnik temperatury błedu zadnego nie pokazuje
-
mam identyczny problem, dodatkowo dałem nową pompę i filtr paliwa, mierzyłeś ciśnienie paliwa w swoim?
czujnik temp. wymieniałem ale nie wiem w jakim stanie jest obecny na poprzednim było chyba lepiej
na początku znalazłem rozwaloną kostkę od map sensora ale po zlutowaniu konektora do kabla jest to samo.
po odpaleniu czasem pochodzi 2 sek. i gaśnie potem nie da się już odpalić
na gazie pracuje idealnie
-
Naładuj akumulator, wyłącz światła i wszystko inne, co zjada prąd i sprawdź czy się poprawi. Jak tak to zrób porządek z alternatorem.
-
wymiana czujnika temp na poprzedni, nie pomogła,
akumulator zawsze naładowany , altek 100A, wyłączone wszystkie odbiorniki i jest to samo,
falowanie nie jest duże np, jak przy zepsutym krokowcu, tylko małe zauważalne przez nasłuch wydechu,
-
ja zauważyłem ze po zdjeciu przewodu iskra na 3 i 4 garze wyskakuje tak nawet do 2cm poza gume przewodu a na 1 i 2 dopiero jak przyłożę przyłożę do swiecy to slychac ze przeskakuje nie wychodzi z poza gumy. Zmienilem cewke na inna i jest podobnie z tym ze iskra jest troszke slabsza na 3 i 4 tak okolo cm ma. Czy to wina cewek czy może komputera, bo 1 i 2 gar sa zasilane z 2 roznych polówek cewki
-
u mnie cewka świece i przewody wymienione na nowe
-
Ja mam chyba komputer do wymiany bo czasami tez podczas jazdy klodka sie zapalii mruga
-
mi też sie zapali i miga, bedzie już tak ze 4 lata jak cos takiego sie w nim dzieje :P więc nie ma co sie martwic :)
-
Wymieniłem komputer pomoglo zrobilem z 20km i znow to samo sie dzieje przerywa szarpie na piątce nie trzyma obrotów i przy do jezdzaniu do skzyzowania jak hamuje silnikiem taz jakby szarpal.
-
może na którymś czujniku łapie błędy
-
no tak tylko którym:D Musze znałeś artykuł trzeciaka diagnostyka gsi za pomocą miernika.
-
czy zauważyłeś że po odpięciu kompa od prądu (reset) też przez chwilę jest fajnie?
-
nie po odpieciu kompa nie bylo roznicy, po wymianie na inny bylo ok