FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: wkliw1874 w Listopad 17, 2012, 16:33:49 pm

Tytuł: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: wkliw1874 w Listopad 17, 2012, 16:33:49 pm
Czy któryś z kolegów pamięta jakie graty potrzebne są do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy? Zakładam że byłby to wtrysk z wczesnego 1,6 GLI (chyba  ze trafię gdzieś od 1,5 bez sondy) Zapłon pozostał by na aparacie jak w gaźnikowcu.
- komputer
- wiązka
- koło pasowe wału korbowego
- czujnik położenia wału
- zespół wtryskiwacza (kolektor też czy pasuje w miejsce gaźnika?)
- pompa paliwa (zbiornik pomijam zamontuję pompę na przewodzie)
- czy będzie gdzie zamocować czujnik położenia wału czy trzeba wymieniać obudowę rozrządu?
coś jeszcze??
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Listopad 17, 2012, 16:37:11 pm
czy będzie gdzie zamocować czujnik położenia wału czy trzeba wymieniać obudowę rozrządu?
trzeba, chyba, że nawiercisz otwór, nadlew jest.
(kolektor też czy pasuje w miejsce gaźnika?)
kolektor też, wtryskiwacz ma zupełnie inne mocowanie i potrzebne jest miejsce na czujnik temp.
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: święty w Listopad 17, 2012, 17:13:23 pm
Potrzebujesz też niekoniecznie sprawnego modułu zapłonowego z GLI , inaczej komp nie będzie widział obrotów. Moduł może nie mieć cewek, nie palić na wszystkie gary ale po za tym sprawny.Jak coś mam taki uwalony moduł w śmiesznej cenie ;) Do tego map sensor , czujnik prędkości pojazdu (jak coś też mam)
przekaźnik pompy paliwa i chyba tyle.


Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 17, 2012, 18:08:53 pm
dlaczego chesz zmieniac gaznik na wtrysk ?
masz instalacje gazowa ?
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: wkliw1874 w Listopad 17, 2012, 19:33:32 pm
chcę zmienić bo mam już dość problemów w zimie. Na benzynie  zanim napełni gaźnik trzeba czekać bardzo długo ( auto nie jeździ codziennie) poza tym gaźnik eksploatowany na gazie ma problemy z pływakiem , na sucho wypadają w nim dziury od dołu jak drży i się obija o ścianki) Chciałbym aby odpalał na benzynie na wtrysku od strzała, do tego chyba nie jest mi potrzebny czujnik prędkości i sonda??
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: Żbiku w Listopad 17, 2012, 19:59:14 pm
pewnie zaworek w pompce nie trzyma dlatego trzeba długo kręcić gaźnik można kupić za nieduże pieniądze regenerowany zapłon wyregulować i musi palić od strzała i taniej wyjdzie niż pchać wtrysk a ze wtryskiem tez są różne szobki niema nic idealnego trzeba po prostu zadbać o samochód
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 17, 2012, 20:14:42 pm
czyli masz instalacje gazowa i chcesz ,zeby rozruch byl na benzynie ,
tymbardziej proponuje ci zalozenie Boscha - ma mniej czujnikow,przez co jest bardziej niezawodny ,
cala wiazka siedzi pod maska,przez co latwiej ja polozyc,
na gazie daje bardziej sprzyjajace warunki pracy dla miksera,
od biedy mozesz odpalac bez sondy, ale jezdzic nie polecam,bo bedzie duzo benzyny palil
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Listopad 17, 2012, 22:53:49 pm
łoł łoł ty chesz mieć zapłon z GLE na wtrysku GLI?
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: P!otrek w Listopad 17, 2012, 23:14:42 pm
co w tym takiego??
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: wkliw1874 w Listopad 18, 2012, 10:05:56 am
Witaj KGB Coraz mniej starych znajomych ników tutaj widzę. Powiedz mi jak odróżnić te wtryski ? żeby kupić taki najprostszy?
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: joanna1684 w Listopad 18, 2012, 10:18:14 am
chcę zmienić bo mam już dość problemów w zimie. Na benzynie  zanim napełni gaźnik trzeba czekać bardzo długo ( auto nie jeździ codziennie) poza tym gaźnik eksploatowany na gazie ma problemy z pływakiem , na sucho wypadają w nim dziury od dołu jak drży i się obija o ścianki) Chciałbym aby odpalał na benzynie na wtrysku od strzała, do tego chyba nie jest mi potrzebny czujnik prędkości i sonda??

 zawór zwrotny na przewód paliwowy załatwi sprawę cofającego się paliwa
z pływakiem ja miałam problem raz jak na razie koszty wymiany duże nie były a stary mam na zamianę został zalutowany
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: RzR w Listopad 18, 2012, 10:47:30 am
Przede wszystkim cały osprzęt od Boscha jest pod maską abimex miał sterownik silnika za schowkiem w kabinie. Poza tym rocznikiem łatwo je rozróżnić w plusach zazwyczaj (nie mowie ze zawsze) występowały Bosche. Rozróżnić je możesz na przykład po kole pasowym Bosche mają takie jakby ząbki a abimeksy nacięcia na kole jak od szlifierki kątowej. Abimex ma cewkomoduły na błotniku, bosch przykręcone do podstawki, która znowu jest przykręcona do silnika.
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: LUKI w Listopad 18, 2012, 11:52:16 am
jezeli zdecydował byś sie na układ paliwowy abimexa to mam troche gratów do niego - wiązka silnika z kompem,impulsator,kompletny kolektor ssący z przepustnicą i wtryskiem,zbiornik paliwa z pompą
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: wkliw1874 w Listopad 18, 2012, 15:14:05 pm
a czego brakowało by w tym Twoim zestawie?
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 18, 2012, 15:24:01 pm
Witaj KGB Coraz mniej starych znajomych ników tutaj widzę. Powiedz mi jak odróżnić te wtryski ? żeby kupić taki najprostszy?
musisz czesciej zagladac,to nie bedziesz zauwazal migracji ludzi :D
co do boscha to RzR napisal jak to mniej wiecej wyglada ,a dodam,ze szukaj tego w plusach ,sam ECU jest przykecony do lewego fartucha ,
daje to te zalete ,ze cala wiazke z ECU masz pod maska i nie musisz nic ciagnac pod deske oraz zajmuje to mniej miejsca,
kupujac przepustnice (z kolektorem) zalatwiasz odrazu 2 czujniki (TPS i temp. powietrza),
potrzebny jeszcze jest czujnik tep. plynu chlodzacego i CPWK oraz sonda lambda,
mozesz kupic bez cewki - powinien chodzic ,a jakby sie plul to bedzie trzeba 2 oporniki wstawic we wtyczke od cewki

jak nie masz teraz nic ,to mozesz szukac i wybierac,
jak znajdziesz w dobrej cenie abimexa to tez mozesz smialo montowac ,ale zajmie on wiecej miejsca pod maska (zwlaszcza,jak ECU zamontujesz pod maska ,a nie w kabinie)
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: LUKI w Listopad 18, 2012, 16:25:36 pm
a czego brakowało by w tym Twoim zestawie?


modułu z cewkami,CWPK z kołem pasowym,czujnika temp silnika
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Listopad 20, 2012, 07:35:54 am
Czy bosch czy abimex do roboty prawie to samo.
do abimexa problemem jest:
-założyć czujnik położenia wału, zmieniać obudowe (sporo rozkręcania) lub przymontować czujnik wykorzystując osłone paska z abimexa dla ustawienia czujnika i trochę weny.
-Problem z kołem pasowym wielobieżniowym, jeśli jest wspoma-ciężko dostać lub drogie, można przerobić koło z gażnikowca.
Bosch
-trzeba dodatkowo zmienić obudowę termostatu dla posiadania czujnika temp. co przy starej chłodnicy rodzi pewne komplikacje z węzami.
-konieczność montażu sondy lambda

do jednej i drugiej opcji trzeba pamiętać, że dochodzą głupoty, które też trzeba zmienić takie jak linka gazu, często dekiel zaworowy (ze względu na mocowanie linki, dzwigni, spręzyny)
pompa paliwa może być zewnętrzna np z trucka pod maską
do boscha łatwiej założyć cpwk (można łatwo zrobić mocowanie) a dwupasówka w komplecie
wiązki są podobne, do abimexa nawet prostsza, wsadzenia kompa za schowek to nie problem, a może być i pod maską.
można kupić abimexa bez sondy, odpada montaż

Oczywiście można też założyć el. pompę paliwa do gażnika, sterowaną przyciskiem, będz spiętą z przełacznikiem lpg. Bardzo ułatwia to rozruch w zimie, jak wcześciej nie przełaczymy na bene. Przekręcasz kluczyk, paliwo sobie leci i odpalasz. Niestety dalej trzeba wypalać itd.

abimex zdecydowanie lepiej chodzi na benzynie :)
Tytuł: Odp: Graty niezbędne do przeróbki silnika AB na wtrysk jednopunktowy?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 20, 2012, 09:18:28 am
-trzeba dodatkowo zmienić obudowę termostatu dla posiadania czujnika temp. co przy starej chłodnicy rodzi pewne komplikacje z węzami.
bez przesady - nie trzeba wymieniac obudowy ,bo wystarczy wywiercic i nagwintowac otwor ,co w aluminiowej obudowie nie wymaga duzego wysilku,
mozna tez wywiercic otwor w kolektorze ssacym,
nie bedzie takiej ergonomii przy wymianie czujnika ,jak w seryjnym rozwiazaniu,ale nikt nie zakladal na poczatku,ze ma tak byc