FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: luk1993 w Grudzień 15, 2012, 21:52:48 pm
-
Na początku chciałbym przywitać wszystkich użytkowników forum. Przechodząc do tematu. Ostatnio chciałem dokupić zimówki na przód do mojego poloneza (na tyle mam Frigo 2 185/70 R13). Jednak nigdzie nie mogłem dostać w takim rozmiarze. I teraz pytanie : czy kupić w takim przypadku 175/70 R13 na przód i na tyle zostawić te Frigo 2? Jak się bedzie jeździło na takiej konfiguracji ? . Wpadłem też na pomysł dokupienia drugiego zestawu felg. I tu kolejne pytanie czy opłaca się kupować 13"? Czy lepiej kupić np. 14" i do tego opony 185/65R14? Z tego co się orientowałem to felgi od poloneza trucka pasują do pozostałych polonezów. Nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi modyfikacjami? Poprostu ściągam 13" i zakładam te 14" truckowskie? Ewentualnie od jakich innych aut pasują felgi żeby nie bawić się z dystansami itp. ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
-
Skoro nie mogłeś nigdzie znaleźć 185/70/13 to wniosek jeden... Kiepsko szukałeś :)
Ale na zimę bardziej bym polecał 165/80/13 ;)
-
Nie za wąskie są 165/80? 175 to jeszcze jakoś moim zdaniem ujdzie. Nie sądzę żebym kiepsko szukał. W większości niestety to są wirtualne produkty albo sprzedają po 4 sztuki (ja potrzebuje dwie). Zamówiłem nawet w jednym sklepie i na następny dzień okazało się że tak naprawde to opon nie ma i zamówienie będzie anulowane. Skoro znasz jakiś sklep w którym na 100% dostane jakieś przyzwoite opony 185/70 R13 i które nie są wyprodukowane z 6 lat temu to poproszę o linka :)
-
Nie za wąskie są 165/80? 175 to jeszcze jakoś moim zdaniem ujdzie.
Jeździłem nawet latem na Fuldzie zimowej właśnie 165/80/13 i byłem zadowolony zarówno latem jak i zimą, dlatego polecam :)
-
Rozumiem że konfiguracja 175/70 R13 i 185/70 R13 to nie najszczęsliwszy pomysł. Mam rację?
-
Ja jeździłem na 165/80/13 z przodu i 185/70/13 z tyłu. Przez jakiś czas też na 175/70/13 z przodu i 185/70/13 z tyłu. To nie jest pędzone na 4 koła, że wszystkie 4 sztuki muszą być identyczne. To jest ośka i liczy się to, żeby ogumienie na osi było takie same.
Ja osobiście konfiguruję sobie ogumienie tak, żebym lepsze gumy miał z przodu. Lubię mieć możliwość efektywnego hamowania, co zapewniała mi właśnie Fulda 165/80/13 latem. Zimą miałem ją z tyłu i bardzo dobrze gryzła śnieg.
-
Tylko że różnica w wysokości pomiędzy 175/70 a 185/70 jest większa niż pomiędzy 165/80 i 185/70 (te pierwsze chyba nawet są wyższe). Nie przeszkadzały Ci niższe opony (chodzi mi o konfiguracje 175/70/13 przód i 185/70/13 tył) na przodzie?
-
W czym miały mi przeszkadzać ? :)
-
Czyli ta różnica w wysokości nie jest jakoś odczuwalna? Pytam, bo nie tylko ja jeżdzę tym autem :)
-
Czyli ta różnica w wysokości nie jest jakoś odczuwalna?
Dla mnie nie była :) ale jak kto woli ;) wizualnie było zauważalne, że jest to ogólnie niższa opona, ale nic poza tym nie odczuwałem...
-
Wizualnie to akurat najmniejszy problem. Chodzi mi tylko o prowadzenie auta. W takim razie zaczne poszukiwania jakiś opon. Albo tych 165/80/13 albo 175/70/13.
-
Ja bym na zimę polecał 165/80/13, nowe, bo liczy się ilość mięsa. Śmiało możesz kupić nawet 3 letnie jak gdzieś znajdziesz. Znam takich co zakładali 155/80/13 i też byli zadowoleni z właściwości prowadzenia w śniegu.
-
ja mam zimówki 175/70 i jak wrzuciłem sobie na tydzień na tył 185/70 a z przodu były 175/70 to wydawało mi się auto bardziej nerwowe w zakrętach, taka moja opinia :)
-
ja mam zimówki 175/70 i jak wrzuciłem sobie na tydzień na tył 185/70 a z przodu były 175/70 to wydawało mi się auto bardziej nerwowe w zakrętach, taka moja opinia :)
Myślę że w jeździe po mieście nie będzie mi to bardzo przeszkadzać. Wolę mieć wrażenie że auto jest nieco bardziej nerowe i skręca niż żeby pojechało do przodu :) . A co z felgami? Kupić 13" i mieć święty spokój czy kombinować coś z innymi?
-
Jechałem kiedyś swoim polonezem na 145/80 ok 50km, nie pytajcie dla czego:) i powiem szczerze, że jakoś wielkiej różnicy nie odczuwałem pomiędzy standardowymi 185/70r13 oprócz lżej chodzącej kierownicy i przekłamania licznika.
A mi np najwygodniej jeździło się na 185/65 r 14 w zimę na felgach z trucka, szczególnie pod obciążeniem
-
Gdzieś spotkałem się z opinią że ogólnie na 185/65/14 się lepiej jeździ niż na jakichkolwiek 13". Na jakich felgach mialeś te oponki?
-
Akurat zmodyfikowałem posta bez odświeżania:) Felgi z trucka, opony dayton dw510
-
Te felgi pasują bez jakiś dodatkowych modyfikacji do normalnego poloneza?
-
Te felgi pasują bez jakiś dodatkowych modyfikacji do normalnego poloneza?
Tak ;)
-
A coś od fiata, alfy albo lanci jest co też pasuje bez problemu? Tak pytam, żeby mieć ewentualnie jakieś alternatywy :)