FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: jasso w Listopad 27, 2012, 19:24:16 pm
-
Panowie, czy rozrząd (pasek/łańcuszek i koła) różni się czymś w DF 1300/1500 od PN 1.5/1.6??
-
tak roznia sie,
na lancuch sa inne kola niz na pasek :]
a poza tym to czym mialyby sie roznic jezeli chodzi o przeznaczenie wzgledem pojemnosci ?
-
To że koła pod łańcuch są inne to wiem, bardziej chodzi mi o to czy nie ma jakiejś różnicy w przełożeniach na tych kołach i czy można spokojnie założyć łańcuch zamiast paska, oczywiście zmieniając też koła :P
-
kiedys o tym myslalem ,ale jest jeden problem,
lancuch jest smarowany olejem ,
niby mozna by bylo dac slay smar,ale wymagaloby to dosc czestego zagladania pod oslone i poprawianie warstwy smaru,
a to sie wtedy mija z celem,zeby zalozyc lancuch i zagladac tam czesciej niz do paska
-
ewentualnie można by dorobić trójnik pod czujnik oleju i puścić miedzianą rurkę z malutkim otworem na końcu do obudowy rozrządu. tylko obudowę też by trzeba ze 115c założyć.
-
To że koła pod łańcuch są inne to wiem, bardziej chodzi mi o to czy nie ma jakiejś różnicy w przełożeniach na tych kołach i czy można spokojnie założyć łańcuch zamiast paska, oczywiście zmieniając też koła :P
przełożenia musza pozostać te same :d na 2 obroty wału jest 1 obrót wałka. Niby jakbyś pokombinował z obudową to może byś coś wymodził żeby łańcuch był w oleju... ale po co? Myślisz że na łańcuchu można zrobić dużo większy przebieg niż na pasku? Pasek łatwiej wymienić. Pasek wydaje mi się jest cichszy w pracy ale dawno już nie słyszałem OHV na łańcuchu.
-
Kwestia smarowania jest już obmyślona :D Jeżeli chodzi o wytrzymałość to podejrzewam, że jest zbliżona. Jest tylko taka różnica, że przy łańcuchu słychać kiedy domaga się wymiany, natomiast przy pasku słychać dopiero jak na wymianę jest już zbyt późno ;]
A że mam dostęp do nowego kompletu na łańcuchu, a wymienić muszę to też pytam ;)
-
za komuny prywaciarze sprzedawali zestawy modyfikujące rozrząd łańcuch -> pasek.
Zestaw zawierał obudowę rozrządu od poloneza, przedłużacz do wałka rozrządu i dolne koło. Nigdy tego nie montowałem ale widywałem te zestawy na allegro.
-
Wymiana pasek na łańcuch jest kompletnie bez sensu. By to zrobić jak potrzeba, trzeba by się sporo narozkręcać.
natomiast przy pasku słychać dopiero jak na wymianę jest już zbyt późno
to co ile czasu robisz 60 tys km? jeśli nawet dużo jeżdzisz, to co te 2-3 lata można sobie odkręcić i wymienić pasek, przy okazji remontu :)
-
Robię ok 70tyś rocznie ;]