FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Tomsonz w Październik 30, 2012, 20:27:15 pm
-
Tak więc wymieniłem regulator napięcia, poskładałem, zmierzyłem-> ładowanie ok. Przyjechałem do sklepu po browarka, już nie odpalił, myślałem, że rozrusznik się zawiesił ale zauważyłem że wszystko się mniej świeci, odpaliłem z pycha i potem było normalnie. Mój problem jest taki że jak włączę radio na postoju to się wyłączy i potem nie odpalę samochod bo nie ma siły pyknąć nawet tak jakby coś nie stykało. Gdy odpale samochód i mam włączone radio, słyszę z tuby zakłócenia, takie buczenie w zależności od obrotów do tak ok 2500. Podczas jazdy miga mi czasami immobiliser, oraz lekko żarzy kontrolka ładowania. Jak wyłączę radio przed wyłączeniem silnika to jest loteria czy potem później odpalę, takie spadki napięcia. Tak więc, nie umiem tego opisać zrozumialej, ale chodzi mi o te spadki napięcia, czemu tak czasem jest, miganie immo, zakłócenia radia i żarzenie się raz słabiej a raz wgl tej kontrolki. Pacjent to caro + gsi z klimą. wszystko zaczęło się po wymianie regulatora, klemy wyczyściłem :) proszę o pomoc, jeśli coś jest niezrozumiale, przepraszam
-
Sprawdź na początek : klemy, masę, gruby kabel na alternatorze, te spadki nie biorą się znikąd ;)
Tak marginesem mierząc ładowanie przykładałeś miernik do klem czy do bolców akumulatora ? zawsze przykładaj do bolców wyeliminujesz w ten prosty sposób przeoczenie zaśniedziałych klem ;)
-
klemy są nowe :) elektryk mierzył mi chyba do bolców
-
Sprawdź jeszcze raz ładowanie bo akumulator się tak sam z siebie nie rozładowuje, może nowy regulator jakiś trefny trafiłeś i się posypał albo chwilami łapie a chwilami nie.
Miernik w sklepie z 15-20 zł zależnie od rejonu polski, będziesz miał już na długo i nie raz Ci się jeszcze przyda mimo że to "chińska jednorazówka" ;p
(http://autokacik.pl/files/284484827-1255.jpg)
Tak marginesem to akumulator już ile ma lat ?
-
akumulator to centra która nawet roku nie ma :)
-
Wszystkie masy sa czyste i dobrze przykrecone? Kup sobie smar miedziowy, przeczysc wszystkie glowne styki, przesmaruj i dobrze dokrec.
-
Pewno regulator Magneti? ;) Co do zakłóceń to miałeś na altku kondensator dokręcany? Może z nim jest coś nie tak.
-
ja bym stawial na aku. centra lubi sie szybko psuc. mialem to samo u siebie
-
regulator APE, elmota oryginalnego nie znalazłem ( do altka 80A jest inny ) , a akumulator podkradnę tacie z trucka na chwilę i zobacze
-
już chyba wiem co jest przyczyną, niestykanie kabli przy klemie plusowej ale musze to sprawdzić i zobaczyć jak będzie :)
dzięki za wszelką pomoc
edit
już sprawdziłem, przepiąłem, przeczyściłem, jest jeszcze gorzej, obrotomierz skacze, czasem traci zasilanie, jednym słowem straciłem ochotę na ten samochód
-
Kolega po zapoznaniu się z Twoim problemem napisał :
Weź miernik i sprawdź akumulator. Powinien mieć 12V. Druga osoba niech odpali auto, jak spadnie poniżej 11 V przy odpalaniu to znaczy ze aku do wymiany. Jak odpali to powinno byc na klemach min 13,5 po dodaniu gazu 14,6V, jak będzie inaczej to regulator przepuszcza. Zagrzac silnik, zdjąć pasek klinowy i palic z aku bez alternatora. Jeżeli z aku bedzie smigac znaczy ze nie ma przebicia i winy szukac trzeba w altku/regulatorze. Jezeli dalej było by przebicie (wariowanie) trzeba szukać winy w instalacji - gdzieś nie styka i gubi mase. Jeżeli instalacja jest ok to pewno jest wadliwy regulator. Wtedy poszukaj odpowiedniego regulatora, a najlepiej skombinuj normalny alternator 70 A i sprawdź, jak bedzie działać to znaczy, że tym twoim magicznym altkiem 80 A (dedykowany do klimy :d) możesz poćwiczyć rzut w dal. Dwa kable masowe od klemy do karoserii i silnika oraz dwa lub więcej plusowe od alternatora poprzez rozrusznik do klemy plusowej i od klemy do instalacji silnika i kokpitu.
-
Weź miernik i sprawdź akumulator. Powinien mieć 12V
12V to ma na naklejce, 12,4-12,8 powinien miec.
Druga osoba niech odpali auto, jak spadnie poniżej 11 V to znaczy ze aku do wymiany.
9V przy rozruszniku to rzecz normalna.
Jak odpali to powinno byc na klemach min 13,5 po dodaniu gazu 14,5V.
bez włączonych odbiorników minimum 14,4, na włączonych odbiornikach minimum 13,7-13,8
Zagrzac silnik, zdjąć pasek klinowy i palic z aku bez alternatora.
chyba lepiej odłaczyć alternator od instalacji zeby sprawdzić czy nie ma przebicia, przy wtryskowcach jest to NIEZALECANE, zwłaszcza przy GSi,
-
już po problemie :)
przepatrzyłem wszystkie kable, okazało się że kabel przy altku poluzował się, ułożyłem je ładnie, mocno skręciłem i jest cacy :)
przy okazji przekręciłem klemy, wyczyściłem styki :)
dzięki
-
No to po kłopocie ;p
-
no, Basia śmiga aż miło :)
temat do zamknięcia