FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Listopad 22, 2012, 17:46:31 pm
-
uszkodzenie wygląda tak: sworzeń tłokowy uderzał w pierścień zabezpieczający przed wysunięciem. uderzenia spowodowały wywijanie materiału tłoka przez pierścień zabezpieczający. jeszcze kilka tyś km i pierścień wysunął by się całkiem. przy przyśpieszaniu 2100- 2500 obr. słychać było stuki w silniku. korby i tłoki były winklowane, założone nowe tulejki. to zjawisko wystąpiło na tłoku 2 i 4. sworznie w silniku Fiat są sworzniami pływającymi tzn ruszają się i w piastach tłoka i w główce korbowodu. czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem, co jest źle, dlaczego tak się dzieje?
-
uderzal tylko w jeden pierscien,czy tak samo w oba ?
-
tylko w jeden. od strony sprzęgła.
-
to moze byc krzywy korbowod,albo cos nie bardzo z tymi tulejkami w glowkach,
a jak sworzeń wchodzil w tlok ? jak robilem R5 to sworzen wchodzil z wyraznym oporem,ale takim,ze wciskalem go kciukiem ,
jednoczesnie zegery przylegaly do sworznia,wiec mozliwosci plywania byl pozbawiony
-
korbowody sprawdzone, nie wymagały prostowania, tulejki wciśnięte i rozwiercone maszyną. brak śladów pracy (otarć) na tłokach. fachman zajmujący się od setek lat naprawą kadłubów, korbowodów i tłoków. posiadający wiadomości i umiejętności, specjalistyczne maszyny i oprzyrządowanie. zrobiłem kilka zdjęć tłoka. tak to wygląda:
(http://imageshack.us/a/img689/1527/pb231488.jpg)
(http://imageshack.us/a/img189/9030/pb231487.jpg)
(http://imageshack.us/a/img22/9034/pb231485.jpg)
(http://imageshack.us/a/img22/9034/pb231485.jpg)
(http://imageshack.us/a/img203/4821/pb231484.jpg)
(http://imageshack.us/a/img545/3732/pb231483.jpg)
-
kiepsko to wyglada ,musiala byc spora sila przesuwajaca sworzen,
normalnie nie ma tam skladowej ,wiec cos krzywe raczej musialo byc ,bo nawet podczas wypadku nie powinno nic szegolnego sie dziac tam,
sprawdz pasowanie tlok-sworzen,bo moze poprostu siedzial zbyt luzno,
a i daj jeszcze zdjecia sworzni ,ciekawe jakie maja slady wspolpracy
-
,ciekawe jakie maja slady wspolpracy
Dokładnie. Jak wygląda panewka na korbowodzie? może sworzeń się przycierał w korbie i zaczynał pracowac w tłoku tylko, do tego wzdłużny luz na wale korbowym i taki może być efekt.
-
tylko że przy pływaniu wału, bok tłoka też powinien być zmłucony - myśmy tak mieli jak rozleciał się pierścień oporowy, wtedy korba dociskała przy wciskaniu sprzęgła tłoki do ścianki cylindra, ale takich jaj jak tu nie było. Choć teoria Zoltana jest prawdopodbna - tyle że moim zdaniem bardziej to efekt pływania wału na boki i zatartego sworznia. Myślę że bok tłoka bądź pierścionki też powinny być od tej strony przytarte
-
luz po- osiowy wału wypośrodkowałem i ustawiłem na 0,20 mm, książka mówi - od 0,05 do 0,30. podejrzewam że fachman spierdolił robotę- nie wyprostował korb. korby mogą być krzywe- skrzywienie zniwelował otworem w tulejce. korbowód pod wpływem sił krzywi się i w wpada w drgania, przesuwając sworzeń. widziałem się z nim w piątek, wywijał się jak piskorz. wstawiał gadkę że nie pamięta, nie robił a to znów że to tak dawno było- to fakt. ale 360 złotych wtedy przytulił, a jesteśmy po imieniu. trzeba będzie dać korby do sprawdzenia i wymiany tulejek i znów za to zabulić.
-
Jeśli korby krzywe to efekt jest prawdopodobny.
Szkoda, że trzeba się za to brać drugi raz.