FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: MroziuFSO w Listopad 15, 2012, 17:36:14 pm
-
Witam prosiłbym o pomoc. W zasadzie o tutorial, ktorym ktoś opiszę krok po kroku jak mam wymienić piastę w lewym przednim kole, co odkrecać w jaki sposob itp, zdjecia byloby rowniez mile widziane :D
-
Odkręcasz koło, zdejmujesz klocki, zdejmujesz jarzmo, zdejmujesz tarczę hamulcową, odkręcasz nakrętkę (znajdującą się pod takim dużym "kapslem", nie jest mocno przykręcona) i zdejmujesz piastę wraz z łożyskiem. Zaopatrz się oczywiście oprócz piasty w nowe łożysko i nową nakrętkę do niego.
-
Pamiętaj o wyregulowaniu luzu łożyska po wymianie.
-
Odkręcasz koło, zdejmujesz klocki, zdejmujesz jarzmo, zdejmujesz tarczę hamulcową, odkręcasz nakrętkę (znajdującą się pod takim dużym "kapslem", nie jest mocno przykręcona) i zdejmujesz piastę wraz z łożyskiem. Zaopatrz się oczywiście oprócz piasty w nowe łożysko i nową nakrętkę do niego.
dodaj to tego zestaw naprawczy piasty za 20zł, jak będzie miał rozbabrane to niech i już wszystko wymieni...(łożyska i uszczelniacz)
-
1. Kołujesz miejsce pod dachem i ze światłem na jutro wieczór.
2. Kołujesz buteleczkę grand imperial portera, albo jakiegoś innego portera, i podajesz mi adres.
3. Przyjeżdżam, otwieram porterka, stoję nad Tobą i krok po kroczku Ci mówię co masz odkręcić, jak trzeba to odstawiam porterka i pomagam.
4. Zrobione, tutorial piszesz po, a zdjęcia można zrobić podczas.
-
1. Kołujesz miejsce pod dachem i ze światłem na jutro wieczór.
2. Kołujesz buteleczkę grand imperial portera, albo jakiegoś innego portera, i podajesz mi adres.
3. Przyjeżdżam, otwieram porterka, stoję nad Tobą i krok po kroczku Ci mówię co masz odkręcić, jak trzeba to odstawiam porterka i pomagam.
4. Zrobione, tutorial piszesz po, a zdjęcia można zrobić podczas.
za pomoc to i czteropak kupię ;) natomiast jak wyregulować luz łożyska? Jak wgl je wymienic :D, zawsze w innych autach wkładałem gotowe poprostu..
-
1. Kołujesz miejsce pod dachem i ze światłem na jutro wieczór.
2. Kołujesz buteleczkę grand imperial portera, albo jakiegoś innego portera, i podajesz mi adres.
3. Przyjeżdżam, otwieram porterka, stoję nad Tobą i krok po kroczku Ci mówię co masz odkręcić, jak trzeba to odstawiam porterka i pomagam.
4. Zrobione, tutorial piszesz po, a zdjęcia można zrobić podczas.
dobre, dobre...
nie masz swojego poloneza teraz to nie masz co naprawiać... chociaż popatrzysz...
Też mogę popatrzyć jak nie będzie tam bardzo zimno...
-
ja wiem jak się takie spotkania przy wymianach kończą... jak zmieniałem ostatnio końcówki to musiałem "pomagierów" do auta wsadzać :D
-
Poprostu rozbierz co sie da, wsadz nowe łozysko(z piasty wybij bieżnie i wbij nowe-koniecznie prosto i do konca!) i złóż wszystko w odwrotnej kolejności niż rozbierałeś, na koniec założ koło i tą dużą nakrętką w piascie ustaw luz na tyle zeby go nie było a koło kręciło się bez oporów, nabij rowki na nakretce przecinakiem, nabij kapselek i gotowe ;) Radze zaopatrzyć sie w jakąs książkę Polonez-sam naprawiam.
-
wielkie dzięki wszystkim za pomoc ! :)
-
Nowe łożysko nabijaj przez deseczkę. A do wybijania starej bieżni przydaje się felga jako "podstawka".
-
Nabija sie samą bieżnie, nie łożysko. A bardzo pomocna jest do tego stara uprzednio wybita bieżnia.
-
Widzisz Łukasz im mięcej porad tym bardziej robi się to skomplikowane...
Lepiej przygotuj te portery... :P
-
ok wiec jak juz przyjdą mi wszystkie graty to dam Ci znać ;)
niestety auto zaprotestowało mi przed robotą wiec warunki sa niestety polowe :P