FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: święty w Grudzień 15, 2012, 09:52:08 am
-
Tym razem postanowiłem podzielić się bardzo szalonym i ciekawym pomysłem jaki mi wpadł do głowy ]:->
Mianowicie żeby wysterować nagrzewnicę z calsonica panelem z klimatronica z audi. Jak się okazuje panel od A3 okazał się najlepszą alternatywą ze wzglądu na najmniej potrzebnego osprzętu. Zdaję sobie sprawę że nie wszystko będzie działało jak w audi - brak klapy nawiewy środkowe/nogi-szyba. Ale plan jest żeby pozostała część działała jak w oryginale.
Obecnie projekt jest ukończony w 80% - barakuje silniczka przełączania obiegu wewnętrzny/zewnętrzny z audi oraz do dopracowania jest cięgno sterowania klapą ciepłe/zimne.
Jak to wygląda:
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_klimatronic4.jpg)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_climatronic2.jpg)
montaż silniczka klapy nogi-szyba:
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_2.jpg)
oraz klapy ciepłe zimne:
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_sterowanie.jpg)
u góry widać czujnik temperatury zasysanego powietrza, na dole w kanale jest zamontowany drugi od temperatury powietrza na nogi.
Tak przy okazji strony silnika klap, będzie mały problem z rurami ale to już myślę że kosmetyka.
-
Pomysł bardzo ciekawy :) Tylko czy panel od audi wymiarami podchodzi do polda ?? Bo sądząc po zdjęciach ciężko go będzie wpasować w konsolę i prawdopodobnie będziesz musiał zająć też kieszeń od radia :(
-
u mnie nie ma problemu bo rajdówka a panel jest po to żeby odrobina komfortu była oraz nie było tych cholernych linek :P
-
Bardzo fajny pomysł!
jakie ma opcje jeszcze ten sterownik? może odpalać podgrzewnaie tylnej szyby? ma opcje szybkiego odparowywania przedniej?
-
Podgrzewaniem tylnej szyby nie steruje ale ma szybkie odparowanie przedniej :)
Do tego kilkustopniową - chyba 8 lub 10 sterowanie nawiewem.
-
Podgrzewaniem tylnej szyby nie steruje ale ma szybkie odparowanie przedniej :)
Do tego kilkustopniową - chyba 8 lub 10 sterowanie nawiewem.
bezpośrednio pod silnik jest wyjście? czy masz taki 8 stopniowy opornik do tego?
-
między panelem a silnikiem jest tzw jeż (taka czerwona kostka z radiatorem) czyli regulator prędkości obrotowej, dzięki temu panel płynnie zmienia obroty jednym kablem :)
-
świetny pomysł, naprawdę gratuluję
zainspirowałeś mnie i mam teraz ochotę na coś takiego
-
Potrzeba matką wynalazku,co? <lol2> <lol2> życzę powodzenia.
-
Do teg Buźka wiesz że u mnie nie może być nic całkiem fabrycznego :P
-
Mi to mówisz? :-) :-) A u mnie,to co jest? :d :d Zawsze trzeba poprawiać po fabryce,nie ma lekko.
-
Mam takie pytanie odnośnie tego panelu.Czy do jego pracy jest potrzebny komputer z audii,lub jeszcze jakieś części z jego osprzętu? Bo Twój projekt mnie zainspirowal do podobnej przeróbki,lecz panel chcialem zastosować z passata b5 bo wydaje mi sie że łatwiej byloby go wpasować w miejsce panelu ogrzewania z plusa. Przy okazji mógłbyś wrzucić zdjęcie tego panelu od tylu?
-
no właśnie już patrzyłem za tym jakby to upchać i nawet jest schemat tego na autodacie i wydaje się że całość jest już w panelu, ma to co prawda jakieś połączenie z komputerem i nawet obd ale może się to ominie :)
no ale zobaczymy co święty powie na ten temat
ja to bym chciał od razu z klimą podłączyć <lol>
(http://img03.tablica.pl/images_tablicapl/52014247_1_644x461_panel-climatronic-vw-passat-b5-golf-iv-bora-czestochowa.jpg)
-
panel generalnie nie wymaga innego kompa, ten z passata łatwiejszy w montażu - ma wbudowany wentylatorek oraz czujnik zasysanego powietrza, nie wiem do końca jak jest z czujnikiem płynu chłodzącego, ja nie spinałem kilunastu kabli i działa, ale pewnie trzeba by było podpiąć jeszcze obroty i prędkość pojazdu żeby termometr pokazywał dobrą temperaturę w zderzaku - chodzi żeby odczyt był wtedy kiedy jedziesz a nie jak stoisz i chłodnice zakłucają pomiar. Myślę że temat w dużej mierze do ogarnięcia :) Co ciekawe każdy panel ma 4 kostki i w zasadzie poza niewielkimi niuansami złącza są identyczne.
-
ma opcje szybkiego odparowywania przedniej
Do tego trzeba by doinstalować takie coś:
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-chlodniczka-elektryczna-audi-a6-c5-i2871699247.html
Tyle że to potrafi wessać skromne 100A na początku działania...
-
Do tego trzeba by doinstalować takie coś:
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-chlodniczka-elektryczna-audi-a6-c5-i2871699247.html
Tyle że to potrafi wessać skromne 100A na początku działania...
Ja sobie takie coś kupiłem ... tylko nie bardzo mi się to chce zmieścić do środka(do obudowy nagrzewnicy), tak żeby to chodziło na fabrycznym wentylatorze ...
-
do tego trzeba kabli masakra - widziałem jakie idą w Vagu - to nie wiem czy nie grubsze niż od alternatora do akumlatora ;)
Projekt prawie skończony - dołożyłem silniczek z Audi a6 do sterowania obieg zamknięty-otwarty - tak to wygląda - trochę drut ale spoko :)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_6.jpg)
Ponadto z boku wentylatora zamontowałem moduł starujący silnikiem nawiewu - patent jak w normalych autach - jest chłodzony przez powietrze z wentylatora:
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_5.jpg)
uporządkowałem kable , z przdou na białych kabelkach wiadać czujnik temperatury w kabinie :)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_7.jpg)
-
Ja sobie takie coś kupiłem ... tylko nie bardzo mi się to chce zmieścić do środka(do obudowy nagrzewnicy), tak żeby to chodziło na fabrycznym wentylatorze ...
A jak się toto spisuje. Podłączałeś to do akumulatora? Ja myślę wsadzić takie coś zamiast ogrzewania tylnej szyby które u mnie jest uszkodzone (prawie wszystkie paski...). Tylko pokombinować żeby nie brało typ prądu.
-
Ja chciałem to upchnąć obok nagrzewnicy ... teraz to czekam do lata ;p podłączałem ... grzeje jak głupie, ale bez wentylatora na mało się zda ...
-
mam taka nagrzewnicę z jakiejś renówki trochę bardziej kwadratowa, nie taki prostokąt,
jest podzielona na 4 sekcje, po podpięciu po chwili jest niemiłosiernie gorąca, tylko gdzie to upchnąć :|
-
Czyli piszecie że grzeje toto dobrze. Trzeba pomyśleć jak toto wykorzystać do ogrzewania tylnej szyby...
Możecie mi jeszcze na PW podać wymiary tych elementów i jakieś lepsze fotki bo nigdzie nie mogę tego namierzyć...
-
Bocian, może masz ochotę na dobrą tylną szybę?
a ten elektryczny grzejnik wydaje się ciekawy. Jak się ma dobry alternator, to można nad tym pomyśleć.
Jak gruby ten grzejnik elektryczny jest? jak cienki, to wydaje mi się, że dalo by radę go wsadzić i do plusa i do minusa. w plusie można by pomyśleć też nad tym, by podłaczyć go w jakiejś obudowie do dziury obiegu wewnętrznego i podłaczyć tak, że wciskamy guzik tego obiegu i jednocześnie odpala się ta nagrzewnica i daje ciepełko
-
do tego trzeba kabli masakra - widziałem jakie idą w Vagu - to nie wiem czy nie grubsze niż od alternatora do akumlatora ;)
Projekt prawie skończony - dołożyłem silniczek z Audi a6 do sterowania obieg zamknięty-otwarty - tak to wygląda - trochę drut ale spoko :)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_6.jpg)
ten zestaw posadziłeś w Caro, Atu + czy - ?
Ponadto z boku wentylatora zamontowałem moduł starujący silnikiem nawiewu - patent jak w normalych autach - jest chłodzony przez powietrze z wentylatora:
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_5.jpg)
uporządkowałem kable , z przdou na białych kabelkach wiadać czujnik temperatury w kabinie :)
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/calsonic_7.jpg)