FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: timi0709 w Grudzień 06, 2012, 20:57:52 pm
-
Jak w temacie interesuje mnie schemat cewki zapłonowej do GSi, oraz opis pinów, które z niej wychodzą. Dlaczego wychodzi z niej 4-piny?
-
A iB to sterowania ,C to masa ,a D zasilanie
-
Już znalazłem odpowiedź na swoje pytanie.
Podłączałem tak jak mówiłeś KGB, ale nie działała mi cewka. Potem zamieniłem masę ze sterowaniem.
Patrząc na cewkę mając fajki do góry to pin 1 to zasilanie, 2pin to sterowanie masą, a 3 i 4 to kolejno masa cewki A i B. Podłączona cewka w ten sposób dała iskrę
-
To co napisał KGB napewno jest poprawnie.
@timi piny A i B nawet nie są fizycznie połączone z cewkami. Zresztą nie możesz mieć jednego sterowania, bo w GSI iskrę masz parami na 2 cylindry.
-
A i B to wejścia sterowników cewek. Tam jest układ ograniczający prąd cewek i czas działania. Często się zdarzały jego awarie w lanosach. Wtedy iskra była ale w złych miejscach i walił np w dolot albo w wydech.
-
Sterowałem cewką poza samochodem tak jak napisał KGB ale niestety cewka nie zadziałała, dopiero jak podłączyłem tak jak wyżej napisałem, to cewka zaczeła normalnie pracować. W innym podłączeniu nie działała. Sam nie wiem dlaczego tak jest, bo przecież powinno zadziałać tak jak piszecie bo skoro są 2 cewki to i 2 sterowania są, ale to mi tak nie działa, mówię o warunkach poza samochodem, bo w samochodzie cewka chodzi, ale jakoś kulawo być może dlatego że to nie oryginał.
-
przepraszam że wtrącę się do tematu ale zastanawia mnie schemat cewki(dostępny w ostatnim wydaniu trzeciaka)
wynika z niego że impulsem sterującym jest + podłączony do bazy tranzystora sterującego, a więc o jakim napięciu? 5v?
do emitera podłączona jest masa, do kolektora uzwojenie cewki pierwotnej, tranzystory są typu npn
-
(http://img717.imageshack.us/img717/7773/kopiaobrazwb.jpg)
-
Pytanie tylko, czy schemat prawidłowy. Nie powinien być tam tyrystor zamiast tranzystora?
-
Nie powinien być tam tyrysto
Nie stosuje się już takich rozwiązań. Są specjalne tranzystory do sterowania obciążeń indukcyjnych. BJT MOSFET albo IGBT